So to vaše gume?

Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike Foto: Anže Petkovšek pnevmatike
Teden dni po roku, do katerega morajo biti avtomobili opremljeni z zimsko opremo, smo se sprehodili po parkiriščih in preverili, kakšno obutev so jim privoščili njihovi lastniki. Rezultat? Nočemo biti preveč blizu tem avtom na cesti, ko bo padel prvi sneg in bodo njihovi lastniki pričeli zavirati.
Oglej si celoten članek

"Samo, da se zadosti predpisom." Tako nekako je moč sklepati že po hitrem pregledu pnevmatik na parkirišču enega od večjih ljubljanskih nakupovalnih centrov. Medtem ko si je marsikateri lastnik ali lastnica sebi privoščil novo zimsko kolekcijo in tople čevlje, so njihovi avtomobili na najbolj zahteven del leta na cestah pripravljeni z obrabljenimi pnevmatikami, ki komaj še spraskajo skupaj tri milimetre profila, kolikor jih minimalno zahteva zakon. 

Še eno opažanje zelo hitro pride do izraza: praviloma so manjši avti dobro pripravljeni na sneg in spolzke ceste, medtem ko imajo najslabše pnevmatike pet in več let stari avtomobili, ki so, ko so bili novi, spadali v višji cenovni razred. 

Zakaj je vožnja po obrabljenih zimskih pnevmatikah nevarna?

O tem priča test, ki so ga izvedli pri Continentalu. Poleg novih z 8 milimetri profila, so na avtomobile namestili še rabljene pnevmatike s 4 in 1,6 milimetra profila. Avtomobili so na snegu zavirali pri hitrosti 80 km/h, razlike pa so bile zelo velike. Na novih pnevmatikah se je avtomobil ustavil po 67 metrih, na tistih, ki so le še komaj zadostile zakonskim zahtevam pa je za enak manever potreboval kar 20,5 metra več. Pnevmatike s 4 mm profila so za enako delo potrebovale 7,6 metra več kot nove.

Foto: Anže Petkovšek sneg Ker večino zime vseeno ne vozimo po snegu, ampak se večkrat zgodi, da je cesta mokra, je zanimiv tudi preizkus zimskih pnevmatik na mokri podlagi. V tem primeru so bili avtomobil obuti v nove (8 mm) in rabljene (3 mm ter 1,6 mm) pnevmatike. Ustavljanje pri hitrosti 80 km/h je avtomobil z novimi opravil v 42,5 metra.

Tisti na pnevmatikah z le 3 mm profila je potreboval 9,3 metra dlje in je na točki, kjer se je avtomobil z novimi gumami že zaustavil, še vedno potoval s hitrostjo 34 km/h. Najslabše se je tudi v tem primeru odrezal avtomobil na pnevmatikah s profilom 1,6 mm in je za zaustavitev potreboval dobrih 18 metrov dlje, na mestu ustavljenega avtomobila z novimi pnevmatikami pa je potoval s hitrostjo 44 km/h. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 19:58 25. November 2016.

    Glede na naše ceste ki imajo vse več kot tri milimetre profila bi se lahko vozil tudi z gladkimi gumami.

  • 19:32 25. November 2016.

    In kaj je narobe, če se še vedno vozim z letnimi gumami? Zunaj je po 15 stopinj. Zjutraj je več …

  • 19:03 25. November 2016.

    upam da se pozimi ne srečava na avtocesti ;)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.