Journey je pravi veliki enoprostorec, ki lahko zapelje do največ sedem ljudi, z agresivno podobo pa
se spogleduje s športnimi terenci, čeprav štirikolesnega pogona vseeno ne premore. V dolžino meri
488 centimetrov, v širino pa 188. Kolesni osi sta razmaknjeni za 289 centimetrov. To pomeni, da
bodo potniki zase v notranjosti našli dovolj prostora, obenem pa ga bo dovolj ostalo tudi za vso
prtljago. Prostornino prtljažnika sicer v veliki meri pogojuje dejstvo, ali sta v zadku še dva
dodatna sedeža, ki sta na voljo pri vseh različicah, in sicer proti doplačilu, ki znaša ne tako
skromnih 2199 evrov. Prtljažnik tako v najslabšem primeru sprejme do 167 litrov prtljage, če
podrete zadnja dva sedeža, naraste na 758, če podrete še klop v drugi vrsti, pa dobite povsem
spodobnih 1461 litrov. Prostorski izkupiček je še boljši, če v zadku ni dodatnih sedežev; takrat
prtljažnik meri od 784 pa vse do 1562 litrov. Vse to sicer ni poseben dosežek, saj podobno veliki
tekmeci nudijo tudi 500 in več dodatnih litrov prostornine.
Notranjost je tipična za tega proizvajalca, kar pomeni ravne in robate linije, monotonost pa
do določene mere uspešno razbija dvobarvnost, ki jo najdemo na oblogah vrat in sedežih. Sredinska
konzola je prečiščena, njen osrednji del pa predstavljajo stikala klimatske naprave in sedempalčni
barvni zaslon, s katerim vodite avdiosistem, navigacijo (če jo avto ima) in še kaj. Journey med
drugim želi biti tudi prestižen, v ta namen so dražje različice opremljene tudi z usnjem, proti
doplačilu pa lahko zadaj sedeče razvajate z DVD-predvajalnikom, osempalčnim LCD-zaslonom, za lažje
parkiranje pa je na voljo tudi kamera za pomoč pri vzvratni vožnji. Osnovni opremski paketi so
trije, in sicer SE, ki že vsebuje ESP-sistem in šest zračnih vreč ter ročno klimatsko napravo.
SXT-paket omenjenemu doda še samodejno klimatsko napravo, 17-palčna lita platišča, tempomat,
monokromatsko vzratno ogledalo in boljše oblazinjenje. Najdražji paket pa pomeni še 19-palčna lita
platišča, usnjene prevleke sedežev, prednja dva sta tudi ogrevana, multifunkcijski volan in še
nekaj oblikovnih dodatkov. Kot rečeno, pa so na voljo še številni dodatki, namenjeni zabavi, in
drugo.
Motorna paleta je v nasprotju z raznolikimi paketi opreme bolj asketska, saj jo sestavljajo
dva bencinska in le en dizelski agregat. Osnovni bencinar je 2,4-litrski štirivaljnik, ki proizvede
125 kW ali 170 KM ter 220 Nm navora, vse pri 4500 vrtljajih. Ta journeyja požene do končnih 188
kilometrov na uro ob normalni porabi, ki znaša od 8,8 do 9,6 litra, odvisno od menjalnika. Močnejši
bencinar je šestvaljnik V-zasnove, ki pri prostornini 2,7 litra zmore 136 kW ali 185 KM ter 256 Nm
navora pri 4000 vrtljajih. Za kupce najzanimivejši pa bo po besedah uvoznika dvolitrski
CRD-agregat, znan iz drugih hišnih modelov, ki prihaja iz koncerna Volkswagen. Ta zmore 103 kW ali
140 KM in 310 NM navora med 1750 in 2500 vrtljaji. Gre pa še vedno za motor z vbrizgavanjem po
sistemu tlačilka/šoba in ne z vbrizgavanjem po skupnem vodu, kot bi si mogoče mislili. To pomeni
malo glasnejše delovanje, saj je motor v prostem teku tudi v notranjost dobro slišen, se pa vseeno
pohvali z ekonomičnostjo, saj v povprečju porabi od 6,5 do 7 litrov plinskega olja. Menjalniki so
štirje, in sicer pet- in šeststopenjski ročni (serijski pri dizlu) ter štiristopenjski avtomatski
(serijski pri bencinarju V6). Za bolj športno naravnane pa je na voljo še sekvenčni menjalnik z
dvema sklopkama – getrag, ki prav tako kot CRD-motor prihaja iz koncerna VW. Omislite si ga lahko
za 1199 evrov.
Cene se začnejo pri 23.990 evrih, kolikor stane journey z osnovnim bencinskim motorjem in
paketom opreme SE. Dizelski motor zahteva tri tisoč evrov doplačila, kar prav tako velja za
naslednji paket opreme SXT. Najdražji paket R/T je od slednjega dražji še za dva tisočaka, journey
s tem paketom opreme in dražjim V6-bencinskim motorjem pa je lahko vaš že za 34.990 evrov. Vozila
so že na zalogi, izjema je le V6-bencinar, ki si ga lahko stranka omisli po predhodnem naročilu.
Čakalna doba je štiri mesece.
Dodge z journeyjem tako naskakuje razvejan in natrpan trg velikih enoprostorcev, vse to pa
poskuša doseči na drugačen način. Oblikovno je dovolj zanimiv in samosvoj, cena pa ni pretirana,
kar bodo znali ceniti kupci, ki ne dajo toliko na znamko. Kaj bodo o njem menili, pa bo pokazal
čas.
Z ovnom na potovanje
Ameriški dodge je na tržno pot po stari celini pospremil še največjega enoprostorca, ki bo zapolnil vrzel do zapolnitve z novim voyagerjem.