Začeti iz nič nekaj, da bo dobro za predsednika

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Temu se reče drugačen pristop avtomobilske znamke.
Oglej si celoten članek

Yves Bonnefont je človek, ki se bo vnukom lahko pohvalil, da je postavil na noge čisto novo avtomobilsko znamko. Leta 2014 je namreč postal prvi generalni direktor takrat sveže ustanovljene družbe DS Automobiles, ki je nastala po odcepitvi luksuzne linije DS od Citroëna. Danes je to povsem samostojna znamka v koncernu PSA. Njen namen je dosedanjo dominanco tehnologije v (nemških) premijskih avtih nadgraditi z bogato tradicijo francoskega rokodelskega luksuza ter s tem pariški glamur ponesti po vsem svetu.

Vsi poznamo prestižne francoske izdelovalce usnja ali nakita, zdaj je čas, da se vse to na svojstven način združi v avtu, pravi Bonnefont. DS tako vzpostavlja neke povsem drugačne pristope ne le pri nakupu avta, temveč tudi v kasnejši skrbi za stranko. Seveda je povsem logično, da je DS takoj postal uradna znamka francoskega predsednika Emmanuela Macrona. 

Bonnefont je za Žurnal24 govoril tudi o načrtih v Sloveniji. Znamka se namreč po izjemno strmi rasti prodaje in širitve mreže v letu 2019 že v kratkem vrača k nam, a tokrat seveda ne več pod okriljem Citroëna, temveč s samostojnim salonom v Ljubljani. V njem bo lahko vsakdo okusil delček Pariza. Na primer, takšnega parfuma, kot ga boste vonjali v DS salonih, vaš nos ne bo okusil nikjer drugje po svetu.

Z izjemno odprtim Yvesom Bonnefontom, ki nameni vsaj en delovni dan v tednu izven pisarne spoznavanju svojih trgovcev in zaposlenih ter obisku proizvodnje, smo se pogovarjali tik pred odločitvijo v vrhu koncerna PSA. Ta ga je konec januarja z mesta generalnega diktorja DS premestila v ožje vodstvo koncerna. Po novem ima nalogo iskanja sinergij med različnimi znamkami PSA, kar bo v kratkem še toliko bolj pomembna funkcija zaradi napovedanega združevanja s FCA. Odgovoren je neposredno vrhovnemu šefu PSA, Carlosu Tavaresu.

Nekaj posebnega Vozil sem Macronov predsedniški avto

Intervju Yves Bonnefont:

Kako težko  je težko je začeti z avtomobilsko znako in jo narediti dovolj dobro za francoskega predsednika?

Predvsem je ustanavljanje neke nove znamke na nek način zelo zabavno. Zelo je zanimivo, ko se sprašujemo, kaj lahko neka nova znamka prispeva, česar na trgu še ni bilo. In točno to smo se spraševali tudi mi. Glede DS menim, da smo ustvarili znamko, s katero lahko na prav poseben način ponesemo v svet francoski pristop k visokemu luksuzu, ki je pri nas v Franciji zelo prisoten na zelo različne načine, zdaj pa smo ga utelelesili še v avtih. Gre za kombinacijo naše lastne know-how tehnologogije s področja avtonominizirane vožnje, ki jo kombiniramo z načinom izdelave. 

Kaj pa je sploh tako posebnega pri francoskem pristopu k luskuzu?

Vzemite na primer francoske luksuzne produkte s področja usnja. Prvi dve svetovno uveljavljeni družbi sta obe francoski, to sta Louis Vuitton in Hermes. V Franciji je znanje o tem, kako se obdeluje usnje, najboljše na svetu. Če pogledate obdelavo kovin, potem je mnogo francoskih družb, ki prav tako izhajajo iz tradicije in pri izdelavi najboljših ur na svetu tekmujejo s švicarskimi izdelovalci. In če vzamete nenazadnje različne tehnologije, kot je hi-fi zvočni sistem, potem imate recimo znamko Focal, ki je naš partner in pri reprodukciji zvoka prav sodi tako med najboljše na svetu. Gre torej za to, da vsa ta mojstrska znanja o obdelavi določenega kosa ali materiala združimo in v prav posebnem avtu. 

Foto: DS DS 7 crossback

Znamka DS se je v zadnjih dveh letih nekako resetirala, saj ste ukinili vse tri modele prve generacije in na trg dali dva povsem drugačna modela. Zakaj je bilo to potrebno?

To je bilo potrebno, da postanemo res samostojna znamka. Treba se je ozreti nazaj v zgodovino vse do modela citroën DS iz leta 1955, ki je bil za tiste čase tehnično izredno napreden in verjetno najbolj udoben avto, kar jih je bilo. Leta 2010 se je na podlagi te dediščine Citroën odločil znotraj svoje znamke vzpostaviti linijo treh vozil DS. Leta 2015 pa smo se odločili, da mora DS postati samostojna znamka. Najprej smo že obstoječe modele preimenovali in jim dodali takrat nove motorje in tehnologijo, sedaj pa smo dali na trg novo, dejansko prvo pravo generacijo DS vozil.

'Oh, kaj ni to Citroën?' Kaj boste rekli nekomu, ki bo na ulici vzkliknil ta stavek?

Lepo ga bom prosil, če se lahko usede in gre na preizkusno vožnjo z novo generacijo DS. Naj se na podlagi vožnje in tehnologije odloči, za katero znamko gre. Danes sta to povsem ločeni znamki. Sedaj imamo pri DS ne dva, temveč že štiri avte, naš namen je dati na trg po en nov model na leto, dokler jih ne bomo imeli šest v vseh ključnih segmentih.

"Vsak bodoči prodajalec iz katerekoli države bo moral priti za en teden na izobraževanje v Pariz, da bo tukaj doživel svetovno prestolnico prestiža."

Zakaj trdite, da bo izkušnja za lastnika vašega avta drugačna, že od nakupa pa do servisa?

Znamko postavljamo na več stebrov. Prvi steber je seveda produkt, avto. Drugi steber je naša mreža. Tretji steber pa je način, kako nameravamo prodajati avte, čemur namenjamo ogromno pozornosti. Začne se pri samem salonu, v katerem združujemo vse najboljše, kar je značilno za francoski luksuz, zato je bolj podoben luksuznemu butiku kot pa klasičnemu salonu avtomobilov.

V kakšnem smislu?

Naš salon bo zasnovan manj pompozno kot smo vajeni pri drugih znamkah, bo bolj domač. Poseben je tudi način, kako učimo prodajalce stikov s strankami, saj smo v ta namen ustanovili DS akademijo. Vsak bodoči prodajalec iz katerekoli države bo moral priti za en teden na izobraževanje v Pariz, da bo tukaj doživel svetovno prestolnico prestiža. V tem času se bo srečal vsaj z enim vodilnim predstavnikom naše globalne mreže in se tudi na ta način povsem poenotil s filozofijo znamke. Tak pristop se nam zdi zelo pomemben, saj mora prodajalec iskreno razumeti, kaj je strategija DS in kam se umešča s svojimi avti. Le tako bo lahko potencialnim strankam v lokalnem okolju predal naprej našo zgodbo. 

Kaj pa poprodajna storitev?

Imamo tri točke, ki se sicer nekoliko razlikujejo glede na to, kje živite. Vsaka naša stranka bo imela možnost, da DS pride k njemu, zato lansiramo storitev vallet, osebnega služabnika. Nekdo od nas vam bo pomagal pri vsem, kar se tiče avta. Ko bo čas za servis, bo prišel po vaš avto, uredil vse potrebno in vam ga pripeljal nazaj domov ali v pisarno.  

Z drugo točko želimo ljudem omogočiti mobilnost znotraj naše namke. Zato smo vzpostavili storitev, da boste lahko glede na neke izjemne potrebe pri nas dobili drug DS model, recimo za na daljšo pot, počitnice. S tem želimo priti tudi v Slovenijo. Prav tako smo nadgradili klasični program asistence. Recimo, da imate nezgodo z avtom, da vam ključ pade v vodo. Zagotavljamo, da bomo pri vas v eni uri oziroma najkrajšem času, kjerkoli že boste, in vam pomagali iz zagate.

Tretja točka naše vizije odnosa s strankami pa je vzpostavitev posebnega programa zvestobe, znotraj katerega jim bomo ponudili različne dodatne ugodnosti in storitve. Na primer v velikih mestih je to lahko obisk najbolj znanih muzejev ali galerij v času izven uradnih ur. 

Foto: DS DS 7 crossback

Kdo je oziroma še bo potemtakem tipičen kupec vašega avtomobila?

Med njimi je veliko srednje velikih podjetnikov, ki vodijo svojo družbo. Imamo tudi veliko takšnih, ki jih privlači dizajn avtomobila, saj smo želeli na tem področju narediti nekaj, kar se razlikuje od drugih in stoji iz povprečja ter ima vgrajeno najsodobnejšo tehnologjio.

Takšne avte imajo morda tudi konkurenti ...

Prav zato vgrajujemo v naše avte vsaj nekaj več, kot pa primerljivi konkurenti. Poglejte našega DS7 crossbacka, ki ima več tehnologije kot pa katerikoli tekmec. Na DS3 crossbacku smo kot prvi na svetu v B segment vgradili avtonomno vožnjo stopnje 2. Avto ima matrične žaromete, ki so prav tako posebnost razreda, pa potopne kljuke … 

"Za DS se odločijo, ker nismo tipični premium."

Od kje bodo prišli kupci k vaši znamki? So to tisti, ki so recimo doslej vozili audija ali kako drugo premium znamko?

Odvisno, trenutno imamo razmerje 50:50 med tistimi, ki že imajo nek premijski avto druge znamke in so odločili za DS kot nekakšno alternativo, ali pa so doslej vozili avto neke masovne znamke, zdaj pa so prišli do točke, na kateri so se odločili za premium. Za DS se odločijo, ker nismo tipični premium. Na vsak način gre za ljudi, ki ne želijo izstopati zgolj z značko na avtu, temveč z avtom samim, ker razumejo in jim je všeč ta filozofija, za katero stojimo. 

Foto: DS DS 7 crossback

Kako pomembna je elektrikifikacija za znamko?

Gotovo je zelo pomembna v naši strategiji. Trenutno imamo v naročilih 15 odstotkih strank, ki so že posegli po našem elektrificiranem avtu, čeprav ga doslej sploh še niso mogli testirati. Elektrika je del naše dolgoročne strategije iz več razlogov. Najprej lahko na ta način izdelamo dinamične avte, če pogledate le DS7, ki ima 300 "konjev," pa hkrati ostajamo naravovarstveno obzirni. Drugi razlog zapiranje mest po svetu za klasične motorje z notranjim izgorevanjem. Naše stranke pa značilno živijo ali delajo prav v centrih mest in zato potrebujejo avto, ki ima dovoljenje za vožnjo tudi znotraj središč.

Še en razlog je, da verjamemo, da so elektrificirani avto energijsko bolj učinkoviti od klasičnih, kar je v današnjem svetu zelo pomembno. Tudi zato že od začetka sodelujemo v Formuli E, od leta 2025 pa bomo zato imeli vse naše avte vsaj delno elektrificirane in vsaj z 50 kilometri dosega zgolj na elektriko.

Kje so oziroma bodo ključni trgi za DS?

Trenutno je glavni trg domači francoski, drugi najpomemnejši pa italijanski. Temu v Evropi sledita španski in britanski trg. Izven Evrope pa imamo zelo visoko rast prodaje na Japonskem in v Argentini, hkrati pa intenzivno širimo število držav, v katerih smo prisotni. Tako vsak teden odpremo po dve prodajni točki po svetu. ZDA trenutno niso naš cilj, bolj si želimo utrditi položaj v Evropi in Aziji.

"Algoritme, ki pri dirkalniku Formule E skrbijo za pretok energije, pa lahko prenesemo tudi v klasični avto."

Zelo ste dejavni in tudi uspešni v Formuli E, ste aktualni prvak iz lanske sezone tako med vozniki kot konstruktorji. Kaj ima običajen kupec vašega avta od vseh teh vložkov, ki jih namenjate temu tekmovanju?

Za nas je Formula E izredno pomembna. V tem tekmovanju zmaga tisti avto, ki je energijsko najbolj učinkovit, ne nujno najbolj hiter. To pa pomeni ogromno dela ne le pri pogonskih delih temveč tudi pri programski opremi. Algoritme, ki pri dirkalniku Formule E skrbijo za pretok energije, pa lahko prenesemo tudi v klasični avto. Gre za spisane kode, ki jih je treba le kopirati, kar je v nadaljnem postopku poceni za prilagajanje. To je nekaj povsem drugega kot pa različne komponente, ki jih uporabljamo pri motošportih, a jih zaradi njihove visoke cene ni mogoče prenesti v serijske avte.

Torej je v DS serijskem avtu veliko programske kode iz dirkalnika?

Da, tako je. 

"Recimo ekstremno udobje, ki mu sami pravimo tudi 360 stopinjski pristop in ki vključuje materiale, skrb za zatesnitev, blaženje, sedeže, čutenje avta.…"

'Da zgradiš neko novo znamko avtomobilov, traja 30 let.' To je dejal šef vašega koncerna PSA Carlos Tavares. Kakšna bo torej znamka DS leta 2045 ob svoji tridesetletnici?

To je težko vprašanje. Kar je zares pomembno je, da bomo znali vedno izraziti naš pristop na razumljiv način in da bo ta DNK obstal v vozilih tudi leta 2045, tako kot je v današnjih prisoten DNK iz originalnega modela DS. Recimo ekstremno udobje, ki mu sami pravimo tudi 360 stopinjski pristop in ki vključuje materiale, skrb za zatesnitev, blaženje, sedeže, čutenje avta.…

Druga stvar  je tehnološka naprednost. Vse najnovejše tehnologije, ki so na voljo na trgu, vgrajujemo v naš avto. Trenutno je na primer taka tehnologija aktivno spremljanje podlage, ko kamera nadzira cesto pred seboj in hkratno prilagaja trdoto podvozja na luknje in neravnine. 

Tretja stvar pa je luksuzni francoski know-how glede obdelave materialov.  

Foto: DS DS 7 crossback

S kakšnim tržnim deležom med premijci boste zadovoljni?

Ne želimo voditi DS izključno skozi številke prodaje. Če bomo to počeli, bomo postali ujetniki prodajnih številk in ne bomo znali sprejemati pravih ukrepov. Seveda je naša ambicije dobra prodaja, vendar v kratkoročnem pogledu želimo predvsem postaviti zdrave temelje za naslednjih 30 let. Srednjeročno pa je s številkami tako ... Trg premijskih vozil se giblje med 10 in 15 odstotki, odvisno od države do države. Če bomo torej prodali 10 do 15 odstotkov vozil znotraj celotne prodaje številk, ki jih dosegajo Peugeot, Citroën in Opel, bomo dosegli naš cilj. 

Kako pa potem vidite znamko DS znotraj napovedanega združenega koncerna PSA-FCA?

Znotraj PSA je stvar enostavna, saj smo njena premijska znamka, ki ima nalogo razširiti paleto s tehnološko najbolj naprednimi izdelki in skrbjo za kupca. Glede povezovanja s FCA je zaenkrat še zgodaj kaj napovedovati, do končne odločitve o združitvi se lahko zgodi še marsikaj. Vsekakor pa smo v DS glede te napovedi vznemirjeni, saj bi bilo za nas zelo dobro. V skupnem koncernu bi bili del večje skupine premijskih znamk in bi lahko znotraj tega kroga medsebojno izkoriščali razvoj tehnologij. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.