Še tretji od električnih trojčkov

Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citro%C3%ABn C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citro%C3%ABn C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero Foto: Žurnal24 Slovenska predstavitev: Citroën C zero
K nam je zapeljalo še tretje poglavje o brezogljični mobilnosti, in sicer v obliki citroëna C zero. Bili smo na slovenski predstavitvi.
Oglej si celoten članek

Tako kot pri drugih dveh bratih: peugeotu ionu in mitsubishi i-MiEV-u gre za 3,48 metra dolgo kombilimuzino, ki lahko na 150 kilometrov dolgo pot z enim polnjenjem zapelje štiri odrasle. Letos naj bi jih prodali pet, vse pravnim osebam, nerazumljivo višja, in sicer za 500 evrov, pa je cena, ki znaša 35.460 evrov.

Prostornejši kot C1
Na zunaj boste tako kot znotraj C zera prepoznali le po oznaki na pokrovu motorja ali na zadku vozila ter znački na volanskem obroču. V primerjavi s C1 je nekoliko daljši, ožji in višji, a zaradi mnogo daljše medosne razdalje veliko  prostornejši. Enako velja tudi za prtljažnik, ki je s 168 litri za 17 odstotkov večji kot pri C1. Je pa zaradi pogonskega sklopa C zero od C1 300 kilogramov težji.



Namenjen je prevozu štirih odraslih, prostora v prvi vrsti ne bo zmanjkalo, veliko, predvsem za glave, ga je tudi v drugi vrsti. Na voljo je le en paket opreme, ki pa zajema vse najnujnejše in tudi kar nekaj udobnostne opreme, kamor štejemo: ESC, klimatsko napravo, gretje voznikovega sedeža, avdionapravo s stikali na volanu in povezavo bluetooth. Na seznamu doplačil je tako le kovinska barva, dodatke, kot so parkirna pomagala, pa boste zaman iskali. Pomaga lahko poprodaja.

Plastična, a udobna notranjost
Tudi notranjost je dodobra znana, saj trojčke praviloma loči le značka na volanskem obroču, pod črto pa to pomeni preprosto razporeditev stikal in nekoliko preveliko mero plastičnosti. Prednja sedeža sta kljub manjši širini vozila dovolj zajetna in udobna tudi na daljši razdalji, Sedenje je tako kot vstopanje preprosto in nekoliko višje, preglednost vstran in nazaj pa podobna kot pri majhnih enoprostornikih.



Enaka tudi pogonski sklop in tehnika

Električni pogonski sklop zmore 49 kilovatov in 180 Nm navora. Slednji je na voljo že od ničelnih vrtljajev dalje, največjo moč pa agregat dosega med 3.500 in 8.000 vrtljaji. Sklop litij-ionskih baterij s kapaciteto 16 kWh je shranjen pod potniško kabino v dvojnem dnu (t. i. konstrukcija sendvič), nad zadnjo osjo pa je nameščen prej omenjen motor in ostala tehnika. Razmerje mase med prednjo in zadnjo osjo je tako zelo blizu idealni, saj znaša 47:53 v korist zadnje osi, s tem pa je C zero zelo okreten in vodljiv, posledično pa je dobra tudi lega na cesti. Najvišja hitrost je omejena na 130 km/h, za prenos moči na zadnji kolesni par pa skrbi brezstopenjski CVT-menjalnik. Doseg v idealnih pogojih znaša 150 kilometrov, realni pa polovico tega.
Polnjenje je možno na dva načina, preko 220-voltne vtičnice, kjer ciklus  polnjenja traja med šest in sedem ur, na voljo pa je tudi hitro polnjenje prek 330-voltne vtičnice, kjer C zera v pol ure napolnite do 80-odstotno. Življenjska doba baterijskega sklopa znaša 200 tisoč kilometrov ali 1.500 ciklov polnjenja. Strošek energije (goriva) na 100 kilometrov poti pa znaša 1,5 evra, kar je četrtino cene goriva avtomobila na klasični pogon.

C zero stane 35.460 evrov, letos pa naj bi jih prodali pet. Glede na to, da so dva tudi že dobavili, se za to številko ni bati. Nerazumljivo pa je, zakaj je slabih petsto evrov dražji od ostalih bratov, ki staneta 34.990 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.