Mlada kitajska znamka, ki je v Sloveniji uspešno začela svojo pot na račun najcenejšega električnega modela ta hip T03, nadaljuje z modelno ofenzivo. Malemu mestnemu T03 in večjemu SUV C10 se je pridružil model B10, ki je z dolžino 4,5 metra umeščen pod model C10 in sodi v C avtomobilski razred.
Konkurenca: škoda elroq, BYD atto 3, kia EV3, MG S5/EHS EV, hyundai kona electric.
C avtomobilski razred je eden največjih in najpomembnejših segmentov na evropskem avtomobilskem trgu. B10 svojo prednost išče s sodobnim konceptom elektromobilnosti in dostopno ceno – v Sloveniji je na voljo le z enim, paketom opreme in šestimi brezplačnimi barvami karoserije. Cena na ceniku brez upoštevanih popustov in subvencije je 30.990 evrov. V primeru hišnega financiranja in upoštevane subvencije Borzen v višini 7.200 evrov je B10 na voljo za 22.290 evrov. Podjetja, ki lahko »poračunajo DDV«, ga lahko dobijo že za 16.972 evrov.
Model B10 še ni bil testiran s strani Euro NCAP, čeprav pri Leapmotorju pravijo, da pričakujejo petzvezdično oceno, kot pri C10. Razlog za optimizem so tudi številni napredni asistenčni varnostni sistemi.
Leapmotor B10
Veliko serijske opreme
Prečiščeni zunanjosti s polnimi led-žarometi, 18-palčnimi platišči in aerodinamično karoserijo s potopnimi kljukami in spojlerjem na zadku sledi minimalistična zasnova kabine. Slednja je zelo zračna in svetla, tudi na račun serijske 1,8 m2 velike panoramske strehe z električno pomičnim senčnikom. Zelo opazen je velik 14,6-palčni lebdeči zaslon na dotik na sredini armaturne plošče z ločljivostjo 2.5K. Poganja ga zmogljivi čip Snapdragon 8155. Kitajci pravijo, da je izkušnja podobna pametnim telefonom. In tudi deluje kot velik tablični računalnik, na katerem lahko upravljate večino funkcij. Za volanom, ki je nastavljiv v vse smeri, je še 8,8-palčni voznikov zaslon z najbolj pomembnimi informacijami za vožnjo.
Sistem podpira Apple CarPlay in Android Auto. Možem je popoln daljinski nadzor prek mobilne aplikacije. B10 stavi na prostornost – predvsem je veliko prostora za noge in glavo zadaj. V kabini je 22 priročnih odlagalnih mest, sedeži spredaj so prezračevani in ogrevani, tudi zadaj so sedeži v korist udobja opremljeni s sedmimi plastmi oblazinjenja. Zadnje sedeže je mogoče prilagajati po naklonu, ali pa skupaj s prednjimi sedeži zložiti v vodoraven položaj v obliko ležišča. Prtljažnik ima volumen 420 litrov, oziroma 515 litrov, če upoštevamo še odprtino v dvojnem dnu. Če sedeže podremo, je mogoče prtljažnik povečati na 1300 litrov. B10 ima še dodaten, 25-litrski prtljažnik spredaj (frunk), ki je namenjen polnilnim kablom.
Za varnost skrbi 17 asistenčnih sistemov (ADAS) in sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom.
Več kot 400 kilometrov dosega
Leapmotor B10 je na voljo z litij-železno-fosfatno baterijo, ki je kar del karoserije (manjša masa, večja togost, več prostora in večji doseg), s kapaciteto 67,1 kWh in z dosegom 434 km (WLTP). Elektromotor z močjo 160 kW in navorom 240 Nm zagotavlja pospešek od 0 do 100 km/h v osmih sekundah in največjo hitrost 170 km/h. Hitro polnjenje (DC) poteka z do 168 kW, kar pomeni polnjenje zmogljivosti od 30 do 80 % v dvajsetih minutah. AC polnjenje je klasično - 11 kW (3,5 ure). Pogon je na zadnji kolesi, večelementna zadnja os in uravnotežena porazdelitev mase v razmerju 50:50 (spredaj: zadaj), pa obljubljajo dinamične vozne lastnosti, ki jih bomo v praksi preverili na uredniškem testu. Omeniti velja še to, da omogoča tudi namestitev vlečne kljuke in vleko prikolice z maso do 750 kilogramov.
Leta 2026 še manjši in cenejši modeli
Proizvodnja B10 poteka v Španiji. Uvoznik za Slovenijo načrtuje do konca leta prodati 30 vozil, prihodnje leto pa med 150 in 180 vozil.
To pa še ni konec novosti znamke Leapmotor v Sloveniji, saj še letos prihaja C10 z večjo baterijo in štirikolesnim pogonom. Prava ofenziva sledi prihodnje leto, ko prihajajo še manjši in cenejši modeli v C in B avtomobilskemu razredu, tako povsem električni kot s podaljševalnikom dosega.
Vsi bomo furali Kitajca in to zelo kmalu pozabite na nemška jajca precenjena
Njegova še večja prednost je 250 kilometrski domet pozimi in nedelujoče napajalne postaje na črpalkah. Milina.
Mislim, da bo preteklo še precej vode, da bo katerikoli kitajski avto (sploh električni) trn v peti evropski konkurenci! Vsaj …