Slovenski električni dvokolesni stroj

Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: Gregor Prebil Električni motocikel Foto: Gregor Prebil Električni motocikel Foto: Gregor Prebil Električni motocikel Foto: Gregor Prebil Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel Foto: CustomNorth Električni motocikel
Matija Sever. Lastnik znamke CustomNorth se ukvarja z razvojem in dizajnom motornih koles.
Oglej si celoten članek

S čim se ukvarjate pri podjetju CustomNorth? Gre za slovensko različico slavnega OCS (Orange County Choppers)?
Lahko potegnemo vzporednico z OCC, le da oni so multinacionalni, preživljajo se z televizijo, reportažami,...... So prepoznaven mednarodni brend, z zelo veliko ekipo. CustomNorth je manjše podjetje z velikim potencialom.

Na Celjskem sejmu ste predstavili nenavaden električni dvokolesnik TEM01 Full Electric. Je izdelek plod izključno slovenskega znanja?
Motor je v celoti zasnovan, razvit in financiran v Sloveniji. Normalno je, da je kakšen del kupljen v tujini.

Kaj so glavne karakteristike?
Pogon je električni, moč pa velika; 400 konjskih moči na zadnjem kolesu, 530 njuton-
metrov navora je na voljo od nič vrtljajev, teoretična največja hitrost je 500 kilometrov na uro.

Obstaja na svetu zmogljivejši električni motocikel?
Po mojih podatkih ne, res pa je, da gre zgolj za koncept.

Foto: Gregor Prebil Električni motocikel

Želite v prihodnje še povečati moč?
To nima smisla. Že zdaj je nemogoče prenesti vso energijo na zadnje kolo.

Zanimiv je zagon motorja.
Vgrajen ima sistem za prstni odtis za vklop, ki je povezan s krmilnikom. Shraniti je mogoče do sto različnih algoritmov vožnje in jim dodeliti uporabnike. Algoritmu lahko določimo največjo hitrost, pospešek, pojemek pri zaviranju ...

Motor je spuščen praktično do tal. Kakšno je vzmetenje?
Kadar je parkiran, je spuščen na posebne distančnike okvirja. Kadar se motor vklopi, ga lahko dvignemo 12 centimetrov od tal. Nastavimo lahko tudi trdoto vzmetenja.

Kakšne materiale ste uporabili za izdelavo. Koliko tehta motor?
Foto: CustomNorth Električni motocikel Okoli 300 kilogramov. Material okvirja in bodyja je kovina. Če bi bil motor mišljen kot seriski produkt, bi seveda nastopali drugi lažji materiali.

Kakšno baterijo ste uporabili in kako je s polnjenjem baterije ter dosegom?
 Bateriske celice so Lithijevi polimeri, kateri so trenutno na trgu najbolj optimalna izbira. Hitrost polnjenja je odvisna od zmoglivisti polnilne postaje. Na konkretnem primeru TEM01 je polnilna postaja prilagojena, da lahko polnimo praktično povsod.

Kdo je poskrbel za nenavaden dizajn?
CustomNorth. Pred izdelavo je bilo narisanih nekaj oblik, izbrana je bila ta, ki ponazarja obliko prihodnosti ter našo miselnost in miselnost investitorja Tem Čatež.

Zakaj Tem Čatež?
Oni so financirali projekt; tudi razmišljanje, vizijo in izzive imamo enake. Do zdaj se je motor na številnih sejmih izkazal kot učinkovit promocijski 
izdelek.

Je motor zasnovan le za sejme in razstave?
Da. Sicer ga je mogoče voziti, ni pa homologiran in kot tak je neustrezen za registracijo. Vendar to ni bil naš namen.

Je že kaj zanimanja zanj?
Foto: CustomNorth Električni motocikel Motor je bil predstavljen na številnih največjih sejmih. Decembra je bil kot svetovna novost predstavljen na največjem evropskem sejmu za predelave motornih koles v Nemškem Bad Salzufn-u sejem Custom Bike, Aprila je bil predstavljen na sejmu L&B v Frankfurtu. Odzivi so odlični. Vsi nam na naši poti želijo uspeh. Dobivamo tudi naročila. Na žalost projekt še ni v taki fazi, da bi bilo to mogoče. Največ povpraševanja je iz Skandinavije in ZDA, zanj pa se zanimajo tudi Arabci. Potencialni kupci so petičneži, ki si želijo nekaj novega. Tudi investitorji so se že pojavili. Obstaja verjetnost prirejene maloserijske proizvodne različice.

O električnih avtomobilih se že veliko govori, vse več je tudi serijskih primerkov. O električnih motociklih, še posebej "težkih električnih motociklih" beremo manj, zakaj?
 Na splošno je prodanih več avtomobilov, ki so nujno zlo, motocikli pa veljajo bolj za luksuz. Normalno je, da se veliki proizvajalci najprej lotijo velikoserijskih proizvodov.

Električna vozila so neslišna. Je to sprejemljivo za motocikle?
Neslišnost se pogosto izpostavlja. V glavah imamo meje, da brez zvoka ne gre. Tudi to se bo sčasoma spremenilo.

CustomNorth tako kot podjetje Akrapovič prihaja iz Ivančne Gorice. Naključje?
Da. Ne bi rekel, da je tu več zanimanja za motorje. Akrapovič je veliko podjetje, mi smo majhni, a tudi on je začel v majhni delavnici in se povzpel na vrh.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 15:32 2. Maj 2014.

    Super igra za krajšanje časa.<br /><br />Samo 30% igralcev lahko preseže mejo 100 metrov na smučarski skakalnici. Vašemu prijatelju je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.