Seznam novih avtomobilskih modelov, za katere je registracija skoraj zastonj

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Kateri novi modeli avtov so z letom 2019 postali upravičeni do statusa oldtimerja?
Oglej si celoten članek

Starodobnik je po predpisih vozilo, ki je bilo izdelano "pred 30 ali več leti, je ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze."

Starodobnik ima pri tehničnem pregledu, cestnini in zavarovanju lahko precejšnje ugodnosti v obliki popustov. Tako lastnik plača le 20 odstotkov predvidene letne dajatve, zavarovalnice pa imajo za ta vozila običajno zelo ugodne pakete, saj vedo, da so njihovi lastniki še bolj previdni pri vožnji in skrbi.

Letos so aktualna tudi vozila, ki so bila prvič izdelana leta 1989. Takrat je prišlo na ceste nekaj zanimivih modelov, od katerih so bili nekateri zelo pogosti tudi v Sloveniji.

Foto: Audi Audi 200

Audi 200 quattro 20V. Velja sicer za precejšnjega eksota, a vseeno je bil v svojem času nekaj posebnega, saj je z 242 km/h končne hitrosti veljal za najhitrejšo limuzino. Tehniko si je izposodil pri legendarnem ur-quattro reli modelu, vključno s petvaljnim turbobencinarjem, ki je imel 162 kW (220 KM). Glede karoserije in notranjega udobja je temeljil na audiju 100. BMW in Mercedes sta se takrat prvič resno zavedla, da jima v segmentu velikih premium limuzin nekdo diha za ovratnik. V dveh letih jih niso prodali veliko, zato je audi 200 quattro 20V danes precejšnja redkost.  

Foto: Žurnal24 BMW serija 8

BMW serija 8 (E31). Da, minevajo že tri desetletja, odkar je na ceste prišel eden najlepših BMW-jev. Premijski športni kupe je bil demonstrator moči in napredne tehnologije. Na začetku so ga ponujali le v različici 850i, v kateri je bobnel V12 motor z 220 kW (300 KM). Imel je serijsko zadnjo zaporo deferenciala in takrat še zelo redki ročni menjalnik s šestimi stopnjami. Alternativa je bila štiristopenjska avtomatika. V12 motor so v različici CSi leta 1992 navili do 280 kW (380 KM), vmes pa so prišle na trg tudi osemvaljne različice. Ena glavnih pomanjkljivosti napram Mercedesovemu SL je bila, da BMW nikoli ne naredil kabrio različice. Tudi to je bilo krivo, da so v 10 letih prodali le okoli 30 tisoč primerkov. 

Foto: Mercedes-Benz Mercedes SL

Mercedes-benz SL (R129). To je bilo leto luksuznih kupejev. Švabi so Bavarcem odgovorili z izjemno udobnim roadsterjem SL-om. Tehniko mu je posodila takratna serija S, okoli nje so oblikovalci ustvarili razmeroma "lahko" podobo uživaškega avtomobila. Med drugim je imel vgrajen varnostni lok, ki se sproži v primeru prevračanja, mehka streha se je pospravila ali raztegnila v 30 sekundah. Serijsko je bil sicer vsak SL opremljen tudi s snemljivo trdno streho za mrzli del leta. Vgrajevali so šest, osem in dvanajstvaljnike. Kupci so bili tako navdušeni, da je bilo nekaj časa na SL treba čakati več let. Izdelovali so jih vse do leta 2001, tudi v neverjetni 7.3 AMG V12 različici.

Foto: Žurnal24 Mazda MX-5 MPS

Mazda MX-5. Sloviti mali roadster za množice praznuje! Svetovni rekorder v prodaji, ki danes navdušuje tudi v svoji četrti generaciji, je svoje takrat poklopne luči prvič aktiviral leta 1989. Vse od takrat je mazda MX-5 zaščitni znak za lahek, okreten in uživaški dvosedežnik, ki mu ne morejo priti do živega niti dvakrat dražji stroji.

Foto: Opel Opel calibra

Opel calibra. Na svojih stenah v spalnicah jo je imel marsikateri slovenski najstnik. S calibro je Opel konec 80. let dokazoval, da zna izdelati zelo lep, aerodinamičen in športen model. Z 0,26 je bila takrat rekorder med serijskimi avti glede aerodinamike. Dvovratni kupe je poganjala pestra paleta pogonov, vrh sta bila 4x4 turbo in V6.

Foto: Opel Opel vectra

Opel vectra. Z naslednico ascone, ki se je začela na polno prodajati z letom 1989, se je Opel močno vgnezdil v razredu srednje velikih limuzin. Vectra A je bila udobna, atraktivna in v svojem razredu za tisti čas zelo napredna. Že skoraj od začetka so ponujali 4x4 različico, avtomatski menjalnik, pestro paleto motorjev vključno s športnim GSi. Število vecter A na cestah je zdesetkala slaba odporonost proti rji.

Foto: Proizvajalec Yugo florida

Yugo florida. Čeprav so uradno začeli prodajo jeseni 1988, gre florido jemati za model iz leta 1989. Ponos jugoslovanske avtoindustrije je imel visoke cilje glede prodaje doma in na tujem, še posebej ker je ponujal za takratne čase solidno tehniko in vozne lastnosti. A je vse upe pokončal skorajšnji razpad Jugoslavije, čeprav so jih nato v Zastavini tovarni proizvajali vse do leta 2008. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.