Slovenka, ki je imela prste vmes pri novem cliu

Foto: Renault
Foto: Renault
Ne le, da bo Renault peto generacijo clia še naprej proizvajal v tovarni Revoz v Novem mestu, pri njegovem nastanku je sodelovala tudi Slovenka Jelka Kurnik.
Oglej si celoten članek

Na zurnal24.si smo v živo, skupaj z vsemi glavnimi inženirji in oblikovalci pri Renaultu, spoznali novo, peto generacijo Renaultovega clia. Pri nastanku so imele pomembno vlogo ženske. Med njimi je tudi Slovenka Jelka Kurnik.

Kako ste prišli v avtomobilsko industrijo in k znamki Renault? Ste doma iz Novega mesta, kjer že vrsto let izdelujejo clia?
To je bilo čisto naključje. Prej sem delala na Univerzi v Mariboru. Po končani fakulteti na strojništvu in doktoratu na Univerzi v Ljubljani sem odšla na podiplomski študij v ZDA ter potem po naključju pristala v Parizu, kjer sem se zaposlila v Renaultu. Želela sem delati v industriji. Vedno so mi bili všeč avtomobili. To je bila skoraj logična pot, čeprav je bilo to čisto naključje.

Foto: Renault Renault clio

Je normalno, da je v razvoju in oblikovanju zaposlenih tako veliko žensk kot pri Renaultu?
Mislim, da je tudi to naključje. Kar nekaj žensk je delalo na projektu clio, drugače pa nas je manj kot moških. Mogoče je ena četrtin žensk, več ne.

Kako je »ženski občutek za avtomobile« vplival na končni izdelek. Se pozna ženski vpliv v cliu? To je tudi vozilo, ki je zelo priljubljeno pri ženskem spolu.
Zagotovo ima vpliv. To je tudi pomembno. Kar 50 odstotkov kupcev clia je žensk. Ženske imajo tukaj čisto pravo mesto. Moj predhodnik je bil sicer moški. Lahko pa sem dodala neke stvari, ki jih bolj vidi ženska in manj moški.

Avto Test renault clio R. S.: Ko bi bila formula 1 pol toliko vznemirljiva …

Vi ste produktna strokovnjakinja. Kaj točno je vaše delo?
Predstavljam in zagovarjam interese kupcev pri razvoju proizvoda. Poskušam zagotoviti, da vse tisto, kar si kupec zares želi, najde mesto v avtomobilu. Sem nekako advokat potrošnikov.

Kakšna stvar na novem cliu, ki je prav zaradi vas v njem?
So predlogi, vedno pa gre korekcije. Pri vseh predlogih mora produktni strokovnjak podati svoje mnenje. To je vedno ekipno delo. Ne gre za zamisli posameznika. To kar vsi mislimo, da bi bilo kupcu potrebno ponuditi, predlagamo in potem gre za odločitve na nivoju sprejetega programa.

Foto: Renault Renault clio

Malokrat slišimo, da proizvajalci priznavajo, da so slišali in uslišali kritike javnosti.
Kritike jemljemo zelo resno. Prvič poslušamo naše kupce, beremo vso literaturo, poleg tega pa sledimo vsem anketam. Veliko analiziramo ankete. V novem avtomobilu smo poskušali izboljšati opremo in funkcije avtomobile, ki niso bile zadostne. Na katere so se kupci pritoževali ali pa imeli negativna mnenja. Primer je zaznavna kakovost, na kateri smo ogromno delali. Mislim, da so rezultati res vidni. Gre za nove, bolj prefinjene materiale in tudi končno izdelavo, ki je izpopolnjenja. Enako velja za udobje. Ne morem pa mimo motorjev in menjalnikov. Veliko napora je bilo vloženega na tem področju. Predvsem z novim 100 konjskim bencinskim motorjem, ki je opremljen z avtomatskim menjalnikom, ne gre spregledati niti 1,3-litrskim turbo motor z avtomatikom z odličnimi zmogljivostmi. Menim, da bomo zadostili potrebam najširšega kroga kupcev.

Avto Test: Renault clio i feel Slovenia

Glavni oblikovalec Laurens van den Acker je dejal, da je bil clio zrisan že leta 2016. Kako težko je obdržati skrivnost pred javnostjo? Najbrž ste morali tudi vi podpisati dokument o molčečnosti?
Zelo je treba paziti, da ne gredo stvari prehitro ven. Glede dizajna nisem imela dostopa do fotografij. Dostop je zelo zaščiten.

Foto: Renault Renault clio

Novi clio je prvi Renault na povsem novi arhitekturi. Kaj prinaša novega?
Veliko. Prvič nam omogoča dizajn, ki smo ga želeli. Ta je še bolj atraktiven in športen. Poleg tega prinaša prednosti pri emisijah in zmanjšanju ogljikovega dioksida. Omogoča vgradnjo novih motorjev, vključno s hibridizacijo. Omogoča opremo, ki je nismo imeti do zdaj v avtomobilu. Gre za vso varnostno opremo, ki jo imenujemo ADAS in zagotavlja aktivno in pasivno varnost. Gre za dinamično vožnjo z izboljšanim udobjem in zmanjšano težo vozila, kar za 50 kilogramov.

V nasprotju z drugimi proizvajalci ste vozilo zmanjšali, a povečali prostornost kabine in prtljažnika. Kako vam je to uspelo?
Gre za delo oblikovalcev za notranjo opremo. Predvsem kokpit je orientiran proti vozniku. Na ta način je ostalo več prostora tako za voznika kot sopotnike. Veliko napora je bilo vloženega v prtljažnik, katerega volumen se je bistveno povečal. Danes smo na 391 litrih.

Razkritje clia Razkritje clia: Ljubljančani pokupili največ cliov

Bo clio polni hibrid?
Tako je. Smisel hibrida je, da se zmanjša poraba goriva. Poleg tega pa želimo kupcu omogočiti, da avtomobil uporablja dinamično. Avtomobil se obnaša kot elektrini avtomobili, sploh, ko speljemo. Mi to imenujemo »EV občutek« kot vožnja z avtomobilom z električnim motorjem. Zgolj na elektriko lahko vozi nekaj kilometrov. Posledično je poraba goriva manjša. Kupcem, ki so ekološko ozaveščeni, smo želeli ponuditi dinamični avtomobil.

Foto: Renault Renault clio

Tablica je že večja kot v espacu.
Področje povezljivosti je za nas zelo pomembno. Tudi multimedija. Gre za novo opremo z velikim ekranom, ki meri celo do 9,3-palca. Poleg tega imamo tudi zaslon pred voznikom, ki je velikosti 10 palcev. Oba zaslona sta aktivna. Sredinski zaslon je zasnovan tako, da se čim bolj približa pametnemu telefonu, tako po obliki, organizaciji kot uporabi. Omogoča uporabo sistema easy connect, vključno z navigacijo in dodatnimi storitvami, kot so informacije o prometu, zastojih itd.

Novi ponos Revoza Ekskluzivno: To ni več clio, kot smo ga poznali do zdaj

Kaj zmore novi clio na področju avtomatizacije?
To, kar mi imenujemo prvi nivo avtonomne vožnje. Vozniku olajša vožnjo po avtocesti in v zastojih. Omogoča samodejno nadzorovanje varnostne razdalje vozilu pred nami, vzdrževanja vozila na voznem pasu med črtami.

Foto: Renault Renault clio

Kako Francozi gledajo na clia. Slovenci ga imamo za svojega. Clio je najbolje prodajan avtomobil v Franciji. Gre za veliko zgodbo o uspehu. 30 let, 15 milijonov prodanih modelov v zgodovini. Je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi. Delček zaslug gre tudi tovarni Revoz v Novem mestu.
Revoz ima v Renaultu dober ugled. Glede na to, da gre za zelo pomemben Renaultov model, tovarni zelo zaupajo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.