Zakaj električni avtomobili ne bodo poceni?

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Poceni električni avtomobili so fikcija. Še več, plemenite kovine se močno dražijo.
Oglej si celoten članek

Plemenite kovine predstavljajo do 40 % cene baterije za električni avtomobil. Hkrati sta se najpomembnejši, na primer kobalt in litij, samo v zadnjih dveh mesecih podražili za več kot 20 %. Tudi v prihodnje ni pričakovati nižjih cen, saj povpraševanje po omejenih surovinah hitro narašča.

Powerwall Tolikšna mora biti poraba elektrike, da se vam Teslina baterija splača

Res je, da so se cene baterij v zadnjem desetletju močno znižale, saj so proizvajalci lahko prihranili na račun množične proizvodnje, kar bo trend tudi v prihodnje. Vendar nižanje cen ne bo tako enostavno. Kot kaže indeks BMI (Benchmark Mineral Intelligence), se je cena litijevega karbonata v zadnjih dveh mesecih podvojila, litijev hidroksid pa je dražji za kar 70%. Dražita se tudi kobalt in baker. Vse to so ključne surovine za proizvodnjo baterij.

Foto: Saša Despot Hyundai Kona electric električni avto polnjenje polnilnica

Avto Trik za zagon motorja ob praznem akumulatorju

Plemenite kovine hkrati predstavljajo do 40 % cene baterij, sama baterija pa lahko predstavlja tudi 40 % cene električnega avtomobila. Želja po cenejših električnih avtomobilih tako počasi bledi. Obenem so optimistične napovedi nakazovale, da se bodo cene električnih avtomobilov zaradi znižanja stroškov baterij že leta 2025 izenačile s cenami električnih avtomobilov.

Odgovor Kako dolgo zdrži avtomobilski akumulator?

Analitik BMI Cameron Perks trdi, da se: "Litijevi projekti financirajo v majhnih količinah in prepozno". Hkrati je dodal, da ponudba ne ustreza več povpraševanju, ki naj bi se do konca desetletja povečalo za petkrat. Proizvajalci avtomobilov zato poskušajo imeti nadzor nad dobavno verigo in vlagajo v rudarstvo litija. Te dejavnosti so na primer že napovedali BMW, Tesla, Toyota, Volkswagen in Daimler.

Foto: Toyota Toyota baterija

Avto Manj znana dejstva o baterijah električnih avtomobilov

Toda tudi, če je mogoče rešiti pomanjkanje surovin za proizvodnjo baterij, bo nastal okoljski problem. Po podatkih Bloomberga sta za proizvodnjo ene tone litijevega karbonata potrebna dva milijona litrov sladke vode. V Čilu prebivalci že začenjajo čutiti posledice rudarjenja. V Avstraliji so se rudniki premoga v bližini Velikega koralnega grebena znova odprli za pridobivanje niklja. Rudarjenje namreč zahteva vedno več energije. Kopanje kobalta v Kongu pa je pogosto povezano z delom otrok, na kar so opozorili proizvajalci vozil že sami.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 18:27 11. November 2021.

    To je spet eno posiljevanje ljudi z neučinkovito tehnologijo, ki je naletela na velike probleme še preden se je sploh …

  • 09:49 10. November 2021.

    Karjola popolnoma se strinjam s tabo saj tudi sam ne razumem te elekro evforije ki govori samo v plus el. …

  • 09:05 10. November 2021.

    Niso poceni in še precej dražji bodo. In niti ne bodo večina. Se razvijajo tudi druge tehnologije in obstoječe so …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.