XC 60 je bil letos nekoliko posodobljen, švedski proizvajalec avtomobilov pa je predstavil še zelo zanimivo črno izdajo (black edition plus) priljubljenega SUV-ja. Vsekakor na cesti pritegne več pogledov, čeprav avto ni več med mladeniči, doda pa mu več sloga. Pri vsem skupaj pa ne gre le za črno barvo karoserije, temveč tudi za dodatno opremo in funkcije, ki so v tej specifikaciji na voljo po dostopnejši ceni.
Zakaj Volvo in zakaj CX60?
Nedavno sem obiskal švedsko prestolnico. Domovino znamke Volvo. Res je na cestah že precej električnih vozil, a je bilo že na prvi pogled opazno, da je Volvo znamka, ki ji Švedi še zaupajo. Po vrnitvi sem bil pozoren na vozila švedskega proizvajalca tudi pri nas in teh je na slovenskih cestah precej. Predvsem veliko je prav srednje velikih SUV-jev CX60. Enega od lastnikov poznam tudi sam. Če je prva asociacija v povezavi z Volvom varnost, pa so njegovi odgovori, zakaj Volvo in zakaj XC60, še videz in počutje povezana z nadstandardnim udobjem. In prav črna različica vse to dviguje še na novo višje. Številnim je všeč zelo čist dizajn, ki ga prinašajo vozila znamke Volvo, ki je povezan tudi z luksuzom. Minimalizem se mu poda in po tem odstopa od večine evropskih premijskih proizvajalcev, ki imajo radi bolj "načičkane" avtomobile. Volvovi modeli višjega cenovnega razreda še vedno stavijo na elegantne in preproste oblike, ki se starajo počasi.
Tudi logotip je črne barve
In to je primer družinskega športnega terenca XC60. Druga generacija je na trgu od leta 2017, leta 2021 je bila deležna manjše posodobitve. Od takrat je z nami nespremenjena. Tudi po vseh teh letih je še vedno videti zelo dobro, še posebej v posebni črno-črni specifikaciji Black Edition. Prepoznate ga lahko na prvi pogled – bolj črn ne more biti. Črna ni le barva karoserije, ampak tudi logotip, maska hladilnika, črke, obloge vrat in posebna 21-palčna platišča, skratka vse ...
Če izberete Black Edition, dobite 21-palčna platišča, vrhunski avdio sistem Harman Kardon, ambientalno notranjo osvetlitev in črno usnjeno oblazinjenje. Za najzahtevnejše je Volvo pripravil različico Ultra, ki ima dodan projekcijski zaslon, panoramsko okno in 360-stopinjsko kamero. Če imate radi črne avtomobile, tudi v notranjosti, vam bo ta kombinacija všeč. Črna usnjena kabina je razkošna in elegantna. Armaturna plošča je zelo minimalistična z minimalnim številom gumbov. Vse kontrole avtomobila upravljate prek izboljšanega navpično usmerjenega 11,2-palčnega zaslona na dotik, na katerem teče operacijski sistem Android. To pomeni, da so vse vaše najljubše Googlove aplikacije vgrajene neposredno v sistem za informacije in zabavo (v katerega se morate prijaviti s svojim računom).
Osrednji zaslon po prenovi sicer omogoča bolj intuitivno upravljanje. Je večji in ima za 21 odstotkov izboljšano ločljivost. To se kaže v ostrejši sliki in še boljši uporabniški izkušnji. Vseeno pa deluje že nekoliko zastarel – prikazovalnik ne lovi več povsem zadnjih standardov, predvsem je veliko nepotrebnega pritiskanja zaslona in iskanja menijev za vklop in izklop funkcij. Vse ostalo je vrhunsko, predvsem prepriča kakovost izdelave kabine. Tudi zvok je odličen, ikonična kristalna prestavna ročica pa je še vedno videti »kul«, tudi po vseh teh letih. Poleg tega XC60 ponuja izboljšane odlagalne prostore, nove držale za pijačo in naprednejši brezžični polnilec za telefon.
XC60 je presenetljivo prostoren v primerjavi z običajnimi avtomobili, sedi se precej visoko, kar pomeni odlično preglednost naprej z voznikovega sedeža. Tudi v drugi vrsti sedežev se udobno peljejo odrasli potniki. Prtljažnik je s 483 litri malo manjši kot pri konkurentih, a le na papirju.
Odličen bencinski motor, ki pa je žejen
Volvo je opustil pet- in šestvaljne motorje, dizlom so pomahali v slovo. Danes lahko pod pokrovom motorja vseh novih avtomobilov dobite le štirivaljne motorje, vse bolj pa se uveljavljajo priključni hibridi, pa tudi 100-odstotno električni modeli. Preizkušena različica black edition je imela pod motornim pokrovom najšibkejši bencinski motor, ki je na voljo v XC60 – v blago hibridni izvedenki z 48-voltnim električnim sistemom, ki v teoriji izboljša učinkovitost in odzivnost vozila, predvsem je v pomoč pri pospeševanju. Kaj pa v praksi?
Najšibkejši v tem primeru ne pomeni, da ne ponuja dovolj moči. Različica T5 ima kar 184 kilovatov moči (250 konjskih moči) in 350 Nm navora. Kljub temu, da vozilo tehta več kot 1,8 tone, ta turbobencinski motor prepriča z odzivnostjo in pospeški (6,9 sekunde od 0 do 100 km/h), pa naj bodo iz mirovanja ali med prehitevanjem, ko je treba prehiteti počasnejše vozilo ali se vključiti na avtocesto. Navora je veliko po celotni skali, zato ta motor kar kliče po dinamični vožnji.
Motor zaženemo z obratom posebnega gumba v desno ob prestavni ročici. In tudi ugasne se v desno. Zanimiva rešitev. Bencinski motor je izredno tih, skoraj neslišen. A že, ko rahlo pohodite stopalko za plin, spoznate njegovo dinamično plat. Čeprav ima različica T5 samo turbopolnilnik. Turbo zamika ne boste opazili.
Menjalnik prestavlja tako gladko, da to komaj opazite. Večino časa testiranja sem zaupal prestavljanje avtomobilu - torej v avtomatskem načinu, saj je delo opravljal zgledno v mestu, na podeželju in avtocesti. Tudi podvozje, ki je precej togo, poskuša delovati enakovredno v vseh načinih vožnje. Pogon na vsa štiri kolesa poskrbi za bolj samozavesten občutek na cesti tudi ob mokri podlagi. Pod črto gre za odlično uravnovešen avtomobil, ki bi moral zadovoljiti tiste, ki se veliko vozite po avtocesti, ali večino časa preživite v mestu. V vseh primerih je hiter in udoben.
Slabša plat te motorne izvedenke, kljub temu, da gre za blagega hibrida, se kaže v porabi bencina. Če vozite počasi, lahko porabo bencina spravite pod deset litrov. Na relaciji Kamnik – Ljubljana – Kamnik, mi je uspelo povprečje ohraniti pri 8,5 litra, na avtocesti med devetimi in desetimi litri, v mestu pa pri okoli 10 litrih. Pri umirjeni vožnji. Na celotnem testu, ko sem vozil tako ekonomično kot dinamično, je bilo povprečje 10,1 litra na sto prevoženih kilometrov.
Pod črto
Osnova XC60 je kljub dolgoživosti na trgu še vedno več kot dobra – avto je lep, luksuzen, udoben, pelje se prijetno in hitro, ima pa tudi že nekatere starostne hibe, ki se kažejo predvsem v multimedije. Predvsem desetlitrsko porabo bi mu zaradi uglajenosti in športnosti še spregledal. . To so predvsem podrobnosti, ki bi me odvrnile od nakupa. Izvedenka black edition plus pa ga vsekakor še dodatno pomladi.
Podatki o vozilu: Volvo XC60 Black Edition B5 AWD ultra
Motor: 1.969 ccm, vrstni štirivaljni bencinski motor s turbopolnilnikom
Moč motorja: 184 kW (250 KM) pri 5.500 vrt/min
Navor: 350 Nm pri 1800–4800 vrt/min
Pospešek 0–100 km/h: 6,9 sekunde
Največja hitrost: 220 km/h
Povprečna poraba na testu: 10,1 l/100 km
Masa vozila: 1.812 kg
Dolžina x širina x višina: 4.688 x 1.902 x 1.658 mm
Osnovna prostornina prtljažnika: 483 litrov
Cena osnovne različice: 45.990 evrov
Cena preizkušene različice: 61.990 evrov