V F1 branje misli, ukazovanje z gestami in spreminjanje oblike

Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: McLaren McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X Foto: Žurnal24 McLaren MP4-X
Pri McLarnu so predstavili revolucionaren koncept dirkalnika MP4-X z rešitvami, ki se danes zdijo nemogoče v dirkaškem svetu. Za zurnal24.si jih je komentiral strokovnjak za Formulo 1 Niko Mihelič.
Oglej si celoten članek

Prihodnost je tu. McLarnovo formulo prihodnosti bi utegnile poganjale tehnologije, ki so sicer del serijskih vozil, ali pa jih bodo vanje proizvajalci avtomobilov kmalu začeli vgrajevati. V povezavi z dirkanjem in Formulo 1 so zaenkrat še nepredstavljivi.

Dirkalnik, ki spreminja obliko

MP4-X koncept dirkalnika bi lahko v prid boljše aerodinamike in lege na dirkališču spreminjal obliko, kar bi mu omogočil aktivni deli zunanjosti, ravno podvozje in zaprte pnevmatike z vgrajenimi senzorji za merjenje obrabe pnevmatik.

Voznikova kabina je v prid varnosti popolnoma zaprta, ne vetrobranu pred očmi voznika pa se s pomočjo head-up zaslona prikazujejo vsi pomembni podatki. Še več, v dirkačevo čelado bi vgradili kamero, ki bi po zgledu na osebna vozila, kjer se vozniku na ekranu prikazuje slika okolice vozila, na vizirju dirkča prikazovala slika 360-stopinj okoli dirkalnika, hkrati pa tudi vsi podatki pomembni za dirko - od tega katero mesto zasedajo konkurenčni dirkači, do obvestil o nesrečah med dirko, časi najhitrejših krogov ...  Dirkalnik bi bil opremljen s številnimi senzorji, med drugim bi reševalci v primeru trka takoj vedeli, kakšno je zdravstveno stanje dirkača, trdijo strokovnjaki iz McLarna. Prvič so v dirkalnik vgradili senzorje, ki merijo električne impulze dirkačevih možganov, s čimer bi lahko "brali njegove misli.

McLaren želi, da se od njem piše

Komentator Formule 1 Niko Mihelič tovrstno tehnologijo jemlje z veliko rezervo, pa čeprav je bila Formula 1 v zadnjega pol stoletja deležna velikih sprememb: "Dirkalniki so danese sicer še vedno enosedi z ven štrlečimi kolesi, a se je tehnološko zgodil velikanski preskok naprej - od turbo motorjev, menjalnikov, do inovativnih materialov."

Mihelič dvomi, da bi lahko dirkači kako drugače kot z vihtenjem volana, na primer z gestami, upravljali z dirkalnikom. "Formulo se bo upravljalo z mehaničnim, oziroma električnim volanom. Pravila so jasna in dvomim, da bi jih spreminjali," pravi Mihelič, ki McLarnovo potezo s konceptom dirkalnika prihodnosti komentira: "McLaren, ki je prišel v naše življenje skozi Formulo 1, tako njegovo ime kot tovarna, mu letos ne gre. Honda ni zagotovila motor, ki bi bil konkurenčen, zato iščejo nekaj, o čemer se bo pisalo. To je značilno za zimska obdobja - o znamki je treba pisati, predstavljati nove ideje, predloge ... "

Elektrika nikogar ne zanima

McLaren s konceptom predvideva, da bo prihodnost dirkanja električna. Napovedujejo celo, da bi se MP4-X lahko polnil brezžično, s pomočjo magnetnega polja med tuljavo v vozilu in pod asfaltom na stezi. Električno E-formulo že imamo, a Mihelič zaenkrat v njej ne vidi potenciala, da bi postala konkurenčna "bencinski" F1.

"Težava vseh športov je, da če nisi prisoten na televiziji, v neposrednih prenosih, te ni. E-formula je želja. Z elektriko se še ne srečujemo dovolj pogosto, novinarji nimajo vprašanj, niti takšnih, koliko stane izdelava akumulatorjev, kje se bodo razgrajevali ... " zaključuje strokovnjak.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.