S srečo do velikega popusta za upokojenca

Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1 Foto: Anže Petkovšek BMW1
Na trgu je že prenovljena serija 1, a je do razprodaje zalog na prodaj še „stara“ enica z oznako 116d in prav toliko konji, kot jih nakazuje oznaka, oziroma 85 kilovati moči. Kljub temu, da je v prenovljeni enici z oznako 116d trivaljnik namesto štirivaljnika, pa bi znal biti ravno zaradi „zaloge“ in posledično popusta na razprodajo nakup preverjenega dizla še kako ugoden.
Oglej si celoten članek

116d je po novem oznaka za trivaljni agregat z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem, sam pa sem preizkusil 116d s starim štirivaljnim dvolitrskim turbodizlom. Čeprav je šibkejši zgolj model 114d z 1,6-litrskim štirivaljnim dizelskim agregatom z 70 kilovatov moči (89 KM), pa zna zdaj „že upokojeni“ 116d v enici predvsem na račun odličnega menjalnika odločno pospeševati, hkrati pa je zaradi dizelske tehnologije vožnja tudi ekološka.

Športen in ekonomičen

Na trgu je veliko modelov, ki obljubljajo varčno vožnjo, nizko porabo, a je BMW eden od tistih, ki to ne ponuja na račun dinamike. Enica je z dobro preverjenim dvolitrskim turbodizelskim motorjem in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom dober kompromis med dvema svetovoma - dinamičnim in ekološkim.

Foto: Anže Petkovšek BMW1

Z 85 kilovati moči je pospešek od 0 do 100 km/h 10,3 sekunde, kar je 0,2 sekundi bolje kot zmore A3 z 1,6-litrskim dizlom z 81 kilovati moči (110 KM) ali MB A 180 CDI, ki je še desetinko počasnejši. Res je tudi, da so na cesti tudi cenejše alternative iz "ljudskih znamk" kot sta volkswagen golf bluemotion in ford focus econetic, a potem ne boste vozili BMW, kar je sodeč ob pogledu na slovenske ceste še kako pomembno. No tudi zadnji pogon ponuja več užitkov, kot prednji pri golfu in focusu.

Prednost v menjalniku

Bistvena prednost pred konkurenco pri testnem modelu 116d je osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic, ki je hkrati udoben in športen, a stane dodatnih 2.193 evrov. Motor lahke gradnje ob zagonu sicer dobro strese, tudi tišji bi lahko bil, a dobro veleče že v zelo nizkih vrtljajih. Pri športnejši vožnji v višjih vrtljajih ni vsemogoče. Takrat v kombinaciji s programom sport zlahka porabi tudi osem litrov. Povprečna poraba se je po izračunu potovalnega računalnika ustavila pri 6,2 litra na 100 kilometrov. Pri tem nisem imel vedno najlažje vožnje, večino časa pa sem vozil v programu comfort.

Foto: Anže Petkovšek BMW1 Kot sem uvodoma omenil, je štirivaljnika zamenjal trivaljni turbodizel z enako močjo, a bi sam resno razmislil o trivaljnem turbobencinskem agregatu, ki se je v primeru BMW serije 2 active tourer izkazal za dober izdelek, motorje je prožen, vožnja pa tiha in bolj udobna kot z dizliom..

Cene za testni BMW 116d  s štirivaljnim motorjem se na ceniku pričnejo pri 26.250 evrih, kar je identično kot stane nov trivaljni dizel v že prenovljeni enici. Če seštejemo 1 + 1 ni kaj razmišljati. Kupil bi nov avto, ampak … Pri prodajalcih BMW so imeli akcijo, kjer so prav za model, ki se je poslovil namenili 4.000 evrov zaloge, če ste dober pogajalec pa se je možno zbarantati še za kaj več. Če jim je na zalogi sploh še ostal kakšen stari 116d.

Foto: Anže Petkovšek BMW1 Tistim, ki je to preveč pa bi si na vsak način želeli imeti nov BMW serije 1 z dizelskim motorjem, se lahko odločijo še za šibkejšo različico 114d z 1,6-litrskim štirivaljnim motorje, in 70 kilovatov moči (95 KM), ki stane 1.150 evrov manj,  moja izbira bi bil trivaljni bencinski motor z 80 kilovatov moči (109 KM), ki stane 22.290 evrov. To je še vedno toliko kot stane zmogljivejši VW golf z odličnim štirivaljnim turbobencinskim agregatom z možnostjo izklopa dveh valjev in 110 kilovatov moči.

Podatki o vozilu: (BMW 116d)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 85 kW (116 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 260 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 26.250 evrov / 34.760 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)

Plusi: Samodejni menjalnik, kompromis med porabo in dinamiko vožnje;
Minusi: Motor uradno ni več v prodaji, dragi dodatki, cena;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.