Zmagala sta profesionalca

Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Anže Petkovšek Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan Foto: Žurnal24 Žurnalov in Fiatov dan
Glavni dogodek Žurnalovega in Fiatovega bencinskega dneva na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem je bilo tekmovanje za najbolj varčnega in najbolj varnega voznika. Pokala sta odšla v roke profesionalcev.
Oglej si celoten članek

Varna in varčna vožnja tako v javnosti, kot v medijih dobivata vedno večjo veljavo. Dokaz za to je velik obisk na Žurnalovem in Fiatovem dnevu vožnje na Vranskem.

V ospredju sta bili ločeni tekmi za najbolj varčnega voznika in najbolj varnega voznika. Varčni tekmovalci so se v parih podali na traso po okolici Vranskega. 12 parov je bilo razdeljeno v tri skupine po štiri avtomobile. Vsak par je ob inštruktorju zasedel eno fiat pando z 1,3-litrskim dizelskim motorjem s 55 kilovati moči in sistemom stop-start. Zmagovalec vsakega od treh predtekmovanj se je za končno zmago pomeril v finalu, na povsem novi trasi. V finale so se tako uvrstili voznik Robert Starešinič s sovoznico Brigito Videtić, Aleš Ajdnik s sovoznikom Ivanom Ajdnikom in Ken Jurca s sovoznico Moriso Lisjak.

Najboljši rezultat v predtekmovanju je uspel Ajdniku, ki je s pando v povprečju porabil 3,35 litra dizla, pri čemer je posebna naprava, ki natančno meri več kot 20 podatkov o vožnji pokazala, da je bila povprečna hitrost 49,1 km/h, povprečno število vrtljajev na minuto 1337, izpust CO2 pa le 77 gramov na prevoženi kilometer.

Ajdnik, po letih najbolj izkušeni voznik, pa v finalu ni unovčil dobre predtekmovalne vožnje in je na spremenjeni, bolj zahtevni trasi zasedel zadnje, tretje mesto med finalisti. Na razgibani trasi se je najbolj znašel 23-letni poklicni voznik avtobusa Ken Jurca, ki je v finalu zmagal s povprečno porabo 3,72 l/100 km. Povprečna hitrost zmagovalca je bila 53,3 km/h, povprečno število vrtljajev 1372, izpust CO2 pa 86 g/km.

AMZS-jev inštruktor zadolžen za varčno vožnjo, ki je sestavil traso in predtekmovalno progo Danijel Granda je o zmagovalcu povedal: "Voznik se je moral glede na zahtevnost finalne trase, ki je bila z vzponi in spusti zelo razgibana, zelo potruditi. Glede na odličen rezultat v predtekmovanju me njegova zmaga ni presenetila.“ Granda je dodal, da so rezerve še bile, saj je sam predtekmovalno traso prevozil s porabo 3,2 litra: "Nihče ni znal trase v popolnosti izkoristiti. Veliko je bilo možnosti izkoriščanja vztrajnosti vozila, ki pa so jo v spodnjem ravninskem delu relativno slabo izkoriščali.“

Najbolj varen vozi tovornjak

Za naslov najbolj varnega voznika se je spopadlo 30 tekmovalcev, ki so na poti do finala, kamor se je uvrstilo 10 najboljših, najprej izkazati s teoretičnim znanjem, nato pa še v dveh spretnostnih nalogah na poligonu AMZS Centra varne vožnje na Vranskem, vožnji med stožci po spolzkem cestišču in veščini zaviranja na spolzki podlagi z odnašanjem zadka.

Prvi inštruktor AMZS Brane Legan je za finalno nalogo, kamor so tekmovalci prinesli kazenske točke iz predtekmovanja in teoretičnega dela, pripravil zmes spretnostne vožnje, obvladovanja vozila na spolzkem cestišče, zaviranja in vzvratne vožnje. Najmanj kazenskih točk (15430) in končno zmago si je prislužil poklicni voznik tovornjaka Bojan Potočnik, drugo mesto je zasedel Janez Žlebir, ki je zbral 16082 kazenskih točk, tretji je bil Jaka Mlakar s 16.216 kazenskimi točkami.

"Sam se imam za varnega voznika. V službi sem veliko na cesti,“ je dejal zmagovalec in dodal, da ga moti, ker je v Sloveniji premalo podobnih poligonov in da je pri varnosti preveč poudarka le na visokih kaznih. "Takšni dogodki bi morali biti večkrat organizirani, da bi lahko ljudje varno preizkusili svoje sposobnosti," je prepričan najbolj varen voznik tekmovanja.

"Tekmovalci so v primerjavi z lanskim preizkusom morda celo prelahko vzeli naloge, saj je bil predvsem izpad pri vaji z zaviranjem na spolzkem zelo velik. Vsi finalisti so na zahtevni zadnji nalogi morali dobro premisliti, kako jo izpeljati, saj je vsebovala vse tiste elemente, ki jih na cesti srečamo morda v 50 ali 100 kilometrih, tukaj pa so bili združene na enem mestu in so zahtevale veliko hipnih odločitev," je o tekmovanju povedal inštruktor AMZS Legan.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.