Različica performance za poniževanje nemških živin

Foto: Tesla
Foto: Tesla
Tesla je predstavil še zadnjo različico model Y, češnjo na torti, ki je sposobna osmešiti marsikaterega precej dražjega športnega suva: verzijo performance s 3,5 sekundnim pospeškom in novim zaslonom. Pa tudi varčnim pogonom.
Oglej si celoten članek

Tesla model Y performance očitno ni zgolj nadgradnja moči in oblike, temveč dodaja tudi pri voznih lastnostih, notranjem počutju in na področju digitalizacije. S tem želi tudi upravičiti ceno, saj je izvzemši (začasno?) odhajajoča model X in model S edina tesla, ki v osnovi preseže ceno 60 tisoč evrov.

Kaj ponuja?

Performance je po besedah proizvajalca njihov najbolj izpopolnjen Y doslej, kar se sliši kar logično in pričakovano. Poudarjajo predvsem njegovo bolj športno podobo vključno z odbijačema, ki zmoreta učinkovito usmerjati zrak pri velikih hitrostih. Standard za 'performance' izvedenke so tudi karbonski spojler in rdeče športne zavore, ki pa tičijo za povsem novimi 21-palčnimi platišči. 

V notranjosti je ta izvedenka med drugim bogatejša za posebne športne sedeže, karbonske vložke in aluminijaste stopalke. Morda najbolj zanimiva razlika od klasičnega Y pa je nekoliko večji, zdaj kar 16-palčni sredinski zaslon s tanjšimi obrobami in višjo ločljivostjo, ki se ponaša "s skoraj 80 odstotki več slikovnimi pikami kot 15,4-palčni zaslon v drugih različicah vozila modela Y".

In seveda pogon ter podvozje ...

Avto ima 338 kW (460 KM) moči, kar je sicer enako kot pri prvi generaciji Y performance. Vendar je vseeno hitrejši, pospešek je skrajšan za 0,2 sekunde na le še 3,5 sekunde od 0 do 100 km/h, kar je vsaj v rangu brutalnih (in veliko dražjih) nemških športnih oznak, če ne pred njimi. Križanec hyundai ioniq 5 N medtem svoj pospešek meri pri 3,4 sekundah. Najvišja hitrost je v novi generaciji Y tudi nekoliko večja in zdaj postavljena na 'autobahn' 250 km/h.

Foto: Tesla Tesla model Y performance

Pri Tesli poudarjajo tudi nadgradnjo podvozja podobno kot pri model 3 performance. Nove so vzmeti, stabilizatorji in puše, kar vse zagotavlja bolj odzivno vožnjo. Povsem nov in za performance ekskluziven je tudi sistem prilagodljivega vzmetenja, ki je delo Teslinih inženirjev ter tako brezšivno vtkan v celotno strojno in programsko opremo avta. Sistem se v realnem času prilagaja vozniku in razmeram na cesti za povečanje zmogljivosti in učinkovitosti vozila.

Na koncu pri Tesli poudarjajo veliko učinkovitost, saj je zaradi nadgrajenih baterijskih celic in drugih izboljšav doseg z enim polnjenem 580 km po WLTP, kar pomeni normno porabo vsega 16,2 kW/100 km. 

V Sloveniji bodo tesle model Y performance na voljo že v nekaj tednih, izdelujejo jih v nemški tovarni pri Berlinu. Natančna cena brez doplačil za našo državo je 61.990 evrov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 06:12 30. Avgust 2025.

    za 61jurjev dobis dobro ohranjeno RS6....stroski vzdrzevanja so pa tudi tam tam...vklucno z gorivom!

  • 17:26 29. Avgust 2025.

    Moči je že zdavnaj več kot dovolj. Za vožnjo po cestah bi bilo potrebno moč omejiti na kakšnih 500 konjev …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.