Ste že videli uradne skice formule 1 za leto 2021?

Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021
Čez dve leti formulo 1 čakajo verjetno najbolj revolucionarne spremembe v njeni zgodovini. Sedaj je znano, kako bodo izgledali bolidi.
Oglej si celoten članek

Avtomobilistična organizacija FIA, pod katero spada tekmovanje formule 1, je minule dni objavila prve renderje dirkalnikov leta 2021, ko bodo stopile v veljavo številne novosti v tekmovanju.

Predstavitev se je zgodila v dneh VN ZDA v Austinu, kjer je Britanec Lewis Hamilton osvojil že svoj šesti naslov svetovnega prvaka in je torej le še lovoriko stran od najboljšega vseh časov - Michaela Schumacherja. 

Fia, ki jo vodi nekdanji funkcionar F1 Jean Todt, je pravila pripravljala več let in v tesnem sodelovanju z moštvi. Čeprav je bilo vmes tudi veliko nasprotovanj in celo groženj z vetom s strani Ferrarija, se očitno s predlaganimi spremembami sedaj strinjajo vsa moštva. 

Bistvene novosti:

1. Bolj seksi avtomobili

Že od leta 2017 so dirkalniki širši, po letu 2021 pa se uvajajo še številne novosti. Namesto 13-palčnih platišč bodo po novem 18-palčna, hkrati se bo precej zmanjšal presek pnevmatik, kar bo pomenilo povsem drugačne nastavitve podvozja. Velika platišča bodo po drugi strani prinesla atraktivnejši izgled. Ena večjih vidnih sprememb bo tudi prednje krilce z zavihanima robovoma. Vsi avti bodo imeli enake standardizirane pokrove za kolesa.

Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021

2. Več dirkanja

Ena poglavitnih sprememb novih dirkalnikov bo aerodinamika, saj je prvič doslej v njen DNK vcepljena vožnja za nasprotnikom. Pri trenutnih dirkalnikih namreč "umazani zrak" med vožnjo v zavetrju močno (negativno) vpliva na delovanje motorja zasledovalca, njegov avto pa izgubi preveč oprijema. Aerodinamika pri novih bo narejena tako, da bo dirkalnik zaradi manjših krilc imel manj učinkov na zavetrje, saj bo več pritiska k tlom zagotavljal na druge načine. Zrak, ki bo šel mimo dirkalnika, bo čistejši in preusmerjen višje v zrak nad zasledovalcem. V številkah simulacije trenutno kažejo takole: zasledovalec bo na dolžini avta izgubil le 15 odstotkov pritiska h tlom v primerjavi s sedanjo 50-odstotno izgubo. Zato bo dirkanje po letu 2021 lahko veliko bolj atraktivno.

Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021 Foto: F1/Twitter F1 2021

3. Več ekip bo lahko zmagovalo

Od leta 2016 do letos se je le šestkrat zgodilo, da je bilo na vodilnih treh mestih še kakšno drugo moštvo poleg Mercedesa, Ferrarija in Red Bulla. Zaradi kombinacije novih pravil pri aerodinamiki in uvedeni kapici pri letnih stroških pa naj bi imele tudi ostale ekipe, ki nisoo obarvane v srebrno, rdeče ali modro, precej več možnosti, da se borijo za stopničke in celo zmago.

Foto: F1/Twitter F1 2021

4. Vrača se poudarek na vozniku

Nova pravila naj bi vrnila v F1 več "karting" dirkanja, ko avto in DRS nista odločilna pri prehitevalnih manevrih. Povečalo naj bi se tudi število prehitevanj na vsako dirko. 

5. Le malo časa za testiranja ekip

Skrajšal se bo čas, ki ga bodo imele ekipe na voljo za testiranja v vetrovniku in na testiranjih pred sezono. Odstopanja naj bi bila zato manjša. Omejena bo tudi možnost testiranja nove opreme na prostih treningih pred dirko, zato bo sprememb na dirkalnikih med sezono manj.

Foto: F1/Twitter F1 2021

6. Stroškovna kapica 

Po letu 2021 bo prvič v zgodovini F1 uvedena splošna omejitev na stroške, ki jih ima lahko ekipa s pripravo dirkalnika za 21 dirk sezone. Meja bo na 175 milijonih dolarjih na leto. V strošek niso vključne plače za dirkače in vodje ekip. Veliko delov pri bolidih bo tudi standardiziranih, recimo črpalke za gorivo, določen bo bo najkrajši rok trajanja zavor. Na ta način naj bi se precej zmanjšala razlika med bogatimi ekipami, za katerimi stojijo tovarne, ter privatnimi moštvi, ki nimajo toliko sredstev za razvoj. Motorji bodo ostali takšni, kot doslej, torej turbo V6 bencinski s prostornino 1,6 litra, menjalnikov ne bo mogoče več nadalje razvijati, vsak dirkač bo med sezono po novem lahko uporabil do šest različnih izpušnih sistemov.

Foto: F1/Twitter F1 2021

7. Skrajšan dirkaški vikend

Namesto že v četrtek se bodo uradne aktivnosti z intervjuji začele šele v petek. Isti dan bodo nato sledili prvi treningi. S tem bo delo za ekipe cenejše in olajšano.

8. Novinci

Vse ekipe bodo morale vsaj na dveh prostih treningih v sezoni ponuditi mesto v svojih dirkalnikih mladim dirkačem, ki imajo malo ali nič izkušenj v F1. S tem bodo precej bolj na široko odprta vrata F1 za novo generacijo nadarjenih voznikov. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.