Znanstveniki odkrili nov potencial za električna vozila

Foto: Newspress
Foto: Newspress
Debata o uporabnosti električnih vozil med kupci vozil se, če ne pri ceni, pogosto konča pri dosegu. Znanstveniki so odkrili nov potencial kako povečati uporabnost električnih vozil.
Oglej si celoten članek

Švedski znanstveniki so namreč ugotovili, da lahko karbonska vlakna delujejo kot elektrode baterije in da lahko shranjujejo energijo. Tako bi lahko energijo shranjevali tudi v karoseriji avtomobilov ali letalih. Te ugotovitve bi lahko prispevale k bistvenemu zmanjšanju teže letal in vozil prihodnosti, kar je ključen izziv pri elektrifikaciji.

Raziskava Raziskava: Stroški električnih proti stroškom bencinskih in dizelskih avtomobilov

Potniška letala bi morala biti namreč precej lažja, kot so danes, če bi jih želeli poganjati na elektriko. Zmanjšanje teže pa je pomembno tudi za povečanje razdalje, ki jo lahko električni avtomobil prevozi z enim polnjenjem baterije.

E-tron Audijev prvi električni avto nima ogledal!

"Karoserija avtomobila potem ne bo zgolj nosilni element, ampak bo delovala tudi kot baterija. Karbonska vlakna bi lahko uporabili tudi za druge namene, na primer rekuperacija kinetične energije, senzorje ter prevodnike energije in podatkov. Če bi bile vse te funkcije del avtomobila ali letala, bi lahko težo zmanjšali za do 50 odstotkov," je povedal vodja raziskovalcev z univerze za tehnologijo v švedskem Göteborgu Leif Asp.

Avto Potrjeno: prvi električni porsche

Vedo, kakšna vlakna so prava

Raziskovalci so ugotavljali, kako mikrostruktura karbonskih vlaken vpliva na njihove elektrokemijske lastnosti, torej kako vlakna delujejo kot elektrode v litij-ionski bateriji. Proučevali so različne vrste komercialno dostopnih karbonskih vlaken, piše na spletni strani univerze.

Avto Stanejo prek 20 tisočakov, pa nimajo električnih stekel?!

Ugotovili so, da imajo vlakna z majhnimi in slabo orientiranimi kristali dobre elektrokemijske lastnosti, a so manj toga. Karbonska vlakna z velikimi in dobro orientiranimi kristali so na drugi strani bolj toga, vendar pa njihove elektrokemijske lastnostni ne zadoščajo za uporabo v strukturnih baterijah. Prva vlakna so nekoliko bolj toga od jekla, druga pa dvakrat bolj.

Kot je pojasnil Asp, zdaj vedo, kako je treba izdelovati multifunkcionalna karbonska vlakna, da bo njihova zmogljivost shranjevanja energije visoka, hkrati pa bodo tudi dovolj toga. Pri proizvajalcih vlaken je še nekaj prostora za povečanje njihove uporabnosti, saj so trenutno usmerjeni v proizvodnjo vlaken, katerih togost je prilagojena uporabi v letalstvu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 22:06 29. Oktober 2018.

    grafen je odgovor

  • 21:36 29. Oktober 2018.

    Kaj pametuješ? Možakar ima povsem prav. Električni avtomobili 5x bolj svinjajo kot tisti na gorivo. Da ne razlagam o tem, …

  • ode
    16:58 29. Oktober 2018.

    Za vsako kilovatno uro kapacitete baterij, ki se danes vgrajujejo v el. avtomobile, se pri izdelavi potroši najmanj 300 kilovatnih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.