Slaba varovalna ograja lahko seseklja motorista

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Varovalne odbojne ograje, ki varujejo tudi motoriste, so še vedno precej redke, čeprav na DRSC ugotavljajo, da so verjetno že doslej postavljene preprečile že več smrti. Švedi so vmes že prvič izvedli varnostni trk motorista v nov, še naprednejši tip ograj.
Oglej si celoten članek

Če varovalne ograje avtomobile lahko varno zadržijo znotraj cestišča, da so posledice trka čim manjše, pa so za motoriste prav ograje lahko usodne. Motorist ob padcu z motorja drsi po tleh, pri tem pa hitro naleti na nosilni stebriček ograje, ki je postavljen na vsake štiri metre.

"Ob hitrosti 50 km/h si v eni sekundi sledijo kar trije stebrički. Če motorist naleti nanje, so posledice lahko usodne. Stebriček lahko pri višjih hitrostih dobesedno seseklja motorista," pojasnjuje vodja inštruktorjev iz AMZS centra varne vožnje na Vranskem Brane Legan, sicer tudi sam navdušen motorist. 

Na nekaterih odsekih, ki so priljubljeni med motoristi, je zato DRSC po letu 2007 pričel nameščati še dodatno zaščito, ki v celoti prekriva spodnji izpostavljeni del ograj, hkrati pa s prometnimi tablami opozarjati na nevarne odseke. Lani in letos so za namen dodatne zaščite obstoječih odbojnih ograj porabili okoli 70.000 evrov. Zaščitne panele so postavili na 14 različnih odsekov po državi, katerih skupna dolžina pa je le 2.800 metrov. Najdaljši odsek v dolžini skoraj 470 metrov so opremili na cesti med Dolnjim Zemonom in MP Jelšane, sto metrov krajši je odsek na cesti prek Gorjancev med Novim mestom in Metliko, med daljšimi poslej bolje zaščitenimi odseki je tudi cesta Ajdovščina - Col.

"Te ograje bi morale biti veliko pogostejše," meni Legan. "Verjamem, da se država in vzdrževalci trudijo urejati nevarne odseke za motoriste, a teh je po državi še ogromno. Pričakujem, da se bo to stanje uredilo z normativi, denimo da bi že serijsko ob popravilih nekega odseka ali novogradnjah namestili motoristom prijazno ograjo." 

"A tudi ta ograja ni vsemogoča, še vedno bodo poškodbe, čeprav je mogoče vsaj hude posledice morda preprečiti," še dodaja inštruktor. 

Prej umrlo 12 motoristov, nato eden

Posebna zaščita je tudi po ugotovitvah DRSC zelo koristna za preprečevanje najhujših posledic nesreč. "Izvedeni ukrepi so se izkazali kot zelo učinkoviti, saj se je število smrtnih žrtev zmanjšalo iz 12 na eno samo," pravijo na direkciji, kjer so analizirali in primerjali 42 odsekov po državi pred in po postavitvi ograj. A dodajajo: "Varnost voznikov motornih koles ni odvisna samo od infrastrukturnih elementov, temveč je predvsem odvisna od voznika samega ter kako svoje znanje in izkušnje prenaša na vožnjo z motorjem."

Švedi po stebričkih že nad vijake

Na Švedskem so nedavno izvedli zanimive preizkuse trkov motorista-lutke ob varovalno ograjo. Testirali so več tipov ograje brez in z zaščito. A tudi pri slednji so odkrili veliko nevarnih elementov, denimo štrleče vijake in druge ostre robove, poroča Teknikens Varld.

Tudi na podlagi teh dognanj so Švedi razvili posebno plastične in cenovno ugodne zaščitne elemente za obstoječe ograje, s čimer bi precej zmanjšali nevarnost, da bi se motorist pri drsenju po ograji zataknil in težje poškodoval. Kakšne so razlike med tremi tipi ograj,  dokazuje zgorniji video preizkusnih trkov.

 andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.