Se oktani še vedno lahko uspešno uprejo elektronom?

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S
Spomladi smo preskusili novi električni mini cooper SE, ki nas je navdušil s svojo električno močjo. Se mu lahko mini cooper S, njegov klasični bencinski sopotnik, uspešno postavi nasproti?
Oglej si celoten članek

Najprej lahko povemo, da se bencinska različica v novi generaciji močno razlikuje od električne. Če sta bila v prejšnji generaciji električni in klasični mini pravzaprav na zunaj in po merah praktično identična, zdaj ni več tako.

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Električni mini cooper SE ima namreč drugačno platformo, ki jo je BMW razvil v sodelovanju s Kitajci, bencinski mini cooper pa je zasnovan na močno posodobljeni platformi, ki jo je podedoval od predhodnika tretje generacije. Tudi motorje je bolj ali manj podedoval od njega.

Tega sicer ne bomo prepoznali po obliki, saj sta si na videz oba avtomobila enaka in ju boste težko zamenjali s predhodniki, od katerih se precej razlikujeta. Med seboj pa se na videz bolj ali manj razlikujeta le v podrobnostih, ki so potrebne zaradi različnih pogonskih sklopov, kot denimo polna maska na električnem in mrežasta maska na bencinskem miniju cooperju.

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Celo napisa sta enaka, le da je črka S na električnem cooperju SE rumene, na bencinskem cooperju S pa rdeče barve. Omenimo še zabavno podrobnost: električni cooper SE izpušne cev nima, na bencinskem  cooperju S pa je nevidna, skrita za zadnji blatnik.

Še naprej pravi mini cooper S

Morda zato bencinskega porekla minija cooperja S ne vidite, ga pa zagotovo slišite, ko zasukate zagonski gumb v obliki klasičnega ključa in se oglasi 2-litrski štirivaljnik z močjo 150 kilovatov. Za tistega, ki se bo odločil za nakup bencinskega minija cooperja S, je gotovo pomembno tudi, da ni le obdržal tehnične podlage in motorja predhodnika, ampak je enako ali še bolj navdušujoča tudi njegova vožnja.

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Med sedežema sicer ni več velike ročice 7-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki se je v obliki zelo majhnega vzvoda preselila na majhno konzolo pod okroglim zaslonom, a ta še vedno deluje enako odrezavo in se odlično razume s turbobencinskim štirivaljnikom. V ekološkem in udobnem načinu, načine sicer pri MNiju po novem imenujejo izkušnje (experiences), je delovanje, v skladu z nastavitvam, morebiti še malce obotavljivo, ko preklopite na športne načine, pa se hkrati z naraščanjem motornih vrtljajev hitro poveča tudi količina adrenalina v krvi.

Zelo  dinamični kombinaciji motorja in menjalnika ustreza tudi ostala vozna tehnika, saj mini cooper S ohranja že v prejšnjih minijih pričakovan in cenjen občutek vožnje gokarta. Vzmetenje se sicer rado s precej tresenja odzove na kratke neravnine, na lepših cestah pa je občutek odličen. Tudi novi mini cooper S ohranja prijetno razmerje med odrezavo športno vodljivostjo in še vedno udobnim vzmetenjem.

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Predvsem za dva

Za voznika in sovoznika z močnim želodcem bo predvsem vožnja po ovinkih z občasnimi hitrimi ravninami lahko odlična zabava. Gotovo pa se nihče ne bo z veseljem usedel zadaj. Mini cooper je z novo generacijo sicer res precej zrasel, a ne toliko, da bi bila zadnja klop uporabna za kaj več kot le kratke vožnje potnikov, pa še to ob pogoju, da se bosta voznik in sovoznik v precejšnji meri odpovedala udobju. Zadnja klop je zato še naprej rezervirana zgolj za odlaganje drobnarij in morebitno povečanje prtljažnika, ki je z osnovnimi 210 litri uporaben bolj ali manj le za večje nakupe.

V primerjavi s prejšnjo generacijo je voznik novega minija cooperja S deležen tudi drugačnega delovnega mesta. Izza volanskega obroča izginila klasična instrumentna plošča in jo nadomešča le še majhen projekcijski zaslon. Samo armaturno ploščo so namreč konstruktorji preselili na zgornji rob osrednjega zaslona infozabavnega sistema.

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Ta omogoča tudi predvajanje veliko več podatkov, med drugim tudi različne animacije in podobno. Med drugim si lahko nastavite tudi ozadje z lastnimi fotografijami ali pozdravno animacijo ter celo avatar, ob zagonu avtomobila pa vas pozdravi Minijeva maskota, psiček Spike, ki vam pomaga tudi pri določenih opravilih. Na voljo so tudi videoigre in podobni pripomočki, izkušnjo spremljajo različni zvoki, v notranjosti se lahko spreminjajo barve in tako naprej.

Mini cooper S je torej precej posodobljen, kar bi po dobri petletki tudi pričakovali. Kljub temu pa je ostal pravi mini, ki predvsem poskrbi za veselje v vožnji in zabavno vsakdanjo izkušnjo z veliko značilnega minijevskega sloga. Tudi če namesto elektronov za moč še vedno skrbijo stari dobri oktani.

dezurni@styria-media.si

Foto: Anže Petkovšek Mini Cooper S

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • Rim
    11:16 22. December 2025.

    Če odštejemo male mestne avtomobile, so v vseh ostalih kategorijah električarji v mini količinah. Če pa odvzamemo še subvencije, tudi …

  • 09:59 22. December 2025.

    No pa mi vi pametnjakoviči povejte kje bodo avte polnili blokovci,ki še parkirnega mesta nimajo

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.