Še vedno se hvalijo, da ima njihov ABS

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Nekaj je narobe, če vam trgovec velikodušno ponuja zastonj ESC. Naj vam raje ponudi sistem za preprečevanje naletov.
Oglej si celoten članek

"Inteligenten in inovativen", "prepričan vase in v vas," "skrbi za še več varnosti in sproščenosti" ... Le trije izmed sloganov za varnost, ki te dni butajo iz reklam za nove modele avtomobilov. Na prvi pogled vse v redu in legitimno, dokler ne pogledamo v ozadje te "izredno bogate" serijske varnostne opreme.

Trgovci namreč kupce prepričujejo, da njihov izdelek štrli iz povprečja in je med najbolj varnimi, ker ima že serijsko protiblokirni sistem ABS, serijsko sistem nadzora nad stabilizacijo ESC in serijsko celo nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS. 

Resnica je malce drugačna in bolj kot od dobrohotnosti proizvajalcev posledica visokih standardov, ki jih narekuje Evropa. Medtem ko mora biti ABS obvezen del opreme še tako zanikrnega avtomobila že od 2007, če želi biti na prodaj na trgu EU, je ESC obvezen del vseh novih modelov že od 1. novembra 2011. Z letošnjim novembrom pa morajo biti s tem izredno pomembnim pripomočkom, ki preprečuje zanašanje avtomobila, opremljeni prav vsi novi avtomobili, četudi so aktualni model pričeli proizvajati še pred letom 2011. Hkrati je z novembrom letos postal obvezen del opreme pri novih modelih tudi sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS, ki pa za lastnike lahko prinaša tudi dodatne stroške, o čemer smo že pisali.

"Ta zgodba o izredno dolgem seznamu opreme, brez katere avtomobila sploh ne smejo prodajati, se vleče že iz časov obveznega ABS. Težko bi rekli, da je v tem kaj spornega, tudi potrošniške organizacije se s tem problemom nismo ukvarjale. Navsezadnje bi težko rekli, da je karkoli narobe, saj zapisano pač – drži," pravi Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, in dodaja še en "legendarni" serijski dodatek v reklami za enega od avtomobilov - ključavnico na pokrovčku za gorivo.

Če se vam torej trgovec dobrika z zastonj vgrajenim nadzorom stabilnosti, ga raje pobarajte po možnosti vgradnje protinaletnega sistema (city) AEB. Po mnenju strokovne javnosti je namreč tako kot ESC pred leti sedaj AEB tisti naslednji korak v prid višje stopnje varnosti, saj je sposoben preprečiti ali vsaj močno omiliti trke od zadaj, ki letno povzročijo milijardne škode tako na avtomobilih kot tudi zaradi posledic zdravljenja.

Na žalost pa je AEB trenutno serijsko na voljo še vedno le v peščici modelov. Ena od svetlih izjem je znamka Volvo, ki sistem city AEB serijsko vgrajuje prav v vse avtomobile, še naprednejši intercity AEB, ki deluje še pri višjih hitrostih, pa je na voljo za doplačilo. Omeniti velja tudi malega VW upa, pri katerem je city AEB prav tako standarden, kar je posebnost v razredu malih avtomobilov, ki praviloma tega pripomočka sploh ne poznajo.

Po raziskavi britanskega zavarovalniškega inštituta Thatcham in organizacije Euro NCAP pa izstopajo denimo znamke Toyota, Renault in tudi Opel, ki močno zaostajajo pri ponudbi AEB v svojih množičnih modelih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.