VW preiskuje, ali goljufa tudi novi dizel EA288

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Če drži, bo zabolelo še bolj. Pri Volkswagnu preverjajo, ali je res sposobna goljufati tudi najnovejša generacija njihovega najbolj prodajanega dizelskega motorja EA288. Suspendiran je bil peti menedžer, vsem zastopnikom pa izdana prepoved prodaje avtov iz zaloge z euro 5 motorji.
Oglej si celoten članek

Iz Wolfsburga znova prihajajo zaskrbljajoče novice. Tako so v koncernu potrdili, da so vzeli v precep motor EA288, ki je naslednik danes zloglasnega EA189, v katerega je bila vgrajena programska koda za varanje testov na količino škodljivih emisij. Preverjali naj bi starejšo različico EA288, ki je dosegala še euro 5 okoljsko normo, poročajo nemški mediji. Motor je bil v proizvodnjo uveden leta 2012.

Pred dnevi so pri koncernu sicer zagotavljali, da EA288 v najnovejši različici euro 6 ni kontaminiran in da je tako povsem v skladu z vsemi pravili.

Če bi se izkazalo, da je sporni program sposoben nadzorovati tudi delovanje dizla EA288, bi to pomenilo še en zelo hud udarec, saj gre v različnih variacijah moči in s prostorninama 1,6- in 2,0-litra za najbolj razširjen motor v sodobnih modelih koncerna.

Euro 6 različico so v vso modelsko paleto pri VW uvedli šele pred nekaj meseci, prej pa so tri leta na polno prodajali euro 5 različicio, zato bi bilo znova govora o več milijonih prizadetih avtov znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat. Koliko vozil ima vgrajen EA288 euro 5 motor, v tem trenutku pri VW še ne vedo.

Pri Volkswagnu so v sredo potrdili, da so po vsej EU popolnoma zaustavili prodajo vseh modelov novih avtomobilov, ki zadostujejo le stari euro 5 klasifikaciji. To pa v praksi pomeni, da so iz prodaje vzeli zgolj modele iz zaloge, saj morajo vsi na novo narejeni avti že izpolnjevati euro 6 standard. Slovenski uvoznik je ta ukrep sprejel že pred časom.

Novi šef ne izključuje novih stroškov 

Matthias Müller, novi direktor koncerna Volkswagen, je po poročanju Reutersa dejal, da 6,5 milijarde evrov, kolikor so pri družbi rezervirali sredstev za potrebe vpoklica nekaj prek 11 milijonov vozil po vsem svetu, verjetno ne bo dovolj za pokritje vseh stroškov škandala Dieselgate. "O dodatnih stroških lahko le špekuliram. Če se bomo soočili s spremembami v prodajnih številkah, bomo hitro ukrepali," je povedal zbranim novinarjem na posebnem dogodku v Wolfsburgu.

Dobra novica za VW pa so podatki o trenutni prodaji v EU, saj so oktobrske prodajne številke stabilne, tudi sicer Nemci got glavni kupci po zadnjih anketah še vedno gojijo visoko stopnjo zaupanja v koncernske znamke.

Več različic goljufive kode, spisane tudi zgolj za evropske golfe

Medtem so suspendirali petega visokega menežerja, po pisanju Reutersa gre za Franka Tucha, ki je bil glavni koncernski vodja za nadzor kvalitete. Doslej so tako suspendirali le pet visokih članov menedžmenta, čeprav mnogi dvomijo, da je bilo v škandal resnično vpletenih le tako malo ljudi. Še posebej ker so v minulih dneh v javnost pricurljali podatki, da preiskava kaže na načrten razvoj naprav za zavajanje emisijskih testov.

Tako naj bi več različic sporne programske opreme vgrajevali v štiri različne tipe motorjev, je pisal Reuters. Ker imajo evropski tipi motorjev drugačen sistem čiščenja škodljivih izpuhov od vozil, namenjenih za ameriški trg, je po mnenju Michaela Horna, šefa Volkswagna v ZDA, koncern posebno različico programa izdelal tudi zgolj za evropski trg. 

 dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 15:30 22. Oktober 2015.

    V ZDA so očitno goljufali tudi z novimi motorji, ravno so dobro odkrili še drugi ločeni defeat device ki goljufa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.