Na spletišču Državnega zbora je objavljen predlog sprememb zakona o prevozih v cestnem prometu, ki so ga vložili poslanci opozicijske SDS s prvopodpisano Jelko Godec.
Po navedbah stranke bi s spremenjenim zakonom odpravili administrativne ovire za prevoze s taksijem in omogočili najem vozila z voznikom. Cilj je omogočiti prevoz potnikov prek spletnih platform in aplikacij z vnaprej znano ceno, ki se določi s taksimetrom ali elektronsko aplikacijo.
Kot so v SDS zapisali v današnjem sporočilu za javnost, po veljavnem zakonu ni mogoče uveljavljati novih oblik prevozov potnikov. "Ker se pri prevozih, dogovorjenih prek spletnih platform, cena prevoza in pot dogovori vnaprej in ima potnik s tem zagotovilo ponudnika, so zahteve za dodatno zaščito, kot je taksimeter, nepotrebne," so prepričani.
Predlog tako po njihovih navedbah uvaja možnost naročanja prevozov prek aplikacij, omogoča najem vozila z voznikom, zmanjšuje administrativne ovire za izvajalce taksi dejavnosti ter zagotavlja sledljivost in varnost transakcij prek digitalnih rešitev.
Predlagana novela po prepričanju SDS sledi praksi večine evropskih držav, kjer so takšne oblike prevozov regulirane in omogočajo potnikom preglednost cen, varnost in enostavnejše naročanje. Odpira tudi vrata novim gospodarskim priložnostim in večji dostopnosti prevozov, so dodali.
Pred leti že uspeli, Golob vrnil v prejšnje stanje
V času prejšnje vlade pod vodstvom predsednika SDS Janeza Janše je ekipa takratnega prometnega ministra Jerneja Vrtovca (NSi) že pripravila novelo zakon o prevozih v cestnem prometu. Takratni zakon je omogočil prihod Uberja, ki uporablja model taksi prevozov z aplikacijo, a so bile spremembe ob menjavi vlade razveljavljene.
Podjetje Uber je letos vseeno vstopilo na slovenski trg, vendar trenutno velja tako, da potnik sicer naroči taksi prevoz, razliko v ceni med aplikacijo, kot jo plača uporabnik in dejansko, namerjeno po taksimetru, taksistu pokrije kar Uber.
Uporabniku je na voljo aplikacija, ki mu po vnosu ciljne lokacije prikaže okvirno ceno in ga poveže z voznikom, ki vožnjo lahko sprejme. Potnik po opravljeni vožnji plača znesek, ki ga določi taksimeter.
Sindikat taksistov Uberjevega poslovnega modela ne podpira. Meni, da vodi v razkroj sistema in siljenje v prekarno delo, kar bi lahko imelo resne posledice za prevozniški sektor.
uber trenutno ponuja storitev brez provizije. gre za dumping, da izrine delovne ljudi. v uber vozilu morda kot potnik ne …
Če petrebujete taxi, vnaprej vprašajte koliko bo koštalo, plus minus 2€. Če taxist ne pove, pokličite drugega. In kličite Slovence …
Taximetri so res ena stara krama, ki pa v Sloveniji še velja, obstoja. V Ljubljani je kar nekaj slovenskih avtotaksi …