Zakaj bi kupili matrične led žaromete?

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Avtomobilski žarometi so danes pomemben del varnosti. Tako kot za ostale asistenčne sisteme tudi pri najbolj modernih žarometih z vgrajenimi led žarnicami velja, da jim moramo dati potrošniki priložnost. Na podaljšanem testu z opel astro z matričnimi led žarometi smo skušali ugotoviti razloge, zakaj je vredno odšteti 1200 evrov za napredne žaromete? Test.
Oglej si celoten članek

Z matričnimi led žarometi, ki jih je Opel z astro kot prvi v tem cenovnem razredu vozil uvedel na trg, poznajo jih tudi proizvajalci dražjih avtomobilov, smo se spoznavali in beležili vtise dva meseca. V vseh pogojih, v dežju in predvsem pri vožnji ponoči.

Doplačilo za napredne žaromete je sicer 1.200 evrov, za marsikoga veliko. Vendar, če pogledamo koliko stanejo velika lahka platišča ali boljši audio sistem, tudi panoramska streha, to ne drži. To je naložba v varnost in to so očitno sprejeli tudi Slovenci. Pri slovenskem uvozniku za znamko Opel so nam razkrili, da je tretjina do zdaj prodanih aster najnovejše generacije pri nas opremljenih z matričnimi led žarometi, kar je več kot pri predhodni generaciji kompaktnega vozila, ki je bilo opremljeno s ksenonskimi lučmi. Zakaj torej naložba v varnost?

Nočna vožnja je najbolj nevarna

Foto: Youtube Opel astra Ponoči na voznike preži največ pasti (svetloba luči nasproti vozečih vozil, kolesarji in pešci, živali, utrujeni vozniki). Največja sprememba pri nočni vožnji je namreč tema, ki močno poslabša vidljivost in preglednost na cesti. In pri tem so bolj kot kateri drugi pripomoček v avtomobilu v pomoč vozniku dobri žarometi. V čem je razlika med halogenskimi, ksenonskimi, led žarometi in led prilagodljivimi žarometi, ki so najnaprednejši žarometi v segmentu množičnih vozil. Na trgu so z modelom BMW i8 namreč tudi laserski žarometi.

Odgovor je kratek, predvsem v barvi svelobe in razpršenosti in usmerjenosti svetlobnega žarka, saj je pri slabših žarometih snop zelo razpršen, pri najnovejših pa usmerjen v točno določene točke, ki so najbolj optimalne za dobro vodljivost. V to smo se prepričali tudi na testu, pri katerem smo primerjali halogenske žaromete, ki so sodeč s pogledom na eno od parkirišč v ljubljanski Šiški, še vedno daleč najbolj pogoste, in matrične led žaromete v opel astri.

Avtomatizacija

Že sama uporaba modernih naprednih žarometov je enostavnejša kot pri starejših vozilih z žarometi s halogenskimi žarnicami pri katerih je treba ročno, s pomočjo pomika obvolanske ročice, preklapljati med dolgimi in kratkimi luči. To je ponoči zamudno, predvsem pa pogosto zaslepimo nasproti vozeče voznike. Pri matrični led žarometih je naloga voznika zgolj ta, da s stikalom na obvolanski ročici vklopi delovanje tehnologije, ki nato delo opravlja samostojno.

Matrični led žarometi so sestavljeni iz 16 elementov led, po osem jih je v vsakem žarometu. Led diode vedno svetijo s polno močjo, sklop diod v žarometu pa se po potrebi izklaplja in vklaplja, odvisno od stanja na cest. Na ta način zasenči vozila pred nami ali nasproti nas. V praksi to pomeni, da vam ni treba skrbeti, ali se bo za ovinkom pojavilo drugo vozilo, saj se sklopi diod v žarometu vklapljajo na način, da zasenčijo vozilo in osvetlijo prostor okoli njega. Tudi rob cestišča, zato žival ali pa pešca in kolesarja ponoči opazimo nekaj sekund prej kot s halogenskimi žarometi. Predvsem pa svetijo z bolj naravno, belo svetlobo, kot vsi drugi žarometi.

Foto: Anže Petkovšek opel astra

Sistem deluje v sodelovanju s sistemom opel eye. To je kamera nameščena na vetrobeansko steklo, ki zaznava druga vozila in izjemno hitro, tako hitro, da prav v nobenem primeru ponoči nismo zaslepili drugih voznikov, prilagaja snop svetlobe. Ko smo vozili za drugimi vozili, se je snop svetlobe razpršil na okolico vozila in pred vozilo, vozila pred nami pa ni osvetlil. Vsi viri svetlobe se ne izklopijo nikoli. Tudi, ko imamo menjalnik v vzvratni prestavi se samodejno osvetli okolica vozila.

Na cilju veliko bolj spočiti

Žarometi so tudi že povezani z navigacijskimi kartami, kar jim omogoča, da prepoznajo, ali smo na avtocesti, na podeželju ali v mestu in na ta način prilagajajo svetlobo cesti in udeležencem v prometu. V mestih se sistem samodejno vklopi pri hitrosti 55 km/h, v ovinku pa svetloba iz žarometa dodatno osvetli ovinek. Na temnih, podeželskih cestah, se snop žarka razširi in sveti bolj v daljavo. Prometni znak smo na neosvetljeni cesti z matričnimi led žarometi opazili nekaj sekund prej, kot z vozilom s halogenskimi žarometi.

Vsekakor je vožnja z naprednimi žarometi veliko bolj sproščena, sploh pri daljši vožnji na cilj pridemo bolj spočiti. 1.200 evrov, kolikor je treba doplačati za žromete, pa je naložba v varnost. Raje se odpovejte večjim platiščom ali zmogljivemu audio sistemu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.