Z električnim lahko veliko prihranite ali pa še več izgubite

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Mini test. Opravili smo vožnji z dizlom in električnim na identični razdalji, izračun po kratkem testu, dolgem 50 kilometrov, pa bo marsikoga presenetil.
Oglej si celoten članek

Na relaciji iz centra Ljubljane do Trebnjega smo se v enakih vremenskih pogojih podali z dvema avtomobiloma, ki sta vozila s skorajda povsem enako hitrostjo (eden za drugim). Primerjali smo porabo in ugotovili, koliko lahko prihranite, če se vozite z električnim. Če sploh. 

Vožnjo smo opravili s hyundaiem insterjem z manjšo, 42 kWh baterijo in škodo octavio 1.6 tdi z 90 konjskimi močmi in ročnim petstopenjskim menjalnikom. Avtomobila imata podobno težo in podobno moč motorja, oba sta bila opremljena z zimskimi pnevmatikami enake blagovne znamke. Edina razlika je seveda v namembnosti vozila, inster je vozilo za mestne vožnje, octavia pa za družinske izlete. 

Test je bil izveden z vožnjo po omejitvah, torej nekaj kilometrov mestne vožnje do 60 km/h, nato avtocestna vožnja z omejitvami od 80 km/h do 130 km/h, za konec pa še dva kilometra regionalne ceste z 90 km/h. Večino časa je ob zunanji temperaturi 5–6 stopinj Celzija torej prevladovala avtocestna vožnja s 130 km/h. 

Poraba električnega pozimi naraste, kaj je pokazal test?

Kaj je pokazal test? Poraba pri insterju je znašala 21,0 kWh/100 km, medtem ko je pri škodi octavii test pokazal porabo 5,5 l/100 km. Seveda smo na tako kratki razdalji upoštevali porabo potovalnega računalnika, ki je sicer nekoliko nižja kot dejanska v praksi – odstopanje potovalnega računalnika je sicer običajno večje pri dizelskih/bencinskih motorjih, kot pri električnih vozilih. 

Izračun našega mini testa je pokazal, da bi z električnim insterjem za razdaljo od Ljubljane do Trebnjega potrebovali 10,5 kWh energije, kar bi, če bi avtomobil polnili doma na šuko vtičnici pri ponudniku električne energije Gen-I, to znašalo vsega 1,7 evra (upoštevali smo polnjenje po ceni enotne tarife 0,13286 evra za kWh, k temu smo dodali še zneske omrežnine, skupno smo tako v izračun vzeli ceno 0,16 evra za kWh, pri čemer smo izpustili omrežnino za dogovorjeno moč in dodatke za OVE). Pri škodi octavii bi za omenjeno razdaljo 50 kilometrov s porabo 5,5 l/100 km/h porabili 4,10 evra (vzeli smo ceno za liter dizla, veljavno na 12. decembra 2025, in sicer 1,485 evra za liter). Morda se razlika v evrih zdi majhna, a treba je poudariti, da gre za relativno kratek test 50 km, s čimer je bila simulirana vsakodnevna vožnja v službo. Dejstvo je, da bi poraba pri dizelskem avtomobilu, če bi prevozili daljšo pot, skoraj zagotovo padla, saj veliko energije dizelski motor porabi pri začetnem segrevanju. Toda ravno vožnje v službo so z avtomobili najpogostejše, zato smo želeli simulirati porabo v vsakodnevni uporabi avtomobila.

Mesečni prihranek skoraj sto evrov

Če bi našo porabo primerjali na 500 kilometrov, kar je 10-kratnik naše vožnje, torej točno toliko, kot bi potrebovali za vsakodnevno pot v službo in nazaj v enem tednu, bi prihranek v evrih znašal že bistveno več, in sicer bi električni inster za 500 kilometrov porabil 17 evrov, medtem ko bi jih škoda octavia kar 41, torej skoraj 2,5-krat toliko kot inster. V tedenski vožnji v službo in nazaj bi tedenski prihranek znašal 24 evrov, v mesečni vožnji pa 96 evrov.

Razlika bi se zmanjšala, če bi električno vozilo polnili na javnih polnilnicah, in sicer smo za izračun vzeli Petrolov cenik polnjenja za registrirane uporabnike, seveda je cena polnjena odvisna od moči polnilnice. Če se z avtomobilom vozimo v službo in ga polnimo na bližnji polnilnici, je lahko ta tudi 22 kWh, saj bo časa dovolj, da se bo vozilo napolnilo, ko ste vi v službi. Ob polnjenju na 22 kWh polnilnici bi inster porabil 3,9 evra, škoda octavia pa, kot že rečeno 4,1 evra. Tudi če bi vozilo torej polnili na javni polnilnici do 22 kWh, bi prihranili v primerjavi z dizelskim vozilom, toda ta prihranek bi bil zelo majhen. Na tedenski razdalji 500 kilometrov bi znašal pičla 2 evra. 

Če pa bi električno vozilo polnili na hitri Petrolovi polnilnici z močjo nad 50 kW, bi za to razdaljo ob takšni porabi, ki je sicer precej večja zaradi vožnje s 130 km/h na uro in zimskih gum, kot bi sicer lahko bila, potrebovali kar 6,9 evra (z dizlom 4,1 evra). To pa že pomeni, da bi bila takšna vožnja precej dražja kot, če bi se v službo peljali z dizelskim vozilom. V tedenski vožnji (500 km) bi bil prihranek z dizelskim vozilom kar 28 evrov, v mesečni pa že 112.

Test v praksi in realnih zimskih pogojih je torej pokazal, da se električno vozilo močno izplača tudi pozimi, ko je poraba le tega precej višja kot poleti, a le če ga polnimo doma ali pa polnjenje kombiniramo z domačo vtičnico in vtičnicami s polnilno močjo do 22 kW. Če avto polnimo zgolj na javnem omrežju, je prihranek zelo majhen oziroma ga ob večjih hitrostih polnjenja preprosto ni več. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 21

  • 12:06 28. December 2025.

    Jaz pa pravim tako, če si želiš električna jajca, ga kupi ne pa nas na vse pretege siliti,da kupimo “čisti“avto …

  • 11:18 28. December 2025.

    Hja najbolje bo da se preseliš v Libijo, boš lahko praktično zastonj jedel kuskus ter pil nafto.

  • 11:13 28. December 2025.

    anes na primorskem piha močna burja. Tja greste lahko zastojn, ker vam piha v hrbet, za nazaj pa na avto …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.