V prid elektrike se je vrnil rotacijski motor na bencin

Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor
Znameniti rotacijski bencinski motor brez klasičnih batov se vrača v serijsko proizvodnjo, kje drugje kot pri Mazdi. Njegov namen je narediti prijazen in smiseln prehod na elektriko.
Oglej si celoten članek

Mazda je na avtomobilskem salonu v Bruslju svetu prvič predstavila model mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, priključni hibrid, ki kot generator uporablja rotacijski oziroma Wanklov motor.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV je serijski priključni hibrid, ki uporabnikom še naprej ponuja enake vrednote kot izvirni MX-30, hkrati pa omogoča nove načine uporabe baterijskega električnega vozila. MX-30 e‑Skyactiv R-EV ima 85 kilometrov baterijskega električnega dosega, ki zadostuje za vsakodnevne vozne potrebe, ter možnost uporabe generatorja, ki omogoča vožnjo na dolge razdalje. Rezervoar z bencinom je mogoče napolniti na vsaki črpalki.

Za pogon koles vozila sicer ves čas skrbi elektromotor, rotacijski motor je le v vlogi generatorja.

Mazda se je za tako kombinacijo pogona odločila, ker je prepričana, da lahko pri električnih avtih govorimo o manjšem ogljičnem odtisu le z majhno baterijo in posledično manjšim odtisom v fazi proizvodnega procesa in nato celotni življenjski dobi.

Foto: Mazda Mazda rotacijski motor Foto: Mazda Mazda rotacijski motor

Mazda je za pogon generatorja izbrala rotacijski motor, pri čemer je izkoristila edinstveno zmožnost rotacijskega motorja, da majhen agregat proizvaja potrebno moč. Na novo razviti rotacijski motor 8C je v motornem prostoru nameščen skupaj z generatorjem in motorjem z veliko močjo. Ta kompaktni električni agregat dopolnjujeta litij-ionska baterija s kapaciteto 17,8 kWh in 50-litrski rezervoar za gorivo, kar ustvarja edinstven serijski priključni hibridni sistem z zelo konkurenčnim skupnim dosegom.

Kako deluje rotacijski motor

Motorje z vrtečim se batom ali rotacijske motorje po njihovem izumitelju Felixu Wanklu imenujemo tudi wanklove motorje. Velika prednost wanklovega motorja je v tem, da se bat ne giblje gor in dol, marveč se vrti. Motor je manjši, lažji in ima manj premičnih delov kot običajni motor s premočrtno gibajočim se batom.

Wanklov motor je sestavljen iz ovalnega ohišja, v katero se prilega rotor (bat) v obliki trikotnika z izbočenimi stranicami. Pri vsakem vrtljaju rotorja se motorna gred trikrat zavrti. Rotor se obrača v ohišju ekscentrično, in sicer tako, da so njegovi trije vogali vedno na steni ohišja. Rotor je z motorno gredjo povezan s planetnim gonilom. Med tremi stranicami rotorja in notranjo steno ohišja so trije delovni prostori, katerih prostornina se med vrtenjem rotorja stalno spreminja. Rotor je na vseh stičnih površinah tako zatesnjen z ohišjem, da plini ne morejo iz ene delovne komore v drugo.

V ohišju sta nameščeni tudi ena ali dve svečki in po ena sesalna ter izpušna odprtina, ki ju eno za drugo odpira vrteči se rotor. V vsakem delovnem prostoru poteka tako pri vsakem vrtljaju rotorja štiritakten proces, ki ustreza štiritaktnemu procesu običajnega batnega motorja. Ker so med rotorjem in ohišjem trije delovni prostori (komore), opravi motor pri vsakem vrtljaju tri delovne takte.

Rotacijski motor je pred slabega pol stoletja uporabljalo več proizvajalcev, pri Mazdi pa so ga razvijali najdlje. Nazadnje je bil v serijskem avtu vgrajen v kupeja RX-8, ki so ga prenehali izdelovati pred desetletjem zaradi.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV nagovarja tudi kupce z aktivnim življenjskim slogom, saj ponuja možnosti, kot so združljivost z običajnim dvo- ali trifaznim polnjenjem z izmeničnim tokom in hitro polnjenje z enosmernim tokom, funkcija napajanja z močjo 1500 W in trije vozni načini za različne vozne razmere: Normal, EV in Charge. Poleg tega z zmogljivim elektromotorjem z močjo 125 kW zagotavlja celo nekoliko boljše vozne zmogljivosti kot Mazda MX‑30 BEV.

Foto: Mazda Mazda rotacijski motor

Foto: Mazda Mazda rotacijski motor

Foto: Mazda Mazda rotacijski motor

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:23 13. Januar 2023.

    Kmalu bodo avti v cenovnem razredu kot letala

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.