V Mestni občini Ljubljana (MOL) poudarjajo, da se strogo zavzemajo za sledenje "Viziji 0" - nič smrtnih žrtev in nič hudo telesno poškodovanih oseb zaradi prometnih nesreč v Sloveniji. Tako skupaj s službami MOL, deležniki ter Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu z različnimi ukrepi skrbijo za večjo prometno varnost. "Glede na dejstvo, da je hitrost izpostavljena kot največja nevarnost v prometu, smo kot organ samoupravne lokalne skupnosti dolžni, da svoje odločitve in ravnanje usmerimo k njeni uresničitvi, tudi z napravami za merjenje hitrosti (stacionarnimi in tistimi v vozilih)," so pojasnili na občini.
A čeprav so naprave za merjenje hitrosti postavljene z namenom zagotavljanja večje varnosti v prometu, pa to nikakor ne ustavi vandalov. Ti vztrajno izražajo svoje nestrinjanje z radarji – pogosto so namreč posprejani ali uničeni, kar dodatno obremenjuje tudi proračun mestne občine.
radar
Na udaru stacionarni radarji na dveh lokacijah
Na občini pojasnjujejo, da so bila letos stacionarna ohišja radarjev poškodovana v šestih primerih. Najbolj izpostavljeni sta bili lokaciji Zaloški cesti 195 in Poti na Rakovo jelšo 70.
Na Zaloški cesti je bilo sicer do 30. junija zaznanih 2177 prekoračitev hitrosti, na lokaciji Pot na Rakovo jelšo pa 565 prekoračitev.
Stacionarni radarji v občinsko blagajno sicer prispevajo kar precej prihodkov. Leta 2024 je na TRR MOL kapnilo 1.991.153,53 evra iz naslova plačanih glob. Skupek glob predstavlja 58,93 % vseh prihodkov, ki jih je imela občina v omenjenem letu. Prihodki iz glob zaradi prekoračitev hitrosti so bili leta 2023 še višji in so znašali 2.019.145,63 evra, leta 2022 pa 2.165.092,28 evra.
Občina trenutno razpolaga s šestimi stacionarnimi samodejnimi merilnimi napravami za merjenje hitrosti ter z dvema mobilnima napravama, nameščenima v službenih vozilih, ki prav tako prispevajo k občinskemu proračunu.
Zadnjo stacionarno samodejno napravo za merjenje hitrosti so kupili leta 2023, cena naprave pa je znašala 43.225 evrov brez DDV.
radar Hradeckega cesta
Popravila stanejo, a ne pretirano
Kadar pride do vandalizma nad stacionarnimi radarji, občina glede na povzročeno poškodbo oceni, ali se stacionarno ohišje popravi ali ga je treba zamenjati. Za opremo imajo sklenjeno zavarovanje, zato v primeru poškodovanja tudi podajo prijavo škodnega dogodka za povračilo škode. Natančna ocena škode se opravi za vsak primer posamezno in je odvisna od nastale poškodbe. Popravila izvaja dobavitelj.
"Vsakokratno poškodovanje stacionarnega ohišja prijavimo na policijo," so povedali na MOL. Prvi odstavek 220. člena Kazenskega zakonika Republike Slovenije sicer veleva, da se tisti, ki tujo stvar poškoduje, uniči ali napravi neuporabno, kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do dveh let.
Na občini so še pojasnili, da so v letošnjih poškodbah nastali stroški v višini približno 1530 evrov, za zadnjo poškodbo, ki se zgodila 2. julija, ocene stroškov sicer nimajo.
Redar merjenje hitrosti merilnik hitrost
Občina želi zagotoviti večjo prometno varnost
Izvajanje meritev hitrosti je eden izmed trajnostnih ukrepov Mestne občine Ljubljana, katerih namen je zmanjšanje hitrosti in posledično večja varnost v prometu. Zaradi tega razloga bo občina tudi postavila nove radarje, nedavno pa je že objavila javno naročilo za dobavo in namestitev opreme za nadzor prometa ter izvedbo usposabljanja za potrebe Mestnega redarstva MOL. Javno naročilo sicer še ni zaključeno.
Poudarili so, da izkušnje iz tujine in doma dokazujejo, da število ohišij in označitev krajev izvajanja meritev hitrosti vplivata na spremembo vedenja voznikov v cestnem prometu. Na ta način lahko vozniki z veliko večjo verjetnostjo pričakujejo, da bo njihova morebitna prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti dokumentirana in tudi sankcionirana. Posledično se temu primerno odzovejo, praviloma z zmanjšanjem hitrosti, kar je tudi cilj izvajanja meritev.
"Na lokacijah, kjer stojijo stacionarni radarji, na dolgo obdobje opažamo trend upadanja prekoračitev hitrosti, kar pomeni, da stacionarne merilne naprave dosegajo svoj prvotni cilj in namen, ki je umirjanje prometa in izboljšanje varnosti v prometu," so zaključili.
Vse pod predtvezo za našo varnost.Če je narod proti tem radarjem jih je pač treba ukinit,ljudje zakaj ste tiho.Tiste pa …
Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ...to je kot Državni svet .Parada norcev
Razumem da je treba omejitve,ampak 30 na uro je pa idiotizem,ko te prehiti kolo veš da si totalni totalni osel.Včasih …