Sodniki oprali umazano perilo Suzukija in VW

Foto: EPA
Foto: EPA
Sodba mednarodnega arbitražnega sodišča v Londonu, ki je odločala o ločitvenem postopku v kratkotrajnem zakonu med Volkswagnom in Suzukijem, se zdi salomonska, saj bo imela posledice za obe znamki.
Oglej si celoten članek

Ena najbolj svojevrstnih sag v avtomobilski industriji v zadnjih letih je dobila sodni zaključek. Sodniki so v "ločitvenem postopku" med danes največjim proizvajalcem vozil na svetu Volkswagnom in Suzukijem, ki je izjemno močan predvsem v Indiji in drugih trgih v razvoju, odločilo, da se mora nemški gigant povsem umakniti in ponuditi svoj 20-odstotni delež nazaj v odkup japonski znamki.

Arbitri pa so v sodbi ugotovili še, da je tudi Suzuki kršil določila pogodbe, s katero sta se obe znamki skušali leta 2009 tesneje povezati, a se je zakon spridil takorekoč že na medenih tednih. Sodba, ki je postala znana v soboto, tako odpira možnost, da bo moral Suzuki plačati povračilo za povzročeno škodo Volkswagnu. 

Pri VW so vsaj dobro naložili denar

Pri Volkswagnu so pozdravili "jasnost" oločitve arbitrov. Njihov delež v Suzukiju je bil po glede na petkov tečaj na borzah vreden kar 3,4 milijarde evrov, poroča Wall Street Journal. Leta 2010 je VW za petinski delež v Suzukiju odštel enkrat manj, 1,7 milijarde evrov.

Foto: EPA Osamu Suzuki Vrhovni šef (nekateri pravijo kar samodržec), 85-letni Osamu Suzuki je na nedeljski tiskovni konferenci zatrdil, da znamka Suzuki v prihodnje ne bo iskala novih partnerstev in bo skušala ostati samostojna. Ostaja pa neznanka, ali ima družba na voljo dovolj sredstev, da bo lahko odkupila nazaj svoje delnice.

Suzuki se je za partnerstvo z VW odločil, da bi tako prišel do tehnologije učinkovitih dizelskih motorjev, medtem ko si je VW obetal, da bo prek Suzukija na polno vstopil na ogromen indijski trg, kjer sicer vlada Suzukijeva podznamka Maruti. 

Zaradi čakanja na sodbo čakal do konca

A se je partnerstvo pričelo kmalu krhati, potem ko so Nemci pričeli ugotavljati, da je Suzuki prekršil sporazum, saj se je vmes odločil kupovati dizle pri Fiatu. Suzuki je očitke zavračal in leta 2011 zahteval razdrtje pogodbe in vračilo svojega deleža. Analitiki menijo, da je spor bolj škodoval Japoncem, saj so sedaj prisiljeni v drag lastni razvoj dizlov, medtem ko je VW izgubil predvsem enostaven vstop na trge v razvoju. 

Pri Suzukiju so zaradi spora tudi dolgo odlašali s pomladitvijo vodstva, saj so odločitev sodišča prčakovali prej. Tako pa se je Osamu Suzuki junija letos vseeno odločil za sestop kot predsednik in operativni direktor družb, nasledil ga je sin Toshihiro Suzuki. Ostaja pa "stari" še naprej generalni direktor.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.