Vzhodni ferrari je star petdeset let

Foto: Melkus melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr Foto: Melkus melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr Foto: Melkus melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr Foto: Melkus melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr Foto: epa melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr Foto: epa melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr
Letos mineva petdeset let, odkar je vzhodnonemški avtomobilski dirkač Heinz Melkus prvič izdelal avtomobil melkus RS 1000, ki je zaslovel kot "ferrari vzhoda" in si med svojimi lastniki in privrženci pridobil kultni status.
Oglej si celoten članek

Avtomobilsko znamko Melkus je v Dresdnu ustanovil dirkač in inženir Heinz Melkus, v letih 1959 do 1986 pa je izdelovala dirkalne in športne avtomobile, v katere je vgrajevala Wartburgove motorje in precej drugih delov iz wartburgov in trabantov.

Foto: Melkus melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr

Melkusova delavnica je sicer izdelovala predvsem maloserijske dirkalne avtomobile, ki so tekmovali v formuli II, formuli junior in formuli E, najbolj pa je zaslovela s športnim dvosedežnikom melkus RS, ki ga je v letih 1969 do 1979 izdelala v večji seriji 101 primerka športnega dvoseda melkus RS 1000.

Športni avtomobil z Wartburgovim srcem

Melkus RS 1000 je bil športni avtomobil s sredinsko vgrajenim motorjem in krilnimi vrati, pri katerem je bila karoserija iz steklenih vlaken pritrjena na tradicionalno šasijo z varnostnima lokoma pred in za voznikom. Avtomobil je poganjal naviti Wartburgov dvotaktni trivaljnik.

Heinz Melkus naj bi idejo za melkus RS 1000 dobil na počitnicah v Jugoslaviji, ko je mimo njega peljal neki lotus.

Pretežno je šlo za 992-kubično različico, s katero je dosegel največjo hitrost 165 kilometrov na uro, nekaj pa je bilo tudi 1200-kubičnih. Obstajala je tudi dirkalna različica 992-kubičnega motorja z največjo močjo 66 kilovatov, ki je melkusu RS 1000 pomagala do največje hitrosti 210 kilometrov na uro.Na enaki šasiji so pozneje razvili tudi roadster melkus PT 73 spyder, ki pa je ostal v prototipni fazi in ni nikoli dočakal serijske proizvodnje.

Foto: epa melkus, melkus RS100, heinz melkus, peter melkus, ddr

Melkus je leta 1986 sicer nehala izdelovati avtomobile, vendar pa je njegov ustanovitelj Heinz Melkus leta 1990 odprl prodajalno avtomobilov znamke BMW. Njegova sinova Peter in Sepp sta se leta 2006 spet začela ukvarjati s proizvodnjo avtomobilov in razvila sodobnega naslednika melkusa RS 1000, melkus RS 2000, vendar pa je leta 2012 proizvodni del znamke Melkus šel v likvidacijo. V okviru zastopstva BMW-ja je ostala manjša delavnica, ki servisira obstoječe avtomobile in po posebnih naročilih še izdela dva do tri avtomobile na leto, za katere računajo dobrih 90 tisoč evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.