Šest električnih avtov so želeli izprazniti do ničle ... To se je zgodilo ...

Foto: Anže Petkovšek Električni avto Nissan Leaf.
Foto: Anže Petkovšek Električni avto Nissan Leaf.
Realistični test, kaj se zgodi, ko zmanjka nabitih elektronov v bateriji.
Oglej si celoten članek

Britanski Carwow je objavil video z zanimivim soočenjem šestih električnih avtov. Avtorji so želeli dognati, kakšen je realni doseg avtov po nočnem polnjenju - koliko odstotkov obljubljenega dosega sploh zmorejo in do kam bi prepeljali. Ter kaj se zgodi, ko se na armaturi prižgejo rdeče opozorilne lučke ...

Soočili so naslednje avte: mercedes-benz EQC, nissan leaf, audi e-tron, hyundai kona, jaguar i-pace in tesla model 3. 

Startali so na obrobju Londona, vsi avtomobili so bili skoraj povsem polni. Skoraj zato, ker se jim je po odklopu iz omrežja baterija čez noč za nekaj odstotkov izpraznila. 

Po nekajurni vožnji proti severu Velike Britanije je energije najprej zmanjkalo mercedesu EQC. Ko je računalnik kazal že doseg 0, je avto sicer še vedno deloval v posebnem režimu, ki je omogočil počasno plazenje naprej, a ne za daleč. Vsega je bilo konec po 312 kilometrih, kar je po podatkih Carwowa 75 odstotkov obljubljenega normnega dosega. 

Le malo kasneje se je ob cesti ustavil audi e-tron. Dosegel je 331 kilometrov ali 81 odstotkov obljubljenega. Najcenejši med avti nissan leaf je peljal 334 kilometrov daleč, to je 87 odstotkov od obljubljenega v brošurah. Sledil je jaguar i-pace s 358 kilometri, kar je bilo le 76 odstotkov izpolnjene obljube. Kia kona je bila odlična s kar 90 odstotki izpolnjene obljube oziroma prepeljanimi 410 kilometri. Najdlje pa je pred dokončnim opozorilom o zaustavitvi sistema peljal tesla model 3 (verzija dual motor). Dosegel je 434 kilometrov, kar je enakovredno 78 odstotkov od obljubljenega dosega.

Ko so se enkrat ustavili, so avtomobile reševali na različne načine. Po nekatere je morala priti avtovleka in jih naložiti, pri drugih je voznikom uspelo nekako priti do polnilnice, pa čeprav je pri nizkem nivoju baterije odpovedovala vgrajena navigacija. V enem primeru so celo priskočili na pomoč s podaljškom iz bližnjega bara.

V vseh primerih pa se je izkazalo, da kakršnokoli potiskanje avta ne pride v poštev - ker so pretežki in ker s potiskanjem ali vleki lahko avtu povzročimo veliko škodo. Tesla model 3 ima celo poseben režim za vleko, praviloma pa so prav vsi avti po prvi popolni ustavitvi čez nekaj časa toliko obnovili energijo, da so se lahko splazili še malce dalje. Pri nekaterih je bilo to dovolj za priklop na kabel.

Video testa si lahko ogledate tukaj.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 11:13 4. Februar 2020.

    Električni avtomobili so okolju najbolj sovražni..Najprej zato, ker imajo visok ogljični odtis pri izdelavi in še posebej pri razgradnji baterij …

  • 15:31 2. Februar 2020.

    Do kam? Do KAM?! Pa menda ja DO KOD?! Ali vsaj KAKO DALEČ!!! Nepismeni amaterski wanna-be novinarji!

  • 22:25 1. Februar 2020.

    Kaj švabi še kar lažejo, jao. Samo vseeno vsi novejši električni dovolj dometa za 99% voznikov, s teslo z njihovo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.