V Slovenijo prihaja avstrijska štirikolesna legenda

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR
V Sloveniji je po novem mogoče uradno kupiti ekstremni športni avtomobil KTM X-Bow, ki ponuja zares edinstveno izkušnjo, pravijo pri proizvajalcu.
Oglej si celoten članek

Avstrijski KTM sicer slovi predvsem kot izdelovalec zelo vzdržljivih motociklov, vendar je znano, da že nekaj časa izdeluje tudi ekstremne športne avtomobile. Leta 2008 je namreč svet bencinskih zasvojencev presenetil s svojim prvim avtomobilom X-bow (prebere se "crossbow"), ki je bil pravzaprav civilna različica dirkalnika formule 2.

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR

Svojemu avtomobilu so namenili 2-litrski zadaj sredinsko prečno vgrajeni Audijev motor, ki je razvijal moč 177 kilovatov (oziroma 240 'konjev') in navor 310 njutonmetrov. Morda to ravno ne zveni veliko, a je treba upoštevati dejstvo, da je avtomobil tehtal le 790 kilogramov, kar mu je dalo zelo silovite pospeške.

"Originalnemu" KTM X-bowu je sledil močnejši X-bow R, temu pa še visoko zmogljivi X-bow RR, z različico GT pa je X-bow postal malce bolj sofisticiran, saj je imel celo vetrobransko steklo in bočni stekli, klimatsko napravo, gretje, brisalnik za steklo in celo prtljažnik s prostornino 50 litrov.

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR

Daljša medosna

Leta 2020 je KTM v sodelovanju s podjetjem Reiter Engineering predstavil dirkalni X-bow GTX za prireditve "track day", ki mu je namenil podaljšano medosno razdaljo in močnejši močno nadgrajeni 2,5-litrski petvaljnik iz audija RS3, ki so ga povezali s Holingerjevim 6-stopenjskim sekvenčnim menjalnikom. Temu je sledil še dirkalni GT2, potem pa je bil čas, da KTM-ov avtomobil zapelje tudi na ceste.

"Cestni" KTM X-bow je prišel v obliki različice X-bow GT-XR, ki so jo zasnovali na dirkalnikih z dolgo medosno razdaljo in jo tudi opremili z 2-5-litrskim petvaljnikom iz audija RS3, ki razpolaga z močjo 368  kilovatov (oziroma 500 'konjev') in navorom 582 njutonmetrov, ki se v tem primeru preko 7-stopenjskega menjalnika DSG prenašata na zadnji kolesi. Bolj pomembno je, da avtomobil prazen tehta okrog 1.200 kilogramov in zato do 100 kilometrov na uro pospeši že v 3,4 sekunde.

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR

Dodajmo, da so podvozje s sistemom vzmetenja "push rod" razvili pri specialistu Reiterju, motor so "navili" pri Lehmannu, za izpušni sistem pa je poskrbel Akrapovič.

Avtomobil je torej že s svojimi zmogljivostmi in tehniko zelo impresiven, impresiven pa je, kot smo se lahko prepričali v Zagrebu, tudi njegov nastop. Celotna elegantno razpotegnjena karoserija je izdelana iz karbona in tega lahko tudi vidite, pokrov kabine se v celoti dvigne in vozniku in sovozniku olajša že tako ne prav preprost vstop na njuna sedeža, za katerega je potrebne kar nekaj gimnastike. Sedite pa na dirkaških sedežih in globoko v monokoku, pred vami pa je pravi dirkalni kokpit s posebnostjo. KTM X-bow GT-XR je namreč tudi eden redkih cestno legalnih avtomobilov s snemljivim volanskim obročem.

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR

Omejena ponudba

Takšen avtomobil gotovo ni za vsakogar. KTM-ov brand manager Matija Pintarić nam je pojasnil, da bodo takšen avtomobil kupovali predvsem tisti, ki v garaži že imajo ferrari, porsche in še kakšen podoben avto. KTM X-bow GT-XR bo torej dodatna eksotika v njihovi garaži, ki pa bo ob vsem sodobnem prehodu na elektroniko le še pridobival vrednost. Gre namreč za zelo klasično mehanični avtomobil, ki bo tak ostal tudi v prihodnje.

In tudi zelo ekskluziven avtomobil. Že zaradi cene. Slovenski kupci bodo morali za KTM X-bow GT-XR odšteti vsaj 380.000 evrov, kar pa je še vedno precej manj, kot denimo na Hrvaškem, kje bo stal okrog 100 tisočakov več. Temu primerni so tudi načrti. Pintarić je namreč povedal, da jih bodo v Gradcu v petih letih izdelali le 500, računa pa, da jih bo v okviru podjetja Grand Auto iz Zagreba v regiji, ki poleg Slovenije obsega tudi Hrvaško in nekaj drugih držav, na leto prodali šest.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič KTM X-bow GT-XR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:33 9. Oktober 2023.

    Imam vsaj KTM bicikl ;-)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.