Test najbolj ljudskega audija

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback
Audi je lani prenovil enega svojih paradnih modelov – A3. Zaradi priljubljenosti in razširjenosti, zlasti med fizičnimi kupci, mu pravimo kar "ljudski Audi". Čeprav končna cena – več kot 50.000 evrov – tega ravno ne potrjuje. Z vojaško zeleno barvo je pritegnil veliko pozornosti. Pri Audiju so želeli poudariti dinamično plat vozila – in to jim je uspelo. Z 1,5-litrskim motorjem s 110 kilovati moči (150 KM) se pelje odlično. Test.
Oglej si celoten članek

Audi je v kompaktni razred vstopil z modelom A3 že leta 1996 – in to zelo uspešno. Začeli so s trivratno karoserijo, kasneje pa so ponudbo razširili s petvratno kombilimuzino sportback. Čeprav je trivratna različica sčasoma izpadla, jo je nadomestila elegantna limuzina. Nedavno je prišla še različica allstreet, ki smo jo že testirali. Tipične oznake allroad ta nima, saj je ta rezervirana za višje modele in vedno povezana s štirikolesnim pogonom quattro.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Tokrat smo preizkusili petvratni A3 sportback z opremo S line, ki izpostavlja športne dodatke zunanjosti in notranjosti. Končna cena, ki je zaradi dodatkov precej visoka, odraža tudi nadstandardno opremo. Spremembe v primerjavi s prejšnjo generacijo zajemajo posodobljen dizajn, digitalizacijo z naprednim infotainmentom in nove varnostne funkcije.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Morda je bil vtis športnosti posledica nenavadne zelene barve (district green), mat dodatkov in črne maske, a prenovljeni A3 resnično deluje bolj dinamično. K temu pripomore nova, širša maska »singleframe« brez okvirja ter spojler, ki povezuje stranske odprtine za dovod zraka. Vrhunski matrični žarometi (doplačilo) s 24 LED-diodami v dveh vrstah omogočajo več svetlobnih podpisov in odlično osvetlitev cestišča. Zadek dopolnjuje novo oblikovan odbijač z izrazitim difuzorjem. Različica S line z 18-palčnimi črnimi platišči deluje še bolj atraktivno in športno.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Notranjost: več kakovosti in občutka prestiža

Tudi notranjost deluje bolj športno. Pri Audiju so upoštevali kritike uporabnikov in novinarjev, ki so prejšnji generaciji očitali preveč plastike in pomanjkanje karakterja. Zdaj so tu novi materiali, oblikovni poudarki in bolj kakovosten vtis. Obloge vrat so osvetljene in oblečene v tkanino, svetijo lahko v do 30 različnih barvnih odtenkih. Dvojni kontrastni šivi na vratih in sedežih dodajo premium pridih.
Preoblikovani so tudi zračniki, sredinska konzola z novo osvetlitvijo ter bolj kompaktna prestavna ročica. Serijsko so vključeni virtualni kokpit, večpodročna klimatska naprava in novi digitalni pomočnik, ki omogoča nalaganje ter testiranje aplikacij, z možnostjo kasnejšega nakupa.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Infotainment uporablja najnovejšo programsko opremo, omogoča dostop do aplikacij, 5G povezljivost in plačljive funkcije na zahtevo. Med serijsko opremo najdemo tudi brezžični polnilnik za telefon, ambientalno osvetlitev in učinkovito klimatsko napravo.
Kabina uspešno premošča prepad med fizičnimi in digitalnimi elementi. Zaslon na dotik je lepo vgrajen, z jasno grafiko in hitro odzivnostjo. Meniji so logično razporejeni, dostop do ključnih funkcij pa preprost. A3 ohranja zdravo mero fizičnih stikal in gumbov, ki so razumno postavljeni in prijetni na otip.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Sedeži so udobni in prijazni do hrbtenice tudi na daljših poteh. Dodatno pa razveseli dejstvo, da so izdelani iz recikliranih plastičnih steklenic, kar prispeva k varovanju okolja.

Vozniški asistenti in ergonomija

Audi si zasluži pohvalo za odlično integracijo asistenčnih sistemov (ADAS). Za prikaz elektronskih pripomočkov zadostuje pritisk na en gumb, kar pomeni, da lahko na primer izklop omejevalnik hitrosti in pomoč za ohranjanje pasu v le nekaj sekundah – brez nepotrebnega zapletanja.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Kot pri drugih manjših modelih, tudi tukaj ni dodatnega zaslona za nastavitev klime – namesto tega so na voljo klasična stikala, ki jih je mogoče enostavno upravljati, ne da bi umikali pogled s ceste. Audi sicer obljublja nekaj več prostora v kabini, a tega v praksi nismo zaznali. Zadaj bi si še vedno želeli več prostora za kolena in ramena. Prtljažnik ostaja enako velik kot pri prejšnji generaciji – osnovno 380 litrov, ob podrtih sedežih do 1.200 litrov. Oblikovan je smiselno, brez motečih izboklin, in z nizkim nakladalnim robom.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Motor in vozna izkušnja

Pod pokrovom preizkušenega A3 35 TFSI se skriva 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor s turbopolnilnikom, močjo 110 kW (150 KM) in 250 Nm navora. Povezan je s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic. Gre za blagi hibridni sistem z 48-voltnim starter-generatorjem, ki pomaga pri speljevanju, pospeševanju in premostitvi turboluknje – ne deluje samostojno, temveč le kot podpora bencinskemu motorju.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Pospešek do 100 km/h znaša 8,4 sekunde – povsem dovolj za vsakodnevno rabo. Motor je živahen, prožen in lepo uravnotežen. Če si boste zaželeli bolj športno vožnjo, pa boste zaznali, da menjalnik prestavlja dokaj dolgo, kar nekoliko zmanjša občutek športnosti.
K sreči je poraba goriva prijetno nizka – z zmerno vožnjo krepko pod 6 litrov na 100 km, pri dinamični vožnji pa se povzpne nad 8 litrov.

Foto: Saša Despot Audi A3 Sportback

Podvozje S-Line z za 15 mm nižjo lego in prilagodljivimi blažilniki je prijetno uravnoteženo. Če je včasih S-Line pomenil trdo in neudobno vožnjo, je danes drugače. Avto je res nekoliko trši, a nikakor ne neudoben – odlična sredina med športnostjo in udobjem. Krmiljenje je zelo natančno in odzivno, brez potrebe po pretiranem obračanju volana. Če bi športni videz, lego in natančnost kombinirali še z nekaj več čustvene nabitosti, bi bilo že skoraj kičasto. Vseeno pa je cena opazno višja kot pri sorodnih modelih – na primer volkswagnu golfu ali škodi octavii – s katerima si deli platformo MQB. Testirani A3 35 TFSI S tronic stane nekaj več kot 50.000 evrov.

Podatki o vozilu: Audi A3 sportback S-line 35 TFSI S-tronic

Motor: 1.498 ccm, vrstni štirivaljni bencinski motor s turbopolnilnikom
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt/min
Navor: 250 Nm pri 1500 vrt/min
Pospešek 0–100 km/h: 8,4 sekunde
Največja hitrost: 226 km/h
Povprečna poraba na testu: 6,4 l/100 km
Dolžina x širina x višina: 4.353 x 1.816 x 1.441 mm
Osnovna prostornina prtljažnika: 380 litrov
Cena osnovne različice: 47.602 evrov
Cena preizkušene različice: 50.066 evrov

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:26 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 13:35 27. Maj 2025.

    Tem ”premium” Nemcem pa že pošteno pes ženskega spola v rit skače! Reklama za reklamo… Kaj ne pravijo, da se …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.