Škoda, da v Sloveniji ni puščav in še več brezpotij

Foto: Land Rover
Foto: Land Rover
Za trenutek nas je že obiskal avto, ki ga pri Land Roverju označujejo za najbolj zmogljivega terenca. In ki bo tudi na asfaltu izgledal nekaj posebnega.
Oglej si celoten članek

Land rover defender je tisti avto, ki je začel raziskovati brezpotja sveta že pred več kot 70 leti. In praktično ostal v proizvodnji brez večjih sprememb do pred kratkim, tako da lahko šele danes zares govorimo o drugi generaciji tega legendarnega modela. 

Defender 21. stoletja je eden redkih še čisto pravih off-road vozil, pri katerem je tisto, kar zmore izven ceste, še bolj pomembno od onega, kar na asfaltu sicer zmore vsak malce sposobnejši suv. Čisto na kratko se je defender že oglasil v Sloveniji in se dovolil dotikati ter vstopiti v svojo robustno, a sodobno notranjost. S seboj je pripeljal tudi seznam s cenami, ki startajo pri dobrih 60 tisočakih.

Pravo uradno osvajanje Slovenije bo začel spomladi s prihodom različice 110 in nadaljeval poleti, ko bo stekla še prodaja krajše različice 90. Leta 2021 pa se obetata še najdaljša izvedenka 130 ter posebna delovna izpeljanka, ki še ni bila predstavljena. 

Foto: Land Rover Land rover defender

Novi defender pri premagovanju najnovejših ovir nič ne prepušča naključju. Zato so ga izdelali okrog posebne "monocoque" platforme, ki naj bi bila kar trikrat bolj toga od klasične izdelave na šasiji, zato pri znamki pravijo, da gre za najbolj trdnega land roverja, kar so jih kdaj izdelali.

Prednji kolesi sta vpeti v karoserijo z dvojnim vpetjem, ki je značilno za zmogljivejše avte z natančnim vodenjem, zadnje vzmetenje pa je večvodilno.

Postava za plezanje

Avto je širok nekaj čez dva metra in skoraj dva metra visok. V kratki različici 90 je dolg okoli 4,3 metra, v "klasični" 110 pa skoraj 4,8 metra. Dominantna je oddaljenost od tal pri skoraj 30 centimetrih, zato pri tem avtu bočne stopnice pri vratih zares pridejo prav. Ključni podatki za vojno z brezpotji so vstopni kot pri 38 stopinjah in izhodni pri kar 49 stopinjah, poleg tega zmore premagati naklon 45 stopinj. 

Foto: Land Rover Land rover defender

Defender se pri pogonu zanaša na stalni kolesni pogon. Izven asfalta in tam, kjer poti praktično zmanjka, ga pomagajo poganjati dalje blokade sredinskega in zadnjega diferenciala ter reduktor. Dodatno ima vgrajenih več programov, ki vnaprej prilagajajo odzivnost pogona glede na tip podlage. Pri vožnji lahko pomagajo kamere, med opcijami je zračno vzmetenje.

Avto lahko brodi med ribami kar pri 90 centimetrov, pri čemer pride prav opcijski "šnorkl". 

Različica 90 startala pri 61.774 evrih, medtem ko bo večji 110 začel pri 68.800 evrih.

Notranjost je na videz preprosta in robustna, a prvi občutek sedenja v defenderju je, da ne manjka čisto ničesar, pa četudi ga nameravate v četrtek zvečer parkirati pred operno hišo, že v petek popoldan pa iti z njim osvajati vršace. Druga vrsta sedežev je v različici 110 radodarna s prostorom in svetla, kar gre zasluga posebnim stranskim (alpinskim) okencem v strehi. Razporeditev je takšna, da je mogoče iz druge vrste stopiti naprej v prvo vrsto in obratno. Pri različici 90 bo spredaj opcija sredinski šesti sedež, pri verziji 110 pa dodatna dva sedeža tretje vrste.

Foto: Land Rover Land rover defender

Povsem nov je infotainment sistem, modernih asistenčnih sistemov pa je toliko, da si je poleg drugih lastnosti avto zagotovil vseh pet zvezdic po Euro NCAP. Razen pri vstopni opremi imajo vse ostale različice digitalne merilnike.

Do 900 kilogramov je mogoče obtežiti defenderja. Samo streha prenese do 300 kg obremenitve (ko vozilo stoji) ali 168 kilogramov med vožnjo. Vleče lahko 3,5 tonske prikolice.

Dva relevantna motorja

Največji poudarek pri motorjih bo na obeh štirivaljnih dizlih D200 in D240 z močjo 147 in 176 kW (200 in 240 KM). Štirivaljnik je tudi bencinar P300 z 221 kW (300 KM), v ponudbi pa bo še P400. Gre za bencinskega šestvaljnika s tehnologijo mehkega hibrida, pri katerem starter-generator pomaga poganjati avto z mesta in varčevati z gorivom.

Defender je prvi land rover s posodobljenim infotainment sistemom, ki naj bi bil enostavnješi za uporabo od dosedanjega, hkrati pa je mogoče popravke nalagati po zraku. Med bolj zanimivimi posebnostmi je aktivni ključ v obliki ročne ure. 

Foto: Land Rover Land rover defender

V osnovi je na razpolago pet različnih tipov opreme in še dodatna "first edition" oprema. Že serijsko pa je vsak defender opremljen z navigacijo, avtomatskim menjalnikom in reduktorjem, pomočnikom za speljevanje na spolzkem, polnimi LED žarometi, polnim rezervnim kolesom, dvoobmočno klimo ...

Pri tretji opremi je že serijski terrain response 2 sistem pomagal za terensko vožnjo, matrični žarometi, panoramsko okno, 20-palčna platišča ... Defender ima tudi opcijo digitalnega vzvratnega ogledala. 

Foto: Land Rover Land rover defender

Tuš vedno pri roki

Poleg klasičnih oprem pa so na razpolago še štirje tipi paketov, s katerimi je mogoče vsakega defenderja dodatno prilagoditi svojim potrebam. Odvisno od paketa je mogoče na defenderja namestiti strešni nosilec za tovor (ali šotor), bočne škatle, lahko ima višji zajem motornega zraka, dodatno zaščito podvozja, prenosni sistem za pranje, kompresor zraka ... 

Glavna novost v tem hipu so objavljene cene za slovenski trg. Tako bo različica 90 startala pri 61.774 evrih, medtem ko bo večji 110 začel pri 68.800 evrih.

Slovenija se morda ne zdi naravni habitat za land roverja. To so bolj področja, kjer prevladujejo takšne in drugačne puščave in neobljudena področja daleč stran od civilizacije, kjer ni dovolj le 4x4 pogon, ampak tudi brezmejna žilavost.

A defender je nekaj posebnega že, če se bo vozil zgolj po asfaltnih cestah. In na kakih 10 do 20 takšnih Slovencev z obilo avanturizma v krvi na leto računajo tudi pri uvozniku. Defender bo moči meril predvsem s tekmeca mercedes-benz razreda G in toyoto land cruiserjem.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • ode
    18:18 16. December 2019.

    Dovolj je, da imamo dve Puščavi. Ena je na Pohorju, druga na Dolenjskem. https://sl.wikipedia.org/wiki/Pu%C5%A1%C4%8Dava_(razlo%C4%8Ditev)

  • 18:09 16. December 2019.

    Nevem kje živi ta novinar. Tudi če bi imeli puščavo se nebi smeli vozit.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.