S prenovljeno ford kugo po poteh socializma

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga
Ford je prenovil kugo, svojega športnega terenca, ki bo v najbolj konkurenčnem avtomobilskem razredu v Evropi – med C SUV vozili zdaj prepričeval z novo generacijo zabavno-informacijskega sistema poimenovanega Sync, dobil je nov 1,5 turbodizelski TDCi motor z 88 kilovatov moči in še naprednejše tehnologije. Kugo, ki je na voljo tudi v prestižni izvedbi vignale in športnejši ST, smo preizkusili na cestah med Varšavo na Poljskem in Vilno v Litvi.
Oglej si celoten članek

Trenutna generacija kuge se je na cestah pojavila leta 2012, štiri leta pred originalom, ki je vodil Fordov pohod športnih terencev v Evropi in tlakoval pot preostalim križancem in terencem v ponudbi podjetja s prepoznavnim ovalnim logotipom. Teh bo v prihodnjih letih še več, obljubljajo pri znamki.

Pri Fordu so se po „olimpijskem“ ciklu končno odločili za prenovo. Kugi so namenili nekoliko dodelan videz in še več tehnologije. S tem bo morala tekmovati z najnovejšimi predstavniki, kot je peugeot 3008, ki ponuja povsem digitalno notranjost, modernim dvojčkom renault kadjar in nissan qashqijem ali pa seat ateco. To so vse novi modeli, a kuga je bila že prej tehnološko med najbolj naprednimi vozili, zato tehnološko po prenovi nikakor ni v zaostanku.

S kugo od juga do severa Evrope

Pred nekaj tedni je v našo avtomobilistično redakcijo priromala elektronska pošta z vabilom na avanturistično pot s prenovljeno kugo – KugAdventure – so po jo poimenovali pri Fordu. Namen je resen preizkus prenovljenega športnega terenca v vseh razmerah, saj je avanturistična pot po posameznih etapah speljana od Aten na jugu Evrope, od koder je 15 kug startalo 17. oktobra, do Nordkapa na skrajnem severu Evrope, na Norveškem, kjer se bo karavana zaustavila 18. novembra.

Slovenski skupini novinarjev je bila dodeljena osma etapa, od Varšave na Poljskem, do Vilne v Litvi. Na žalost ob predaji ključev v poljski prestolnici ni bilo več na voljo novega 1,5-litrskega turbodizelskega motorja z 88 kilovatov moči (120 KM), saj, kot so nam pojasnili pri Fordu, smo bili že daleč na severu Evrope, zato so bili vsi modeli opremljeni s štirikolesnim pogonom. 1,5-litrski TDCi je na voljo v kombinaciji s prednjim pogonom, je cenejši in bo pri nas kot tak verjetno med glavnimi izbirami kupcev, ki se v tem segmentu vozil na sploh odločajo za dvokolesni pogon. Lahko rečem le škoda, saj se je 1,5-litrski motor v karavanskem focusu izkazal za zelo dinamičnega in prožnega, pa tudi varčnega.

Tako sem imel možnost kugo preizkusiti z najbolj zmogljivim prisilno polnjenim dizelskim, 2,0-litrskim motorjem z 132 kilovatov moči (180 konjskimi močmi). Ta motor je na voljo tudi v šibkejši različici z 110 kilovatov moči (150 KM). Prvi dan sem ga preizkusil v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, drugi dan pa še s šestopenjskim samodejnim.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Tudi prestižna izvedba vignale in športna ST

Kaj sem najprej opazil, še preden sem v roke dobil brezstični ključ, kar pomni, da mi ga celotno pot ni bilo treba jemati iz žepa, saj sistem zazna, da imam ključ v žepu, zato sem vrata kabine odprl brez pritiskanja, motor pa zagnal s pomočjo potisnega gumba? Tudi po prenovi se prtljažna vrata odpirajo s pomočjo elektronike, ali pa zamahom z nogo pod zadnji odbijač. Zunanje dimenzije so praktično nespremenjene v primerjavi z modelom, ki ga zamenjuje, z izjemo nove, športnejše različice ST, ki ponuja za dodatne centimeter znižano podvozje, ki je po preizkušenem tudi nekoliko bolj čvrsto kot klasično podvozje.

Že sam prenovljen videz daje vedeti, da želijo pri Fordu stopiti stopnico višje in se spogledujejo tudi s premium tekmeci. Nenazadnje je tudi kuga na voljo z prestižno opremo vignale, ki prinaša drugačno, prestižnejšo masko motorja z obilico kroma, znotraj pa še mehkejše in bolj kakovostne materiale.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga

 

 

 

 

 

Na zunaj po prenovi izstopa heksagonalna motorna maska z dvema letvicama, zašiljenimi LED dnevnimi lučmi in novim prednjim odbijačem. Tudi zadaj sveti na novo, drugače so oblikovana zadnja vrata. Nova so platišča, velikosti od 17- do 19-palcev, dodani sta še dve barvi karoserije.  Vlečna kljuka z električnim pomikom se skrije za zadnji odbijač, kadar z vozilom ne vlečete prikolice.

Nov, večji, zaslon, klasične ročne zavore ni več

Pri nadgrajeni notranjosti je bil poudarek na udobju in ergonomiji. Najprej mi je v oči padel nov in večji 8-palčni zaslon na dotik. Na zaslonu se prikazujejo podatki najnovejše generacije zabavno-informacijskega sistema Sync, ki je med drugim zdaj veliko bolj odziven, ikone so večje, upravljanje pa hitrejše in ne več tako zapleteno. Ni več zmešnjave s številnimi gumbi in stikali, kot v predhodnem modelu. Pohvalno, zato sem se odločil narediti poseben test multimedijske naprave, ki bo objavljen v prihodnjih dneh.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga

Na tem mestu sem se posvetil voznim lastnostim. Zunanja temperatura je bila blizu 0 stopinj Celzija, ogrevan volani in gretje sedežev sta bila večji čas poti dobrodošel pripomoček. Takoj sem opazil, da zdaj v kugi ni več ročne zavore, tako so sprostili dodaten prostor med sedežema za odlaganje drobnarij, dveh pollitrskih plastenk, prostor se je našel tudi za nov priključek USB za priklop in polnjenje prenosnih naprav. Žep v vratih je še vedno primeren za manjše plastenke, v predal pred sopotnikom in odprtino v sredinskem naslonu za roko je prostora dovolj.

Pametni žarometi sami prilagajajo snop svetlobe

Spredaj se sedi udobno, sedeži so že skoraj razkošni, v različici ST pa še bolj objemajo hrbet in ledveni del. Nekaj slabše je sedenje zadaj, kjer je predvsem sedalni del (pre)kratek. Všeč mi je ambientalna osvetlitev. V tem delu Evrope se je zmračilo že pred četrto uro popoldan, zato mi je bil ta dodatek še toliko bolj všeč. V veliko pomoč pri vožnji ponoči, naj omenim, da se na skoraj 350-kilometrskem odseku od Varšave do poljsko-litovske meje nismo vozili po avtocesti, saj je ni, so biksenonski žarometi. Ti stalno nadzirajo pogoje na cesti in temu prilagajali način osvetlitve. To pomeni, če sem se vozil hitreje, so svetili dlje, ko sem zasukal volan, so posvetili v ovinek, v dežju pa je sistem skrajšal in razširil svetlobni snop žarometov in s tem bolje osvetlil robove ceste, hkrati pa zmanjšal slepljenje drugih voznikov z odbojem z zalitih cest.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga

Sama parkira tudi pod kotom, sama se zaustavi do 50 km/h.

Kuga se zdaj ponaša z enim najbolj naprednih pol samodejnih parkirnih sistemov, saj vozniku omogoča, da tako ob bočnem, kot pravokotnem parkiranju, le nadzoruje menjalnik in zavoro, obračanje volana pa prepusti tehnologiji. Enako velja za aktivno zaviranje, saj se kuga pred stoječo oviro zdaj samodejno ustavi do hitrosti 50 km/h (prej 30 km/h). 

Čeprav je lep del poti padal dež, tudi kakšna snežinka je bila vmes, cesta pa je bila mokra, štirikolesnega pogona nismo mogli temeljito preizkusiti. Ta prilagaja navor na vsako posamezno kolo in tako izboljšuje oprijem in upravljanje na spolzki cesti. Za nameček nadzor vektorjev navora z zaviranjem notranjih koles pomaga pri zagotavljanju oprijema in stabilnosti v ovinkih ter tako izboljša vozno izkušnjo.
Kuga je cestni potovalnik

Glavne ceste, tako na Poljskem kot v Litvi, so večinoma nove, stranske pa večinoma makadamske in luknjaste. Ceste v nekdanjem socialističnem bloku držav so precej dolgočasne, sama ravnina, naravnost se lahko voziš tudi več deset kilometrov. Ovinki so redki, kaj šele dinamični. Tudi zato bo treba na resen preizkus počakati na testno vožnjo. Vseeno se kuga pelje v prvi vrsti udobno. 180-konjski dvolitrski turbodizel je zmogljiv, ponudi veliko navora, zato je tudi pospeševanje z mesta dinamično, tako kot je bilo hitro in enostavno prehitevanje precej dolgih kolon tovornjakov, ki se vijejo med Poljsko in Litvo in vozijo zelo hitro.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga

 

 

 

 

 

Do 100 km/h pospeši v manj kot desetih sekundah. Cestni hrup ni izrazit, pri nekaj višjih hitrostih se v kabino prebija nekaj piša vetra. S tem motorjem in 370 Nm navora bo kuga zelo dostojna tudi za vleko prikolice, največja obremenitev je 2,100 kilogramov.

Na poljski ravnici je bila povprečna poraba goriva z ročnim menjalnikom 6,4-litra plinskega olja na 100 kilometrov poti, v drugem delu avanture KugAdventure, s samodejnim menjalnikom, pa 7,1 litra. A je bila tudi vožnja hitrejša, saj Litovci že premorejo kar nekaj kilometrov avtocest.

S popustom od 21.610 evrov naprej

Prodaja se je že začela, Ford pa na vse motorje ponuja akcijskih 3.500 evrov popusta. Na bencinski strani je možno izbrati 1,5-litrski Ecoboost motor v treh različno zmogljivih različicah.

Foto: Gregor Prebil Ford kuga Foto: Gregor Prebil Ford kuga

 

 

 

 

 

Za vstopni bencinski motor z 88 kilovatov moči (120 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom, dvokolesnim pogonom in in osnovno opremo je treba z vključenim popustom odšteti 21.610 evrov. Enak motor z 110 kilovatov moči (150 KM) stane 23.080 evrov, z 134 kilovatov moči (182 KM), šeststopenjskim samodejim menjalnikom in štirikolesnim pogonom pa 30.450 evrov.

Za novi 1,5-litrski turbodizelski TDCi motor z 88 kilovatov moči (120 KM) in ročnim menjalnikom  je cena 23.330 evrov. Dvolitrska izbira z 110 kilovatov moči (150 KM) in ročnim menjalnikom vas bo stala 24.440 evrov, s samodejnim pa 27.410 evrov. Najzmogljivejši dvolitrski TDCi z 132 kilovatov moči (180 KM), samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom pri Fordu cenijo na 29.110 evrov. S tem motorjem je ročni menjalnik na voljo z eno stopnjo višjo opremo in štirikolesnim pogonom, kar pomeni ceno 30.630 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.