Osebni avtomobili s sedmimi sedeži so namenjeni različnim uporabnikom. Morda se je vaša družina povečala za šestega, morda celo sedmega člana? Morda si s sosedi ali prijatelji delite oziroma izmenjujete dežurstva za prevoze otrok na treninge nogometa, v šolo, na glasbene urice in tako privarčujete čas? Ali pa se preprosto, tako kot smo to preizkusili tudi sami, na izlet odpravite z enim in ne dvema avtomobiloma in v avto naložite še stare starše ter tako privarčujete na gorivu.
Treba se je zavedati, da so na prodaj različno veliki avtomobili s sedmimi sedeži. Lahko so celo kompaktni, v tem primeru lahko na zadnjih sedežih sedijo le otroci, v prtljažniku pa ostane prostor komaj za kakšen nahrbtnik. Lahko pa so to tudi zelo uporabna vozila, ko se lahko kljub zapolnjenosti sedmih sedežev odpravite na daljši izlet ali celo krajši dopust. Ali so lahko uporabni tudi sedemsedežni SUV-ji, smo na podaljšanem testu ugotavljali na primeru peugeota 5008, ki so ga pohvalili pri Whatcar, kjer so posebej izpostavili odlično uporabnost sedmih sedežev.
Velik avto z veliko prostora
Peugeotov največji SUV ima vse lastnosti športnih terencev, torej visoko sedenje, dobra preglednost, tudi na račun velikih steklenih površin, večja odmaknjenost od tal, ob tem pa v kabini v drugi vrsti in v prtljažniku ohranja praktično vse prednosti enoprostorcev, kot smo jih poznali nekdaj in kjer je francoska avtomobilska znamka svoj čas blestela.
Na račun tretje sedežne vrste je prirastek v dolžino pri peugeotu 5008 v primerjavi s 3008 skoraj 25 centimetrov. To se opazi že na prvi pogled. Oblikovalci in inženirji so morali podaljšati streho, vključno s panoramskim oknom, povečali so tudi zadnja vrata, da je vstopanje v tretjo sedežno vrsto enostavnejše. Zadnji del je dodatno ojačan, da prenese dodatno težo ter zagotavlja stabilnost vozila tudi s polno zasedbo - torej s sedmimi potniki in morebitno prtljago.
Premikanje, podiranje, nastavljanje naklona sedežev
Bistvo peugeota 5008 je v modularnosti druge in tretje sedežne vrste, pa tudi prtljažnika. Tri sedeže v drugi vrsti je mogoče premikajo naprej-nazaj v razmerju 40 : 60. Naslonjala lahko poklopimo v razmerju 40 : 20 : 40, torej tudi samo sredinskega, ko prevažamo kakšen daljši predmet. To po eni strani omogoča največje možno udobje, ko se v vozilu prevaža pet potnikov in na drugi strani povečanje prostora za potnike v tretji vrstici in lažji dostop, ko se prevaža sedem potnikov. Za nameček lahko sedeža v tretji vrsti odstranite, če želite še več prostora za prtljago, a tega v praksi ne boste počeli, še posebej zato, ker se je prtljažnik izkazal za res ogromnega - tudi, ko šestega in sedmega sedeža nismo odstranili iz vozila.
Zadnja vrsta tudi za najstnike, ki hitro rastejo
V Tretji, v tla prtljažnika zložljivi sedežni vrsti, ne manjkajo nastavljivi vzglavniki. Dostop do njih olajša sistem Easy Access. Zunanji sedeži v drugi vrsti se v eni potezi dvignejo in premaknejo naprej – to olajša vstop na tretjo vrsto. Dodatno so na sedeže v drugi vrsti namestili gumb za lažji preklop sedal. Vstopanje v tretjo vrsto je lahko malce zapleteno za starejše, še bolj to velja za izstopanje. Čeprav so zadnja vrata podaljšana. Za otroke pa to ni predstavljalo težave. Tudi za najstnike, saj je prostora za glavo dovolj. Zadnji del je bolj “pravokoten” kot pri 3008, kjer je streha zadaj bolj poševna.
Zadaj je prostor tudi presenetljivo svetel, sploh, če se odločite za panoramsko streho. Tam imate tudi odlagališča za plastenke ob robu, lahko si nastavite višino vzglavnika, za dovolj zraka pa skrbijo večje prezračevalne odprtine v kabini. Na zadnja sedeža lahko brez težav namestite tudi jahača ali otroški sedež.
Test s šestimi kovčki
Zahvaljujoč možnosti poklopa, odstranjevanja in premikanja sedežev je možnosti za prevoz potnikov ali prtljage različne velikosti res veliko. S postavitvami se lahko igrate kot v igrici Tetris. Mi smo uporabnost sedežev preizkusili tudi v praksi in v vožnji. Odpravili smo se na izlet, ko smo lahko s seboj vzeli še babico in dedka, še bolj pa nas je prepričala oblika in velikost prtljažnika, sploh, ker se vsi sedeži s potegom za vzvod zložijo v ravno dno. Poigrali smo se z različnimi možnostmi.
S takšno modularnostjo in prostornostjo lahko brez težav prevažate večje pohištvo, tudi npr. police, ali omaro, sploh, če poklopite še prednji sopotnikov sedež, ali pa druge daljše predmete, kot so deske, cevi, strešni kovčki, orodje, – vse do približno treh metrov dolgega tovora. Ali pa športno opremo (npr. kolesa, smuči), tudi večje kovčke, celo tako, da lahko v drugi in tretji vrsti sedijo potniki. Mi smo v prtljažnik pospravili večje otroške sami, kolo, orodje, preizkusili pa smo tudi kombinacijo prevoza potnikov in tovora – npr. pet potnikov in res veliko prtljage, ali sedem potnikov, ki bi se konec tedna odpravili na krajši oddih v hotel ali apartma in s seboj potrebujejo le kovčke.
Omeniti velja še dodaten prostor pod tretjo vrsto sedežev, ki ga je mogoče odpreti in ga navpično pospraviti za sedeži, kar zagotavlja dodaten prostor za kovčke in ročno prtljago. Pod sedeži v tretji vrsti je veliko dodatnega prostora za shranjevanje.
Prtljažna vrata so se v našem primeru odpirala s pomočjo električnega mehanizma. Serijsko v opremi GT. Zadnja vrata so sicer precej velika in težka. V petsedežni konfiguraciji prtljažni prostor meri 916 litrov, kar je več, kot smo bili vajeni včasih pri enoprostorcih. Vanj smo pospravili dva največja kovčka za 30 kilogramov prtljage, en srednje velik kovček, tri letalske kovčke in še nahrbtnike. V tem primeru bo peugeot 5008 zadostil tudi bolj zahtevne lastnike, ki s seboj prevažajo res veliko prtljage. Če podremo sedeže v drugi in tretji vrsti se 5008 spremeni že kar v mali dostavnik – z 2.232 litri prostornine. Ko so vsi zadnji sedeži zloženi, ima povsem ravno dno in do dva metra dolgo nakladalno površino. Ko smo imeli postavljenih vseh sedem sedežev pa je volumen prtljažnika 348 litrov, a še vedno dovolj za velik kovček za 30 kilogramov prtljage, letalski kovček in še je ostal prostor za manjše nahrbtnike ali rekvizite.
Pa oznaka da je to sponzoriran clanek?? K povprecn voznik takega avta ne hvali, saj je vec na servisu kot …
Manjkajo bistveni podatki kot so vrste motorjev, poraba in cene.....