Zaradi človeškega ega so avtomobili dražji od stanovanj

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
"Cena razvoja in človeški ego sta opravičili za astronomske cene, ki jih na trgu dosegajo avtomobili, ki so pogosto dražji kot štirisobna stanovanja," meni avtomobilski strokovnjak Niko Mihelič.
Oglej si celoten članek

"Za vsako stvar mora obstajati trg. Zasebna letala in jahte so že tak trg. Bistvo vsega, tudi pri avtomobilih, pa je človeški egoizem. Torej ljudje, ki želijo vse to imeti," o tem, kako lahko neki avto stane skoraj 200 tisočakov, pojasnjuje avtomobilski strokovnjak Niko Mihelič, ki se mu ne zdi logično, da se na Kitajskem porscheji prodajajo kot vroče žemljice: "Po njihovih slabih cestah bi se lahko enako dobro vozili tudi s kiami."


Na eni strani so za prodajo dragih avtomobilov potrebni ljudje, na drugi pa inženirji. "Tehniki želijo uresničiti svoje sanje. Najbolj mi je zanimiv ferrari, ker je tehnično narejen na skoraj najvišji ravni, ki si jo lahko inženir oziroma konstruktor avtomobila zamisli. Če pri ferrariju gledate strukturo kupcev, je mogoče le pet odstotkov takih, ki avto kupijo zaradi te ravni tehnike, preostali si to kupujejo zato, ker mislijo, da bodo bolj opazni, ko se nekam pripeljejo," pravi Mihelič in dodaja, da je pri BMW zgodba povsem drugačna.

Boj za prestiž med veliko nemško trojico 

"Pri BMW je stvar pol drugačna. Na eni strani obstaja boj na trgu med programom BMW M, mercedesom AMG in Audijevim športnim programom. Veliko je marketinga, tudi zato prisotnost v svetu dirkanja. To, da karbon-keramične zavore pri M-vozilih stanejo več kot deset tisočakov, ni nič posebnega. Treba je vedeti, da jih delajo v majhnih serijah, denarni vložki so veliki in razvoj drag. Pri nekaterih dragih modelih proizvajalci že v naprej vedo, da bodo delali veliko izgubo. Ampak taki modeli so potrebni tudi za sloves. Če bi imel BMW samo en model, ne bi mogel preživeti. Zato je dobro, da ima tudi modele, kot je BMW M6 gran coupe, pa čeprav z vsemi dodatki stane skoraj 200 tisočakov," meni Mihelič.

Formula 1 jim ne bi prinesla take prepoznavnosti

Rivalstvo med znamkami je poskrbelo za bliskovit razvoj tehnologije v avtomobilski industriji, ki ga plačamo potrošniki. Veliko tudi na račun marketinga. Bugati je zavil povsem v drugo smer kot nemška premium trojka. "Zanimivo mi je razmišljanje Ferdinanda Piëcha, ki se je odločil, da bo naredil bugatti veyrona. Rekel je, da bi bilo, če bi toliko denarja, kot ga je vložil v veyrona, zapravil za tekmovanje v formuli1, vprašanje, če bi jim v prvenstvu F1 uspelo zmagali. Denar so investirali v izdelavo najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu bugati veyrona, zaradi česar je znan in slaven po vsem svetu, prodaja pa je kljub astronomski ceni zagotovljena," je prepričan Mihelič.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 23:55 1. December 2013.

    Hahahaha depresija...tak je ko hočeš pameteen bit :))))))))))))))))) Hitro izpit vrni pa še 1x v avtošolo! Hahaha-tipični Janez,ki vse ve …

  • 13:56 1. December 2013.

    Poglej ga pametnjakoviča. Že kar lep čas je na hitrih cestah pri nas omejitev 110 km/h.<br /><br />Lp

  • 12:09 1. December 2013.

    Jah, če si ti tut kupil izpit, se ti najbrž res samo 'zdi', da je na AC (!) omejitev 130 …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.