Velik SUV ima 225 kilovatov moči in ga je mogoče voziti za drobiž

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander
To je avto, ki si ga lahko omisli direktor, saj je odličen in udoben potovalnik, ali pa oskrbnik gorske koče, ki potrebuje zmogljivo vozilo, ki zmore tudi težje terenske poti. Namenjen je tudi vsem, ki se želite večino časa voziti na elektriko, zaradi velike moči in kombinacije bencinskega ter električnega motorja je tudi zelo dinamičen avto in primeren za vleko prikolic z maso do tone in pol – na elektriko. Z njim preživite tudi sredi ničesar, saj lahko napaja zunanje elektronske naprave. Ni poceni, ponuja pa veliko za svojo vrednost. Test mitsubishi outlanderja PHEV.
Oglej si celoten članek

Mitsubishi je bil v Evropi že skoraj odpisan - leta 2021 je kazalo, da bo v popolnosti zapustil evropski trg. Svojo pozicijo na trgu je ojačal s sodelovanjem z Renaultom in na ta način obdržal modele v najnižjih segmentih, ki so tudi manj dobičkonosni. Čeprav je bilo še leta 2021 zelo nejasno, kaj bo z njihovimi legendarnimi modeli, pa je Mitsubishi lani v Evropo po dveh letih vrnil svojo legendo - četrto generacijo outlanderja. Gre za priključnega hibrida, ki obljublja veliko vožnje na elektriko, predvsem pa ohranja terenske lastnosti.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Mitsubishi resnično potrebuje modele z lastno DNK. In prav to je tisto, kar ima pokazati outlander. Trenutna generacija je zgrajena na platformi CMF-CD, ki sta jo v okviru zavezništva razvila Renault in Nissan, a je ta model v oblikovnem in tehnološkem vidiku spet »japonski«.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Že oblika nedvomno nakazuje na bogato zgodovino modela, ki je tesno povezan s terenom. Njegovo ime ima simbolni pomen, ki so ga Japonci uporabili za opis pustolovskega duha, vožnje izven mest in odkrivanja novih krajev. Robustnost nadgrajuje 20-centimetrska oddaljenost od tal, pa tudi velika kolesa. Jasno daje vedeti, da se ne boji terenske vožnje. Oblika je zelo posebna, kar zna deliti mnenja - ima masiven in pregleden vodoravni pokrov motorja in skoraj navpično prednjo masko. Ozke LED dnevne luči obdaja kromiran trak. Visokotehnološki glavni so nameščeni v masivnem odbijaču in uporabljajo 12 diod za prilagodljive funkcije. Zanimivo, ohranili so tudi meglenke. Všeč nam je zadek zadaj, kjer se pojavi šesterokotni previs petih vrat, ki se zgleduje po "rezervi" legendarnega pajera. Ozke luči so dobile učinkovito grafiko ležeče črke T. Veliko je pripomogla tudi sprememba proporcev. Outlander je večji, predvsem pa širši, kar se pozna tudi pri sedenju na zadnji klopi. Še k večjemu udobju potovanja, to je res udoben potovalnik, pripomore večja medosna razdalja.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Kabina je prestižna, ne samo spredaj, tudi zadaj so potniki obdani z zelo kakovostnimi materiali, ki so dobro obdelani. Da gre za vozilo višjega razreda, kaže tudi 12,3-palčna digitalna instrumentna plošča, ki ponuja dobro kakovost, prav tako osrednji zaslon na dotik infotainment sistema z ločljivostjo 1280 × 720 slikovnih pik. Edina zamera je grafična podoba na zaslonih, tega Japonci (ne velja samo za Mitsubishi), estetsko še niso v popolnosti osvojili. Tudi dostop do nekaterih funkcij je nekoliko zapleten in včasih preveč skrit v menijih. Predvsem pa so Japonci preveč dosledni pri upoštevanju evropske zakonodaje, ki je povezana z raznoraznim nadležnim piskanjem v primeru nepozornosti voznika ali prehitre vožnje. Sicer ima voznik na volanu bližnjico za izklop sistemov, a bi se dalo to narediti še veliko boljše in manj moteče.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Ko smo že pri kakovosti in materialih, celotna armaturna plošča je prekrita s tkanino ali usnjem. Outlander že za osnovno ceno ponuja praktično vse razkošje, ena redkih stvari na seznamu doplačil je barvni projekcijski zaslon. Testni avtomobil je bil izčrpno opremljen tudi z infozabavno tehniko, za dober zvok skrbi vrhunski Yamahin sistem, za varčno temperiranje kabine pa toplotna črpalka. Nekatere funkcije je mogoče upravljati na daljavo, posodabljati je mogoče programsko opremo in uporabljati različne aplikacije. Povezljivost s pametnimi telefoni zagotavljata brezžična vmesnika Apple CarPlay in Android Auto. Pod črto - outlander je eden tehnološko bolj naprednih avtomobilov in tudi sistemi, ki smo jih preizkusili, na primer slednje vozil v koloni, samodejno vzdrževanje vozila na voznem pasu, delujejo z odliko.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Še ena stvar, mimo katere ne moremo in je eden od glavnih adutov vozila, je udobje. Osnova za to so novi sedeži s funkcijami prezračevanja in masaže . Ko sedete v vozilo, takoj dobite občutek, da sedite v premijskem avtomobilu, in po prvih desetih kilometrih vožnje boste ugotovili, da to ni le občutek. Tudi zadaj se sedi odlično, skoraj razkošno. Tudi zadaj so sedeži ogrevani, potniki si lahko sami regulirajo temperaturo. Za dodatno udobje poskrbi panoramsko strešno okno z dolžino 928 in širino 702 mm, ki prepušča veliko svetlobe v kabino. Del strehe se lahko odpre.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Je pa outlander v Evropi na voljo le s petimi sedeži. Kar ni slabo, saj zajetna baterija priključnega hibrida vseeno zavzame nekaj prostora v kabini in prtljažniku, ki je s prostornino 495 litrov zgolj povprečen. Če potrebujete več prostora, bo treba zložiti sedeže v drugi vrsti - razdeljeni so v razmerju 40:20:40, prostornina prtljažnega dela pa lahko največ 1.422 litrov. Kot zanimivost - Ohranil je tudi 1500 W vtičnico za napajanje zunanjih naprav, kar pomeni, da lahko napaja tudi manjši hladilnik, računalnik, kakšno električno orodje …

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Outlander je bil v preteklosti eden najbolje prodajanih priključnih hibridov v Evropi. Danes je v Evropi na voljo izključno kot priključni hibrid - na drugih trgih je sicer na voljo tudi s konvencionalno bencinsko motorizacijo. V primerjavi s prejšnjim outlanderjem mu večjo uporabnost in vožnjo »za drobiž« zagotavlja bistveno večja baterija od predhodnikove.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Osnova je še vedno štirivaljni 2,4-litrski bencinski motor brez turbopolnilnika ali neposrednega vbrizgavanja goriva, ki zagotavlja moč 100 kW ali 136 KM in 203 Nm navora. Moč in navor za tako veliko in težko vozilo seveda nista ustrezna, vendar pa je razmeroma velik motor s svojimi nastavitvami osnova za varčnost, hkrati pa so Japonci odlično umerili še »softver«, zato je sodelovanje z dvema elektromotorjema praktično neprekinjeno in večino časa nezaznavno.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Outlander PHEV ima torej dva elektromotorja, vsakega na eni osi. Prednji elektromotor razvija največjo moč 85 kilovatov in navor 255 njutonmetrov, zadnji pa največjo moč 100 kilovatov in navor 195 njutonmetrov. V kombinaciji s štirivaljnim bencinskim motorjem zagotavljajo moč 225 kilovatov (306 KM), ki zadostuje, da 2,1-tonski SUV v 7,9 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in pospešuje do hitrosti 170 kilometrov na uro.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Medtem ko zadnji kolesi poganjata izključno elektromotor, lahko sprednji poganjata tako elektromotor kot motor z notranjim zgorevanjem prek ene same prestave, ki ustreza približno peti prestavi ročnega menjalnika. Možnih načinov je zares ogromno, kar kaže že pogled na izbirnik na sredinskem mostu. Ponuja nam možnost treh režimov vožnje in štirih nastavitev upravljanja z energijo.  
Ko želimo veliko moči, ali pa bolj stabilno vožnjo, lahko izberemo tudi dinamični vozni sistema S-AWC (Super All Wheel Control), ki omogoča pogonski sklop z elektromotorjema na obeh premah. Za izboljšanje oprijema je zadnja prema opremljena tudi s sistemom za vektoriranje navora na osnovi selektivnih posegov zavor. Poleg tega je zaradi močnejše rekuperacije povečan tudi efekt motorne zavore.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Izbiro pogona nadzirajo računalniki, nanjo pa vplivajo na primer stanje baterije, izbrani način vožnje, stopnja pritiska na pedal za plin ali hitrost. Kakorkoli že, večino časa sta hkrati gnani obe osi, pri čemer bencinski motor služi tudi le kot generator električne energije za pogonsko baterijo. To mu omogoča zgledno stabilnost tudi ob višji masi in oddaljenosti od tal.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Baterija je velika, ima kapaciteto 22,7 kWh. Na voljo jo je okoli 18 kWh, preostanek je rezerva za ohranjanje polne moči in funkcionalnosti štirikolesnega pogona. Z izbiro načina lahko avtomobilu ukažete, da v hibridnem načinu primarno porablja elektriko ali pa vklopite samodejni način. Na voljo je tudi način za prisilno polnjenje baterije z motorjem ali prisilno vzdrževanje ravni napolnjenosti baterije. Kot vsak priključni hibrid tudi outlander PHEV najbolje opravlja svoje poslanstvo, če ga redno polnite na vtičnici. To lahko storite na dva načina. Z izmeničnim tokom (AC) z močjo 3,7 kW, ko se je na hišni vtičnici že noč napolnil v dobrih šestih urah, ali pa z enosmernim tokom (DC) z močjo do 50 kW po uradnih gradivih, ko se lahko od nič do skoraj polne napolnite v približno 40 minutah. Hitro polnjenje ima sicer težavo, outlander ima priključek CHAdeMO, ki na novo nameščenih hitrih polnilnicah ni več na voljo, vendar pa smo lahko v nakupovalnem središču BTC polnili tudi hitro. A računajte, da je to izjema, zato bo velika večina polnjenj potekala na domačih vtičnicah. To ima tudi največ smisla  - zaradi cene. V praksi smo na relaciji Kamnik - Ljubljana v ugodnih temperaturnih pogojih za EV vožnjo s polno baterijo prevozili 82 kilometrov poti na elektriko. Kar pomeni, da bi ga za tedenske potrebe morali polniti približno štirikrat. 100 kilometrov vožnje ob takem načinu uporabe je drobiž, nekaj evrov. 

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Po podatkih proizvajalca je poraba goriva v kombiniranem ciklu le 0,8 litra. Preverili smo na testnem krogu na Relaciji Ljubljana – Kamnik – Vransko in po avtocesti nazaj v Ljubljano. Kombinacija mestne, primestne vožnje in avtoceste. Ob povprečni porabi 20 kWh na 100 kilometrov, smo v 100 kilometrih vožnje porabili še 2,4 litra bencina.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Kaj pa, ko vozilo deluje v hibridnem načinu, ko vozilu še vedno pomaga elektrika, a več dela prevzema bencinski motor? Če se boste vozili bolj ali manj v mestu in na podeželju, sicer ne boste dosegli papirnatega povprečja 0,8 l/100 km, a spuščanje pod šest litrov ne bo težava. če v račun vključite še avtocesto, se bo povprečje dvignilo na nekje okoli sedem litrov na 100 kilometrov. Hitra vožnja po avtocesti bo zlahka zahtevala tudi devet litrov na 100 kilometrov, logično pa se poraba z izpraznjeno baterijo poveča tudi zunaj avtoceste. To kaže tudi na to, kako je učinkovitost priključnega hibrida odvisna od tega, kje vozite, kakšen slog vožnje uporabljate in ali avtomobil redno polnite.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Ko smo že ravno pri slogu vožnje, avtomobil ponuja sedem načinov vožnje, ki optimizirajo obnašanje vozila glede na površino in razmere, vključno z nastavitvami za gramoz, sneg ali blato. Sistem Super All Wheel Control (S-AWC) združuje inteligentni nadzor oprijema in porazdelitev navora med osema, kar zagotavlja stabilnost tudi na površinah s slabšim oprijemom. 

Varnostna oprema je med najobsežnejšimi v tem segmentu. Vozilo je opremljeno z osmimi zračnimi blazinami, sistemom za ublažitev čelnega trčenja s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, sistemom za nadzor mrtvega kota, sistemom za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, prilagodljivim tempomatom, sistemom za prepoznavanje prometnih znakov in sistemom za spremljanje voznikove pozornosti.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander

Pod črto je outlanderja posebnež, a zelo dober avto. Ne bomo zanikali, da je to tudi zato, ker končno sedimo v pristnem Mitsubishiju, ki nam je všeč, in ne v kopiji francoskega originala. Dejstvo pa je, da ima avtomobil dobro razmerje med ceno in opremo, vrhunsko izdelavo in ponuja res spodobno udobje vožnje.

Testo vozilo je imelo oprema Instyle z vključenim Paketom PLUS. Redna cena za takšno vozilo je 60.990 evrov, z upoštevanim popustom v višinni 2.000 evrov, je 58.990 evrov. Na listi doplačil je še kovinska barva (790 evrov).

Mitsubishi Outlander PHEV
Motor: štirivaljni bencinski + 2× elektromotor, štirikolesni pogon
Menjalnik: avtomatski
Moč sistema: 225 kW / 306 KM
Navor: 450 Nm
Baterija: 22,7 kWh
Posoda za gorivo: 53 l
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 7,9 s
Kombinirana poraba: 23,5 kWh + 0,8 l/100 km (WLTP)
Električni doseg: 85 km (WLTP)
Dimenzije (d / š / v): 4720 / 1862 / 1746 mm
Medosna razdalja: 2704 mm
Prostornina prtljažnika: 495 / 1404 l

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 22:29 3. Avgust 2025.

    Sveikinimai Europos, Kroatijos, Zagrebo, Bosnijos, Serbijos ir kt. Tai puiki proga gauti paskolą iš „Alliant“ kredito unijos. Aš teikiu jums …

  • 10:06 3. Avgust 2025.

    A to je drobiž, za koga? Lepo prosim, avto je tehnično skropucalo za ogromno denarja, pa še grd je, za …

  • 09:58 3. Avgust 2025.

    Avto za 60 jurjev, ki "ima vse", proizvajalec pa se je odločil, da bo prišparal na amortizerjih motornega pokrova, ha, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.