To bi vas morali opozoriti pred nakupom električnega avtomobila

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Italijanski nadzorni organi so sprožili postopke proti več avtomobilskim proizvajalcem zaradi zavajajočega navajanja podatkov o dosegu njihovih električnih avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Več avtomobilskih proizvajalcev se bo moralo v Italiji zagovarjati pred obtožbami možne prevare z navajanjem dosegov električnih vozil.

Nemški dnevnik Tagesschau poroča, da je v procesu, ki so ga po zgledu afere Dieselgate izpred nekaj let družbeni mediji že poimenovali Electro-Gate, italijanski varuh konkurence že sprožil postopke proti nekaterim proizvajalcem. Oglasna sporočila Vokswagna, Stellantisa, Tesle in BYD-a naj bi namreč kršila določila italijanskega urada za varstvo potrošnikov.

 Varuh konkurence navaja, da proizvajalci potrošnikov niso obveščali, kateri faktorji vplivajo na navedeni največji doseg in v kakšni meri ti faktorji dejansko vplivajo na skrajšanje dosega. Proizvajalci tudi niso navedli podatka, kako se lahko med normalno uporabo vozila zmanjša dejanska kapaciteta baterij.

Foto: Stellantis Leapmotor T03, električni avtomobil, EV

Podatek, da so dejanski dosegi električnih avtomobilov manjši od navedenih, ni nič novega. Vendar pa v nasprotju z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem, ki jih morajo proizvajalci vpoklicati tudi ob manjšem odstopanju od navedenih emisij, za električne avtomobile to dejstvo doslej ni imelo posledic. Italijanski varuh konkurence se je zdaj osredotočil na določene aspekte, ki so posledica delovanja električne tehnologije in so jih proizvajalci tudi namenoma izkoriščali.

Doseg električnih avtomobilov je namreč veliko bolj odvisen od zunanjih dejavnikov, kakršna sta temperatura okolja ali hitrost vožnje, kot pa poraba avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Pozimi ali med vožnjo po avtocesti se lahko denimo doseg električnega avtomobila močno zmanjša, v mestnem okolju pa se lahko zaradi rekuperacije zavorne energije doseg celo občutno poveča.

Proizvajalci radi navajajo maksimalni doseg, ki ga je mogoče doseči, kar vodi k razočaranju uporabnikov med potovanji po avtocestah,predvsem če so ti navajeni na veliko avtonomijo turbodizelskih avtomobilov.

Ključni faktor za zaupanje v električno tehnologijo je življenjska doba visokonapetostnih baterij in večina proizvajalcev da nanje osem let jamstva. Problem je, da se jamstvo nanaša na določeno preostalo kapaciteto baterije, denimo 70 odstotkov prvotne, ne pa na preostali doseg. Poleg tega pa lastniki avtomobila težko v praksi dokažejo, da se je kapaciteta baterije res zmanjšala, in morajo biti pripravljeni na sodni spor s proizvajalcem.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 16

  • 21:09 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 11:30 28. Marec 2025.

    Saj pri bencinarjih tudi navajajo, da porabi kot en fajrcajh.

  • 17:55 27. Marec 2025.

    Naj napišejo poraba, kot pri ostalih avtih. Električni avto v povprečju porabi med 16 in 20 kwh/100km. Sedaj pa računajte, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.