Švedski naskok na terenski olimp

Foto: Žurnal24 XC60 prepriča z voznim udobjem in varnostno opremo, manj pa z motorno ponudbo, k Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Volvo XC60 napoveduje vojno med srednje velikimi premium suvi. Ob tem ponuja veliko razlogov, zakaj kupiti ravno ta model in ne katerega konkurenčnega.
Oglej si celoten članek
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: videz, varnost, potovalno udobje, visoko sedenje, uporabna kamera za vzvratno vožnjo, oprema.

Minusi: menjalnik, poraba, nekultiviran motor, zapleteno upravljanje navigacije, prevelik volan.

Vse pa kljub temu ni v najlepšem redu. Volvov srednje velik suv je konkurenčen predvsem z dinamično podobo in tehnološko naprednostjo pri varnosti. Glede na videno bo konkurenci, ki zdaj poka po šivih, nedvomno trn v peti. Manj napreden je glede motorizacije in tehnike, kjer zmore le slediti, nikakor pa ne postavljati meril v razredu.

Znotraj prostoren in udoben
XC60 je za tega proizvajalca oblikovan nepričakovano sodobno – to še posebno velja za bok in zadek, za kar poskrbita strmo vzpenjajoča se bočna linija in valovita zadnja svetila. Tudi spredaj je oblikovan zelo skladno, je dovolj zaobljen, a kljub temu povsem v skladu s hišnimi oblikovnimi smernicami.



Zgodba se ponovi tudi v notranjost, kjer potnike v dveh vrstah pozdravi za razred nadpovprečno prostorna notranjost, sedi se visoko, na prednjih sedežih skoraj športno. Armaturna plošča je na moč podobna tistim v novejših Volvovih modeli, pomeni pa to lebdečo sredinsko konzolo, na kateri je preveliko število stikal. So pa ta nameščena dovolj intuitivno, le kakšno manjšo skupino bi lahko združili. Manjšo grajo si zasluži še navigacijska naprava, katere delovanje je zaradi upravljanja z daljincem ali s stikali za volanom (ki so skriti voznikovemu pogledu, potnikom pa popolnoma nedostopni) med bolj zapletenimi. Ko se je navadite, se slika sicer izboljša, konkurenca ima to že v osnovi bolje rešeno.



Položaj za volanom je bolj povprečen – "zahvala" za to gre preveliki krožnici premehkega volanskega obroča; bolje se odreže pri ergonomiji in končni obdelavi. Sicer plitev prtljažnik sprejme 495 litrov, kar je nekje v razrednem povprečju. Hvalimo pa ravno površino in domiselno pregrado, ki prostor smiselno razmeji in skrbi, da posamezen del ostane prtljage ostane na mestu. Še beseda ali dve o opremi. Kar se tiče tehnoloških poslastic in varnostnih sistemov, je ta volvo popolno opremljen. Del opreme testnika sta bila tako radarski tempomat, ki pa je pri nas (zaradi prenatrpanosti avtocest) skoraj neuporaben, in lane assist, ki voznika opozori, ko ta nenadejano zapusti vozni pas. Še posebej pa velja izpostaviti sistem, ki ne samo da opozarja na možnnost trka, ampak ob nevarni situaciji in do hitrosti 30 km/h avto popolnoma ustavi. Sistem s pomočjo radarja, nameščenega na nosu, in kamere na zunanjem delu notranjega ogledala zazna situacijo in temu primerno ukrepa. Sistem smo preizkusili tudi v praksi in moramo reči, da deluje zelo dobro, je pa res, da se nad to hitrostjo izklopi, ostaja pa aktiven zvočni in svetlobni opozorilnik, kar je dodaten plus.



Agregatu se že poznajo leta
2,4-litrski dizelski petvaljnik je že star znanec, ki pa ne prekipeva od tehnološke naprednosti. To se pozna predvsem pri porabi, ki se zgolj na daljših razdaljah spusti pod deset litrov. K temu v veliki meri pripomore šeststopenjska avtomatika z vse prej kot športnim pretikanjem. Bosta pa s podvozjem bolj pogodu potnikom, ki stavijo na udobje. Hvalimo tudi zmožnost prilagajanja različnim podlagam in stilom vožnje, čemur diktira voznik s pomočjo treh tipk za menjalnikom. Predvsem program advanced se je zelo dobro izkazal. Terenskim podvigom ta avto primarno ni namenjen, kar pa ne pomeni, da se blatnejših kolovozov ustraši. Prej nasprotno. Vožnji po zahtevnejših terenih je namenjen priključljiv štirikolesni pogon ter sistem za nadzorovan spust po klancu, imenovan HDC. Odmik od tal pa znaša dovolj "terenskih" 230 milimetrov.

Cena 48.779 evrov je pričakovana in za to dobite veliko vsebine, celo več kot pri konkurenci. Treba je tudi izpostaviti, da je pri tej in cenejših različicah omenjeni city safety sistem del serijske opreme, malokdo pa bo opazil, da si XC60 osnovo deli z mnogo cenejšo ford kugo. Saj veste, treba je varčevati, kjer se le da. Dodatki, kot so four C aktivno podvozje, ACC tempomat, navigacijska naprava, dynaudio zvočni sistem z devetimi zvočniki in pametni ključ, ceno testnika dvignejo na veliko bolj zasoljenih 62.479 evrov. Še vedno pa je glede na vse XC60 zelo prepričljiv premium suv, še boljši pa bi bil, če bi imel v nosu katerega od fordovih motorjev, recimo novega 3,0-litrskega V6 dizelaša, ki ga je pred časom dobila mačka z otoka.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.