Tretja SUV dimenzija

Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Če je prva generacija sportagea leta 1996 odprla nov podsegment, tako imenovan suv C segment, je druga generacija leta 2004 pomenila velik korak naprej glede tehnologije in prodajnih uspehov.
Oglej si celoten članek

Tretji sportage v vrsti pa želi vse to nadgraditi še z izjemno dinamičnim dizajnom, nadpovprečno kakovostjo, vključno s sedemletnim jamstvom in napredno tehniko. Vse to za razumno ceno, ki se začne pri 20 tisočakih.
 
Oblikovno eden najbolj drznih in dinamičnih
Zunanjost nima s predhodnikom praktično nič skupnega, kar ni slabo, saj gre za oblikovno dovršen izdelek z markantno motorno masko, katere obroba postaja sinonim izdelkov te hiše. Izgled prednjih svetil silhueto lepo zaokrožuje, njihov pomemben del pa so LED diode, ki nadomeščajo klasične dnevne luči, LED tehniko pa najdemo tudi pri smerokazih. Več je tudi kroma, podoba C-stebrička je lepše zaključena, spojler nad zadnjim steklom pomeni začetek športno oblikovanega zadka vozila. Med pomanjkljivosti štejemo dejstvo, da tudi najbolj močna različica ne premore dveh izpušnih cevi, kar bi še povečalo dinamičnost izgleda, konkurenca pa to tudi ponuja.

Znotraj prostora za štiri odrasle

Notranjost glede 4,44 metra dolžine prinese pričakovano mero prostora največ petim potnikom v dveh vrstah, je pa pomembno izpostaviti, da je novinec od predhodnika daljši za devet in nižji za šest centimetrov. Da je lažji 160 kilogramov zagotovo ne boste opazili, boste pa to občutili med samo vožnjo. Če je določena mera kompromisov potrebna pri sedenju v drugi vrsti, pa ti niso potrebni v prtljažniku, ki že v osnovi ponudi do 564 litrov, s potegom vzvoda pa klop  enostavno podrete in pred vami se odpre razredno (bolj) povprečen 1.333 litrov velik prostor.

Foto: Žurnal24 Kia sportage

Sedenje v obeh vrstah je terensko visoko, enako velja tudi za vstopanje v vozilo. Sedalni del prednjih sedežev je še vedno (pre)kratek, je pa zato kakšen centimeter več prostora za kolena.

Armaturna plošča pomeni velik napredek tako glede izgleda kot materialov, slednji so na mestih sicer malo robustni ampak kakovostni. Ergonomija je prav tako veliko boljša, dobil pa je tudi že tipični volanski obroč s stikali za glasovno upravljanje telefona na spodnjem delu krožnice.

Zaenkrat dva, kasneje še dva motorja ...
Motorno paleto sestavljata enaka motorja kot pri sestrskem hyundaiju ix35, kar pomeni, da začetek ponudbe pomeni 2,0-litrski bencinar s (dvojnim) prilagodljivim krmiljenjem ventilov in 120 kilovati moči, za bolj ekološko ozaveščene pa imajo pripravljen še 2,0-litrski dizel s 100 kilovati moči in 319 Nm navora.

... in start&stop sistem
Žal sportage za zdaj ne bo na voljo tudi z močnejšim 135 kW dvolitrskim dizlom, bo pa jeseni dobil še dva motorja in sicer 1,6-litrskega turbo bencinarja in 1,7-litrskega dizla. Oba  bosta serijsko opremljena s start&stop sistemom, znanim pod oznako ISG, na voljo pa bosta le v različici z dvokolesnim pogonom.

Štirikolesni pogon je drugačen od tistega pri bratu (hyundaiju ix35), in sicer je pod njega podpisan priznani proizvajalec Magna, osrednji del pa predstavlja elektronsko krmiljena sklopka, ki v osnovi ves navor pošilja na prednji kolesni par, po potrebi pa del tega tudi na zadnjega. Pogon je možno tudi zakleniti, lažji vožnji po klancu pa sta namenjena sistema HAC in DBC, serijska pri 4WD pogonu. Novost predstavlja še sistem stabilizacije vozila – VSM, ki pri pretiravanju vozniku z rahlim nagibanjem volana sugerira v katero smer obrniti.

Foto: Žurnal24 Kia sportage



Osnovna opremska paketa sta dva in sicer: LX in EX, na voljo pa bodo tudi še drugi paketi. Že osnovni pomeni šest varnostnih blazin, ESC, ročno klimo, avdio napravo z možnostjo povezovanja naprav prek AUX in USB vmesnika ter bluetooth povezave. Pri bogatejših paketih pa bodo del opreme tudi panoramska streha, štirje ogrevani sedeži, funkcija 'follow me home' ter pametni ključ. Najbogatejši paket pa bo bogatejši še za usnjeno notranjost in navigacijsko napravo s 7-palčnim zaslonom občutljivim na dotik, ki prikazuje tudi podatke, ki jih pri vzvratni vožnji pridobi kamera.  

Cene se pričnejo pri 20 tisočakih, kolikor stane bencinar z osnovnim paketom in dvokolesnim pogonom. Enako opremljen dizel stane najmanj 22.890 evrov. Za štirikolesni pogon boste doplačali tisočaka in pol, in sicer najhitreje konec tega meseca, ko uradno zapelje na trg. Ampak pazite, za letos je na voljo le 200 vozil, kar lahko pomeni dolge čakalne vrste.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.