Uspešni volkswagen T-roc dobil naslednika, ki veliko obeta

Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: MatijaJanežič VW T-roc Foto: Volkswagen VW T-roc Foto: Volkswagen VW T-roc Foto: Volkswagen VW T-roc Foto: Volkswagen VW T-roc
Volkswagen je predstavil novo, drugo generacijo svoje doslej zelo uspešnega modela T-roc. Žurnal24 je bil na premieri in si je že v živo ogledal ter otipal enega najmočnejših adutov znamke.
Oglej si celoten članek

Volkswagen se močnemu električnemu programu navkljub še vedno ne odpoveduje avtomobilom s klasičnimi pogonskimi sklopi. To dokazuje nova generacija srednjega križanca volkswagna T-roca, ki po osmih letih zamenjuje zelo uspešno prvo generacijo.

Volkswagen T-roc, v novi izvedbi bo na ceste zapeljal novembra, se je namreč po letu 2017, ko so ga prvič predstavili javnosti, leta 2021 pa korenito prenovili, uveljavil kot ena največjih Volkswagnovih uspešnic in je samo lani prepričal okrog 292.000 kupcev. S tem je pravzaprav postal drugi najbolje prodajani Volkswagnov športni terenec, takoj za tiguanom.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Nova interpretacija znane silhuete

Pri Volkswagnu so se zato njegove generacijske prenove lotili zelo resno in ga, kot pravijo, izboljšali na vseh področjih. Izpostavljajo predvsem novi samopolnilni hibridni pogonski sklop, ki ga je evropski volkswagen s tem sploh dobil prvič, novo, zelo kakovostno in prostorno zasnovo potniške kabine, vključno z novo generacijo voznikovega delovnega prostora, infotainmenta in asistenčnih sistemov, ki jih je v veliki meri povzel po novem tiguanu.

Ko gre za obliko, novi T-roc v osnovi sledi nizki silhueti svojega predhodnika, ki ga zaradi kompaktne kupejevsko-križanske oblike označujejo tudi kot CUV (crossover utility vehicle). Vendar pa se od predhodnika tudi razlikuje v skoraj vseh drugih podrobnostih, med katerimi izstopata predvsem sprednji in zadnji del, ki predhodniku zares sledita le v osnovni zasnovi.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Pri Volkswagnu pravijo, da je T-roc prve generacije več kot dva milijona voznikov prepričal zaradi odličnega razmerja med kompaktnimi zunanjimi dimenzijami in prostorno družinam prijazno petsedežno kabino s solidnim prtljažnikom, kar bo veljalo tudi za naslednika, ki je še malce večji, predvsem tam, kjer to kaj pomeni.

Z dolžino 4,37 metra je za natančno 122 milimetrov daljši od predhodnika (in 166 milimetrov krajši od tiguana), od predhodnika je s širino 1,828 metra za 9 milimetrov širši, enak pa je tudi višinski dodatek, zaradi katerega je T-roc po novem visok 1,562 metra. K prostornosti predvsem na zadnji klopi pripomore tudi medosna razdalja 2,631 metra, kar je 28 milimetrov več kot doslej.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Prostornejša kabina

Pri Volkswagnu pravijo, da potniki v kabini ne bodo nujno imeli občutka, da sedijo v SUV-ju kompaktnega razreda, saj so ga zasnovali tako, da je zares prostoren. Tudi če na sprednjih sedežih sedita voznik in sovoznik s telesno višino več kot 1,85 metra, pravijo, lahko zadaj udobno sedita potnika z enako telesno višino.

To smo lahko tudi preskusili in ugotovili, da je v primerjavi s predhodnikom, novi T-roc zares bolj prostoren avtomobil. V zgornjem paketu opreme bodo kupcem na voljo tudi 14-smerno električno nastavljivi ergonomski sedeži z masažno funkcijo. Oblikovalci so poskrbeli tudi za prtljago, saj so prtljažnik za 20 litrov povečali na 465 litrov uporabne prostornine.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Precej boljši, vsaj na prvi otip, so tudi materiali. Kakovostni skok se med drugim izraža tudi v novi tkanini, ki obdaja armaturno ploščo in so jo razvili prav za T-roc. Sogovornik z oddelka za notranje oblikovanje je med drugim povedal, da je bil razvoj te tkanine zelo zahteven, saj so ji morali po eni strani zagotoviti za otip prijetno strukturo in trdoživost, po drugi strani pa se mora tudi učinkovito trgati, da ne ovira delovanja varnostne vreče.

Kabina je sicer zasnovana zelo čisto, brez klasičnih dekorativnih elementov, a z učinkovito ambientalno svetlobo. Občutek prostornosti lahko poveča tudi panoramska steklena streha. Oblikovalci so se potrudili tudi pri izboljšavah ergonomije, kar se denimo odraža v vratnih kljukah, ki so jih z dosedanjih mest premestili na prednje vogale naslonov za roke.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Precej elementov so vzeli tudi iz tiguana in tayrona. Takšen je denimo krožni regulator na sredinskem grebenu za izbiranje voznih profilov in glasnosti radia. T-roc je po novem na voljo tudi s projekcijskim zaslonom, vozniško okolje pa tudi sicer popolnoma digitalizirano z 10-palčnim zaslonom digitalnega kokpita in 12,9-palčnim zaslonom infotainmenta, kar T-roc tudi na svoj način povzema po drugih Volkswagnovih modelih.

Pri Volkswagnu pravijo, da se je T-roc že doslej lahko pohvalil s samosvojim oblikovnim pristopom. Med značilnimi elementi izpostavljajo srebrn trak, ki se razteza od stebrička A do stebrička D in ga zaradi značilne oblike imenujejo "hokejska palica". Na novem T-rocu je sicer bolj diskreten kot na predhodniku, vendar je kljub temu dovolj prepoznaven.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Predvsem prednji del značilno izraža oblikovno sorodstvo z novejšimi volkswagni, kakršna sta tayron ali ID.7, vendar na novi način, za katerega pri Volkswagnu pravijo, da je  "novi original". Pro tem igra pomembno vlogo tudi zasnova luči. Novi so predvsem led žarometi, ki so lahko tudi matrični, povezuje pa jih tanek svetlobni trak z osvetljenim logom. Podobna tema se v rdeči barvi ponovi tudi na zadku. Oblikovalcem je uspel tudi ugodni količnik zračnega upora 0,29, kar so dosegli z različnimi aerodinamičnimi prijemi.

Novosti pod motornim pokrovom

Novi T-roc bo v vsakem primeru brez ročnega menjalnika. Konec leta bo sprva na voljo z dvema različicama 48-voltno blago hibridiziranega 1,5-litrskega turbobencinskega štirivaljnika eTSI z močjo 85 ali 110 kilovatov, ki bosta delovali v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG in prednjim pogonom.

Foto: Volkswagen VW T-roc

Gre za novo generacijo štirivaljnika z nazivom EA 211 evo2 z turbinskim polnilnikom z variabilno geometrijo turbine ter Millerjevim ciklusom ter izboljšanim sistemom za deaktivacijo dveh motornih valjev ob manjši obremenitvi. Pomemben del sistema je tudi jermensko gnani starter-generator, ki bencinskemu motorju pomaga z močjo 14 kilovatov in navorom 56 njutonmetrov in se napaja iz litij-ionske baterije pod sovoznikovim sedežem.

Prihodnje leto se bo obema 1,5-litrskima motorjema pridružil še enako hibridizirani 2-litrski štirivaljnik, ki bo poganjal vsa štiri kolesa, v drugi polovici leta 2026 pa prideta še dve različici polnega hibridnega pogona z močjo 100 ali 125 kilovatov in navorom 306 njutonmetrov. V osrčju hibridnega sklopa, ki ga bo tokrat Volkswagen v evropskem modelu ponudil prvič, doslej so bili na voljo priključni hibridi, je enak 1,5-litrski štirivaljnik kot v obeh blagih hibridih.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Na predstavitvi T-roca smo sicer lahko videli, da bo litij-ionska visokonapetostna baterija, ki bo vgrajena pod zadnjo klop, napajala hibridni modul, ki bo spredaj vgrajen ob bencinski motor, več podrobnosti pa niso hoteli izdati, saj sicer ne bi ostalo nič skritega za uradno predstavitev hibridnega pogona. Razen tega, da bo poraba goriva 15 odstotkov manjša kot v blagih hibridih.

Novi volkswagen T-roc je sicer zasnovan na zadnji izvedbi modularne platforme MQB evo, kar pomeni, da je opremljen tudi s široko ponudbo hardvera in softvera, ki ga ta ponuja. Med temi so nova različica voznega pomočnika Travel Assist, ki podpira samodejno menjavanje voznega pasu in je boljši pri prepoznavanju hitrostnih omejitev.

T-roc je kot prvi opremljen tudi z novim parkirnim pomočnikom Park Assist Pro, ki omogoča samodejno parkiranje po spominu in  s pomočjo pametnega telefona, na voljo pa je tudi sistem, ki voznika in potnike ob odpiranju vrat posvari pred avtomobili ali kolesarji.

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Pri Volkswagnu so poenostavili tudi ponudbo opremskih različic, saj so različne specifikacije združili v paketih T-roc, life, style in R-line.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič VW T-roc

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.