Tudi Slovenija postaja dežela križancev

Foto: Renault
Foto: Renault
Bistveni dejstvi slovenskega trga novih avtov glede na lansko prodajo sta dve - različnim poslovnim trikom navkljub Slovenci kupujejo več novih avtov, tudi deželo pod Alpami pa je zajelo navdušenje nad netradicionalnimi avti.
Oglej si celoten članek

Podatki o registraciji novih avtov v 2017 v Sloveniji se sicer razlikujejo glede na baze podatkov, saj realno sliko kazi praksa enodnevnih registracij. Le redki so tisti uvozniki med znamkami, ki priznavajo takšno početje "zaradi pritiskov trga", po drugi strani pa so redki uvozniki, ki tega ne počno. Marsikdaj novi avtomobili potujejo sem in tja po Evropi kot fiktivno registriran s tihim blagoslovom matičnih znamk.

Konkreten premik navzgor

Podatki sekcije za motorna vozila pri Gospodarski zbornici Slovenije pravijo, da je bilo lani pri nas skupaj registriranih 63.674 osebnih vozil, kar je 7,1 odstotka več kot leto poprej oziroma najboljši rezultat po začetku krize leta 2008.

Pri lahkih gospodarskih vozilih je bil skok še veliko bolj očiten, saj so lani trgovci registrirali 9959 vozil oziroma kar dobrih 33 odstotkov več kot leto prej. 

Suvi in križanci glavni motor rasti

Med avtomobilskimi razredi je največji vzpon beležil razred križancev in suvov, saj je v enem letu statistično zrasel kar za 33 odstotkov na 11.073 prodanih avtov, v celotni prodaji pa sedaj zajema okoli 18 odstotkov. To je še vedno nekoliko za trendom v Zahodni Evropi, kjer po podatkih Jato Dynamicsa suvi in križanci zaobsegajo že 25 odstotkov prodaje, v ZDA pa celo 37 odstotkov. 

Analitiki temu razredu vozil še naprej napovedujejo strmo rast, tako da so tudi avtomobilske znamke prilagodile svoje strategije in proizvodnjo povpraševanju. Lani so še tri znamke (Jaguar, Maserati, Alfa Romeo) vstopile med suve, tako da med znamkami, ki prodajo več kot tisoč primerkov letno, brez predstavnikov med suvi ostajajo le še znamke Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Lotus, McLaren in Rolls-Royce.

Značilen je primer Porscheja - čeprav model 911 ostaja njihova osrednja ikona, kar 70 odstotkov vse prodaje naredijo s suvoma cayenne in macan. Pri nas je to razmerje v prodanih modelih 48:8!

Foto: Saša Despot Renault capture HH V Sloveniji je bilo v 2016 registriranih tudi 356 električnih in hibridnih osebnih vozil, pri čemer ima znamka Toyota levji delež trga.

Najbolj prodajani (registrirani) modeli: 

Renault clio 3854
VW golf 2594
Škoda octavia 2377

Največkrat registrirani suvi:

Manjši suv/križanec: renault captur, peugeot 2008, suzuki vitara

Srednji suv/križanec: dacia duster, hyundai tucson, kia sportage

Veliki suv: BMW X5, BMW X6, Audi Q7

Najbolj prodajene znamke

Volkswagen 9747
Renault  8.285
Škoda 5897
Opel 3394
Hyundai 3326

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 23:22 15. Januar 2017.

    Jaz ne, mogoče ti?<br />Drugače pa moj prejšnji komentar ni bil namenjen tebi, zato bodi lepo tiho, pa knjigo bontona …

  • 19:38 15. Januar 2017.

    V8 5.0L si kupi, pa ne seri, a si prekratka, a ne?

  • 18:55 15. Januar 2017.

    Lepo te prosim, to je pa pretiravanje. <br />Sama imam električni avto, pa ga tudi pod razno ne zamenjam več …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.