V svetu čolnov je završalo - prišel je prvi V12

Foto: Mercury
Foto: Mercury
Prvi V12 izvenkrmni serijski motor na svetu.
Oglej si celoten članek

V12 motorji so postali ogrožena vrsta na Zemljinem obličju. V naslednjih nekaj letih jih v novih avtih praktično ne bo več. 

Zato je vest, da so pravkar naredili povsem novi V12, vredna objave, pa čeprav ga boste srečali le na kakšnem večjem plovilu. 

Podjetje Mercury je predstavilo svojo najpomembnejšo novost pred letošnjo navtično sezono, prvi V12 izvenkrmni motor z imenom verado, ki je hkrati tudi najmočnejši posamezni agregat sploh v široki prodaji, ki ga lahko dobite za plutje po morju.

Ima prostornino kar 7,6 litra, s 60-stopinjskim naklonom valjev in štirimi odmičnimi gredmi. Skupna moč naravno polnjenega motorja je 441 kW oziroma za navtiko precej bolj sprejemljivi oznaki 600 konjskih sil. Najbližje tekmeci med širše dostopnimi V8 motorji so imeli do 475 KM (350 kW), čeprav je res, da je Marine Seven prisilno polnjeni V8 motorja v camaru ZL1 preuredil v izvenkrmni motor s kar 462 kW (627 KM). A pri njem je šlo za butično proizvodnjo, takšna je bila tudi cena danes že ugaslega podjetja.

Foto: Mercury Mercury V12 Verado Foto: Mercury Mercury V12 Verado

Mercuyjev verado se od klasičnih V8 loči tudi glede krmiljenja. Če se pri obračanju volana izvenkrmni motorji običajno obračajo v celoti, pa so pri Mercuryju kot prvi razvili način, da se premika samo spodnji del noge, medtem ko je zgornji del nepremičen. Zaradi tega je mogoč občuten prihranek pri prostoru, še posebej v primeru kombinacij dveh ali treh motorjev. Vijaka se vrtita v nasprotni smeri, zato je izničen izpodboja izpod krme.

Vgrajen ima tudi dvostopenjski menjalnik, pri katerem ima prva prestava za 20 odstotkov višje prestavno razmerje za hitrejše pospeševanje. Menjava med prestavama naj bi bil za uporabnika brezčuten. Masa celotnega motorja je zajetnih 572 kilogramov, zato je logično, da je namenjen pogonu vsaj 40-čeveljskih plovil (12 metrov). Obratomer se ustavi pri 6.400 vrtljajih, med posameznimi menjavami olja lahko mine okoli 200 delovnih ur.

Verjetno se marsikdo sprašuje, zakaj kupiti V12 motor. A pri Mercuryju pravijo, da ima en ali dva V12 kar nekaj prednosti pred dvema ali tremi V8 motorji - ob primerljivi moči je poraba goriva manjša, nižji so servisni stroški,  ... Izpostavljajo primerjavo med dvema V12 motorjema in tremi V8 motorji glavnega tekmeca (3x425), pri katerem je potovalna hitrost istega čolna dolžine 43 čevljev z novima motorjema za 15 odstotkov večja, poraba goriva za 20 odstotkov nižja. Ob tem je hrup nižji kar za 30 odstotkov.

Verado V12 tako kot nič v navtiki ni poceni, v ZDA se bo od pomladi naprej prodajal za 77 tisoč dolarjev. Evropska cena še ni znana.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.