Takšni bi bili dirkalniki s krajšo medosno razdaljo

Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn
Tako kot serijski avtomobili tudi dirkalniki formule 1 postajajo vse večji in daljši in z večjo medosno razdaljo. Britanski grafični oblikovalec Sean Bull je s svojimi skicami pokazal, kakšni bi bili danes lahko dirkalniki s krajšimi medosnimi razdaljami.
Oglej si celoten članek

Če so bili dirkalniki še nedolgo tega krajši od štirih metrov, so danes dolgi skoraj šest metrov. Vozniki zato v njih delujejo zelo majhni in se obdani z boki avtomobila in varnostnim lokom skoraj izgubijo v karoseriji. Poleg tega k širini avtomobilov pripomorejo tudi leta 2017 uvedene širše gume. A dolga medosna razdalja ne prinaša zgolj slabšega videza, ampak vpliva tudi na vozne lastnosti dirkalnikov.

Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn

Razlog zato, da so dirkalniki formule 1 postali tako dolgi, leži predvsem v zahtevah aerodinamike, Če hočejo namreč inženirji preprečiti vrtinčenje zraka okrog sprednjih koles in zagotoviti čim bolj tekoč zračni tok preko difuzorja in repnega krilca, morajo medosje opremiti z vrsto ploskev za umirjanje zračnih vrtincev.

Zahtevni pogonski sklopi

Svoje k velikostnemu prirastku prispevajo tudi pogonski sklopi, saj motorju danes pomagajo hibridni sklopi baterij in elektromotorjev, prav tako pa tudi turbinski polnilniki, ki za optimalno delovanje zahtevajo velike hladilnike zraka, ki vstopa v motor. Ne pozabimo niti velike posode, ki mora vsebovati dovolj goriva za celotno dirko. Da avtomobili ne bi rasli tudi v dolžino in širino, so komponente preprosto vgrajene vzdolž avtomobila, kar pa zahteva prostor.

Foto: Sean Bull Design formula 1, dirkalnik, sean bull, dizajn

In kakšni bi lahko bili dirkalniki s krajšimi medosnimi razdaljami, ki bi ustrezali današnjim estetskim merilom? Sean Bull je izhajal iz dirkalnika lotus 98T, s katerim je v sezoni 1986 dirkal Ayrton Senna, mu dodal futuristične oblikovne poteze ter z varnostni lok nad kabino in ga prilagodil lastnostim različnih znamk. Da bi bil vtis še boljši, je dirkalnikom nadel tudi različne dirkalne livreje, ki namigujejo na to, kako bi bili videti na dirkališčih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.