Šef Forda šokiran po obisku Kitajske, skrbijo njegova opažanja

Foto: epa
Foto: epa
Direktorji avtomobilske in zelene energetske industrije iz ZDA, ki obiščejo Kitajsko, se vračajo ponižani – in celo prestrašeni. Kot poroča The Telegraph, direktorji opozarjajo, da bi lahko močno avtomatizirana proizvodna industrija v državi hitro prehitela zahodne države, zlasti ko gre za električna vozila.
Oglej si celoten članek

Šef Forda Jim Farley je za podkast »Decoder« na The Verge v epizodi, ki je bila predvajana v ponedeljek, šel celo korak dlje in obisk Kitajske primerjal s tehnološkim pokom. Dejal je, da Kitajska ni več le množična proizvajalka poceni vozil, temveč vodilna sila na področju robotike in integracije programske opreme.

"S Kitajsko smo globalni tekmeci in ne gre samo za električna vozila,« je za The Verge povedal izvršni direktor Forda Jim Farley in šokiral z izjavo: "In, če izgubimo bitko, pri Fordu nimamo prihodnosti." Ustanovitelj rudarskega podjetja Fortescue, Andrew Forrest, trdi, da ga je nedavno potovanje na Kitajsko pripeljalo do tega, da je opustil poskuse lastne proizvodnje pogonskih sklopov za električna vozila. "Ni ljudi – vse delajo roboti," je povedal za The Telegraph.

Foto: Ford Jim Farley

Temne tovarne brez prižganih luči

Tudi drugi direktorji so se spominjali ogledov »temnih tovarn«, brez prižganih luči, saj večino dela 24 ur na dan opravljajo roboti. "Občutek je, da se je kitajska konkurenčnost od vladnih subvencij in nizkih plač spremenila v ogromno število visoko usposobljenih, izobraženih inženirjev, ki so nori inovatorji," je za časnik povedal izvršni direktor britanskega dobavitelja energije Octopus Greg Jackson. Po nedavnih podatkih Mednarodne zveze za robotiko je Kitajska namestila več vrst industrijskih robotov kot Nemčija, ZDA in Združeno kraljestvo.

Tudi šef Forda ni govoril le o električnih avtomobilih v ožjem smislu, temveč o celotnem proizvodnem ekosistemu, tempu inovacij, učinkovitosti in stopnji avtomatizacije, ki jo je videl.

Foto: Profimedia avtomatizacija, roboti

Kitajske tovarne danes bolj spominjajo na futuristične laboratorije kot na industrijske hale. Farley je opisal obrate, kjer sestava vozila poteka skoraj popolnoma avtomatizirano, brez človeškega posredovanja, s programsko opremo za spremljanje in prilagajanje proizvodnih parametrov v realnem času. To je primerjal s Fordovimi tovarnami v ZDA in Evropi ter priznal, da so stroški in hitrost proizvodnje na Kitajskem "daleč pred drugimi".

Kitajci daleč pred Američani

Za zahodne proizvajalce to pomeni soočenje z resničnostjo: Kitajska ni več le množični proizvajalec poceni vozil, temveč vodilna sila na področju robotike in integracije programske opreme. Medtem ko Ford in drugi v ZDA še vedno balansirajo med tradicionalno in robotizirano proizvodnjo, so kitajska podjetja, kot so BYD, Geely ali Zeeker, daleč pred njimi.

Farley je medtem začel nov naložbeni cikel, vreden več kot 5 milijard dolarjev, da bi Fordu pomagal razviti cenejšo električno platformo z manj deli in krajšimi časi montaže. Vendar priznava, da bo težko dohiteti kitajske tekmece, ki so že združili nizko ceno, visoko kakovost in hitro dostavo.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 20:07 22. Oktober 2025.

    Bom malo drugače povedal. Kitajska ima po domače povedano komunistično kapitalistični sistem, ki je nekako najbolj podoben sistemu carske Kitajske, …

  • 19:40 22. Oktober 2025.

    Ko je bil admiral Jamamoto (Japonec) pred II. svetovno vojno v ZDA je bil osupel in očaran nad industrijsko močjo …

  • 18:38 22. Oktober 2025.

    Kitajci dobro vedo kaj je prihodnost...ameri z oranžnim nekaj tja v en dan bluzi...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.