Zaradi 1,6 TDI motorja bo VW še močno pekla glava

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Sporna programska oprema na Volkswagnovih vozilih za preslepitev emisijskih testov je delovala tudi pri v Evropi prodanih modelih, je sedaj postalo jasno. Popravilo 1,6-litrskega TDI motorja bo očitno zelo zapleteno (in drago).
Oglej si celoten članek

Čeprav je Volkswagen kmalu po izbruhu afere Dieselgate sporočil, da ima programsko opremo, ki so jo razkrinkale oblasti v ZDA, vgrajeno kar 11 milijonov dizlov po vsem svetu, od tega dobrih osem milijonov v Evropi, doslej ni bilo jasno, ali je bila namenjena zgolj zavajanju ameriškega tipa laboratorijskih testov.

Po poročanju Suddeutsche Zeitunga pa je potrjeno, da je programska koda prepoznavala tudi evropski tip testov in naj bi bila tako sposobna potvarjati rezultate izpusta emisij tudi v primeru homologacijskih preizkusov na Stari celini. Časnik se sklicuje na izjave zaposlenih pri Volkswagen, uradno pa koncern tega ni potrdil. 

Za 1,6 TDI bodo smotrno rešitev iskali še celo leto 

V sredo je Volkswagen še znotraj skrajnega roka nemškim regulatorjem oziroma pristojnemu homologacijskemu organu KBA pojasnil, kako bo popravil prizadete dizelske motorje, da bodo ustrezali sprva izmerjenim emisijskim normam. 

A s tem je postalo očitno, da bodo stvari lahko precej bolj zakomplicirane kot le priključitev avtomobila na računalnik in nekajminutno delo. Pri 2,0-litrskem in 1,2-litrskem dizlu bo namestitev nove programske kode resnično zadostovala, medtem ko bo potrebno pri 1,6-litrskem TDI motorju poleg programske rešitve narediti tudi fizične spremembe na motorju, je potrdil nemški notranji minister Alexander Dobrindt.

To z drugimi besedami pomeni, da bo popravilo avtomobila z 1,6 TDI motorjem precej dražje, saj jim bodo morali po pisanju Automotive Newsa vgraditi nov sistem za vbrizg goriva in vgraditi večje katalizatorje. Teh avtomobilov je bilo v Evropi prodanih 3,6 milijona.

Pri VW ne izključujejo možnosti, da bodo v določenih primerih lastniku ponudili kar drug avto, verjetno če bi bil strošek nadgradnje nesorazmeren z vrednostjo avta. Malce ironično je, da v ZDA, od koder izvira afera, 1,6-litrskega motorja sploh niso prodajali.

Modelov VW, Audi, Škoda in Seat z 1,6-litrskim motorjem ne bodo pričeli vpoklicevati pred septembrom 2016, je še povedal Dobrindt, medtem ko bodo 2,0-litrske motorje pričeli posodabljati že z januarjem 2016. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 19:22 11. Oktober 2015.

    Dobavitelji delajo za drobiž! Jebejo jih z ISO in okoljskimi standardi. Medtem ko korporacija ima proizvodnjo ceno avta 5.000€, avto …

  • 13:28 11. Oktober 2015.

    Optimiranje je bistveni element razvoja vsakega produkta, tudi avtomobila in je normalno pričakovano od vsakega projektanta. Zato pri VW ni …

  • 20:54 10. Oktober 2015.

    evropuski nateg

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.