V Sloveniji smo našli lastnika Renaultove klasike

Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21 Foto: Anže Petkovšek Renault 21
Po slovenskih cestah se vozi eden najbolj privlačnih Renaultov sploh.
Oglej si celoten članek

Kot smo lahko prebrali v prejšnjih prispevkih iz serije o Renaultovih avtomobilih, so v zgodovini francoske znamke vedno igrale pomembno vlogo tudi športne različice serijskih modelov, pri čemer so vedno nekako izstopale tudi velike štirivratne limuzine. Eden najbolj privlačnih avtomobilov te vrste je bil tudi renault 21 turbo, ki smo si ga lahko ogledali v živo.

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Avto Vstopili smo v svetišče, kamor navaden človek nima vstopa

Lepo ohranjen rdeči primerek renaulta 21 turba letnika 1989, torej prav iz tistega leta, ko je renault 21 doživel medgeneracijsko prenovo in postal precej bolj zaobljen, je tudi v lasti člana Renault kluba Slovenije Andreja Zupančiča, ki ima sicer v svoji zbirki še nekaj motociklov, renault 18, ki so ga sestavili v Novem mestu, in še en renault 21, tokrat z 1,7-litrskim bencinskim motorjem, ki mu služi za vsakdanje prevoze.

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Renault 21 turbo je namreč preveč dragocen, da bi se z njim vozil vse leto, zato ga na ceste zapelje le med toplimi vikendi, tedaj, ko se ni treba bati soli in drugih snovi, ki bi lahko pospešile korozijo karoserije in drugih delov. Renault 21 turbo je namreč še iz časov, preden so avtomobilske tovarne v proizvodnjo uvedle intenzivno cinkanje karoserije, ki danes učinkovito preprečuje prezgodnje rjavenje pločevine. To je tudi razlog, da ima Andrejev renault 21 turbo že drugo barvo, saj je prva že povsem zbledela, morda tudi zato, ker v tistem času na karoserijo nad avtomobilsko barvo še niso nanašali plasti zaščitnega laka. Kljub temu je renault 21 pobarvan v izvirni odtenek rdeče barve, ki vsekakor namiguje tudi na najpomembnejši element avtomobila, ki se skriva pod motornim pokrovom, močan motor.

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Avto Morda najbolj nenavaden renault vseh časov

Najmočnejša enaindvajsetica

Renault 21 turbo je bil namreč najmočnejša različica tega Renaultovega modela, kar pomeni, da se je pod njegovim motornim pokrovom skrival čudovito oblikovani in še bolj zmogljivi turbobencinski štirivaljnik, pri katerem je podpora turbo puhala kljub tedaj že nekoliko zastareli osem ventilski tehniki poskrbela za moč 175 'konjev' in navor 270 njutonmetrov, kar je bilo povsem dovolj za solidne športne zmogljivosti. A pri vožnji je bilo treba precej pozornosti, saj sta bila največja moč in navor zaradi osemventilske tehnike na voljo pri razmeroma nizkih 4.000 vrtljajih na minuto, zato priganjanje motorja ni imeli smisla. Tudi takšen je 100 kilometrov na uro dosegel v 7,4 sekunde in pospeševal vse do 227 kilometrov na uro.

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

No, Andrejev renault 21 turbo je še nekoliko bolj zmogljiv, saj so s predelavami izpušnega sistema in sesalnega razdelilnika dosegli, da se je moč dvignila še za 10 'konjev', navor pa za 45 njutonmetrov. Moč bi sicer lahko dvignili celo do 200 'konjev', a bi bilo zato potreben poseg v elektroniko za krmiljenje motorja, ki pa ga pri tako veteranskem avtomobilu pri nas ne zna nihče opraviti.

Avto Kako zelo so se spremenili avtomobili

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Udoben kljub športnosti

A takšna nadgradnja niti ne bi imela pravega smisla. V francoski tovarni so namreč renaultu 21 turbu ob veliki moči sicer namenili tudi trše nastavljeno podvozje, a je bilo to še vedno dovolj mehko, da je ostal zelo udoben avtomobil, ki potnike razvaja tudi z visoko ravnijo opreme, a zaradi malo manjše posrednosti v kombinaciji med volanom in podlago od voznika zahteva tudi precej pozornosti in previdnosti, da ne konča "v malinah", kot se radi izrazijo člani Renault kluba Slovenija.

Kljub temu ali pa ravno zato, ker je šlo za cenovno razmeroma dostopen velik športni avtomobil, ki so ga radi vozili 'vaški dirkači' in z njim pogosto 'pristali v malinah', kar je običajno pomenilo tudi odpis, je renault 21 turbo danes precej redek, če ne celo ekskluzivni avtomobil. Kot sta ocenila Andrej in njegov klubski kolega Jošt, ki ima – mimogrede – v domači garaži čudovit primerek renaulta clia williams, bi v Sloveniji poleg Andrejevega, lahko našli le še dva ali mogoče tri vozne primerke renaulta 21 turba, ki pa ne dosegajo ohranjenosti Andrejevega.

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Vožnje brez težav

A tudi Andrejev je moral preživeti obdobja 'dirkalne tlake', saj je tedaj, ko ga je kupil, že menjal kar nekaj lastnikov, ki so ga nekateri vozili le do trenutka, ko bi ga morali odpeljati na prvi servis. Kljub temu mu, odkar je v njegovi lasti, služi brez težav in ima na motorju celo originalno turbino, z njim pa se je odpravil tudi na marsikatero prijetno potovanje, med drugim v Švico, Nemčijo ali Italijo, pogosto pa se je z njim odpeljal na Primorsko.

Avto Renaultov športni kult nekoč in danes

Foto: Anže Petkovšek Renault 21

Renault 21 turbo je torej zelo zanimiv avtomobil. A ima v Sloveniji tudi pestro družbo drugih modelov. Če ne štejemo katrc, ki jih veliko še danes opravlja vsakdanjo prevozniško tlako, lahko, kot sta povedala Andrej in Jošt, pri nas najdemo še marsikateri zanimiv avtomobil. Takšni so denimo primerki renaultov 5 ali 11 turbo, 19 16V ali pa renaulti safrane v različicah z biturbo motorji, najde pa se tudi marsikateri privlačen starejši avtomobil, denimo različice renaulta 8, kakšen renault 16 ali pa dauphine in še marsikaj zanimivega.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.