V klubu 300

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman
Mini countryman JCW je od lani na voljo s posodobljenim in še zmogljivejšim motorjem, ki ob novem osemstopenjskem menjalniku in dodatnih strukturnih spremembah potnikom prinaša še nekoliko bolj dirkaško izkušnjo.
Oglej si celoten članek

Po prihodu Mini cooperja tretje generacije, tudi s 5-vratno karoserijo in nato še karavanskim clubmanom, je leto kasneje sledila druga generacija križanca countrymana. A pogrešali smo češnjo na vrhu torte. Najbolj zmogljiv countryman S All4 je imel dvolitrski bencinski motor TwinPower turbo z močjo 141 kW. Prav zato je Mini kmalu predstavil izvedbo John Cooper Works in ustvaril največji športni model v zgodovini znamke.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Avto Otrok prve velike naftne krize

JCW je pripadel tudi countrymanu, ki je največji model znamke Mini. Od lani štirivaljnik pod pokrov countrymana JCW zmore že moč 225 kW (306 KM). Gre za najmočnejšega serijskega minija v zgodovini znamke. Mi smo ga preizkusili.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Svojo športno zasnovo oziroma gene prikazuje na različne načine, ne le, ko se zapodite med ovinke. Že ko miruje parkiran na mestu, so opazne razlike s svojimi bolj "pohlevnimi" brati. Naj bodo to večje sesalne luknje v odbijaču, napihnjeni blatniki ali ekskluzivna 19-palčna platišča oziroma ekskluzivna zeleno-rdeča barvna kombinacija. Razlike najdemo tudi na strehi, vzvratnih ogledalih, satovju na maski motorja, vse z namenom čim boljšega rezanja zraka in dinamike vožnje, pa tudi porabe bencina. Tudi zadek je precej drugačen kot pri sorodnikih, predvsem je opazno veliko zadnje krilo, ki skrbi za večji potisk vozila k tlom pri hitri vožnji in par posebnih kromanih izpušnih cevi, ki poskrbijo tudi za slišno zvočno kuliso - nizek in glasen zvok ob pritiskanju stopalke za plin. Vseeno smo mnenja, da bi lahko bil zvočno še bolj bahat.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Mala zverinica Vozili smo avto za Greto Thunberg

Countryman JCW je največji športni model znamke. V dolžino meri že 4,3 metra, ali 17 centimetrov več kot predhodnik, medosni razdalji 2,67 metra pa so dodali 7,5 centimetra,turbinkar se izdatno pozna v prtljažniku in sedenju v drugi sedežni vrsti. Končno ponuja popolno 5-sedežno notranjost (zadaj je klop deljiv v razmerju 40/20/40) in 450-litrski prtljažnik. Povečate ga lahko tako, da drugo vrsto sedežev prestavite za 13 cm ali pa sedeže zložite, s čimer povečate prostornost na 1390 litrov. Mini s countrymanom JCW v primerjavi z običajnimi različicami ne sklepa nobenih kompromisov glede prostornosti. V notranjosti najdemo športne sedeže, prijetno odebeljen športni volan s prestavnimi naperkami in v usnje oblečeno kratko prestavno ročico, za športno vzdušje poskrbi tudi obloga strehe iz alkantare. Nad kakovostjo izdelave nismo imeli pripomb, materiali so vrhunski, čeprav ponekod plastični.
Motor v countrymanu je enak kot v clubmanu, pravzaprav pa so ga sunili BMW X2 M135i. Mini je pod pokrov stlačil kar 74 dodatnih konjev, tako da ima dvolitrski štirivaljni bencinski prisilno polnjen motor zdaj kar 225 kW (306 KM). Gre za najmočnejši serijski mini v zgodovini znamke, s čimer se je countryman vpisal v klub 300.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Pri vožnji se dodatna moč občuti tudi na račun povečanja navora za kar 23 odstotkov oz. 70 Nm (skupaj 450 Nm), ki je na voljo od 1.450 do 4.500 vrtljajev, kar gre zasluga tudi novemu izpušnemu sistemu, novim batom in novi turbini, zaradi česar pravi navdušenci nad Minijem ne bi smeli pomisliti na izvedenko cooper S.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Avto Med prvimi na svetu smo preizkusili minija nove dobe in izvrtali ceno

Odpiranje dveh turbin, eni za nizke in drugi za srednje vrtljaje, se poznata predvsem v začetnem pospeševanju in tudi pri prehitevanjih. Moči je ves čas dovolj, odlično pa moč na cesto prenaša novi 8-stopenjski steptronic samodejni menjalnik, ki smo ga do zdaj hvalili v vozilih znamke BMW. Z mesta do stotice pospeši v 5,1 sekunde, kar je skoraj sekundo in pol hitreje kot pri predhodniku. Končna hitrost je omejena na 250 km/h, serijsko pa za suvereno lego v vseh pogojih skrbi štirikolesni pogon All4, ki razporedi pogonski navor na sprednjo os, po potrebi pa dovolj moči prenese na zadnji kolesni par. Pri oprijemu oziroma nadzoru pomaga mehanski zaklep sprednjega diferenciala in dinamično krmiljenje, saj lahko s pritiskom na stikalo izbiramo med različnimi voznimi načini, oziroma zahtevami, ali želimo bolj ekološko, športno ali normalno vožnjo. Glede na izbran program se s pritiskom na stikalo spreminjajo krmilne lastnosti, odzivnost plina in odzivnost samodejnega menjalnika.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Avto Včlanili smo se v avtomobilski kult

Nekoliko so spremenili tudi nastavitve podvozja, ki ostaja zelo trdo, a še vedno vsakdanje uporabno. Stabilnost in udobje zagotavljajo standardni prilagodljivi blažilniki, ki vzmetno trdoto prilagodijo trenutnim razmeram na cesti.
Presenetljivo kljub večji velikosti, večji prostornini motorja in večji moči, countryman JCW porabi manj goriva. V povprečju smo porabili manj kot osem litrov bencina na 100 kilometrov.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Da gre za premijsko vozilo lahko sklepamo tudi po ceni. V osnovi stane slabih 49 tisoč evrov, z vsemi dodatki, ki jih je imel testni avtomobil cena poskoči do 60 tisočakov.

Foto: Saša Despot MINI Cooper Countryman

Podatki o vozilu: (Mini countryman john cooper works all4)
Motor: turbobencinski, 1.998 ccm
Največja moč: 225 kW (306 KM) med 5.000 in 6.000 vrtljaji
Najvišji navor: 450 Nm med 1.450 in 4.500 vrtljaji
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,9 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 184 g/km
Cena: od 48.650 (osnovni) - :- (testni z doplačili)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 10:58 20. April 2020.

    Malo predrago za to kar je

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.