Znova smo doživeli nič zvezdic, znova od iste znamke

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Da danes skoraj vsi novi avti iz prodajnih salonov dobijo pet ali štiri zvezdice za varnost? Zadnji test Euro NCAP je prinesel dve hudi razočaranji.
Oglej si celoten članek

Ne, leta 2018 oziroma 2019 tako pomanjkljivo varnostno opremljeni avtomobili ne bi smeli biti na prodaj, se glasi sporočilo organizacije Euro NCAP, ki je objavila nove teste devetih avtomobilov.

Fiat panda, ki je na ceste v zdajšnji tretji generaciji prišel leta 2011, lani pa je bila osvežen (to je bil razlog za vnovičen test), za varnost svojih potnikov in drugih udeležencev ni prejel niti ene zvezdice. Fiatu se je tako še v drugo ponovil polom, saj je lani sedaj že ukinjeni fiat punto postal sploh prvi avto, ki za varnost na testu neodvisne organizacije ni prejel zvezdice. Pri Euro NCAP izpostavljajo, da je edini asistenčni sistem, ki ga premore mala panda, opozorilo na nepripetost varnostnega pasu. Še posebej nevarno je v pandi sedeti zadaj, saj je pritisk na prsi tam sedečega potnika prejel najslabšo mogočo oceno, tudi za voznika ali voznico je le odtenek bolje.

Za varovanje odraslih potnikov v primeru trka je dosegel le 45 odstotkov, za varnost otrok pa komaj 16 odstotkov. Zaščita v primeru trkov s pešci je za današnje standarde podpovprečnih 47 odstotkov.

Fiat panda je po takratnih standardih iz leta 2011 prejel oceno kar štirih zvezdic. A vmes se je na področju zagotavljanja varnosti v avtih zgodilo veliko novega. 

Komaj kaj bolje jo je odnesel drug model iz koncerna FCA, aktualni jeep wrangler. Pri FCA ga opisujejo kot povsem novo generacijo, a glede varnosti je očitno ostal globoko v preteklosti. Od varnostnih asistenčnih sistemov ta robustni 4x4 terenec premore le opozorilo za varnostni pas in omejevalnik hitrosti, medtem ko je globoko pod povprečjem tudi pri varovanju odraslih otrok in zunanjih udeležencev v primeru simuliranega trka. Če vprašate Euro NCAP, zelo nepriporočljiv nakup.

Ostali pet zvezdic, a pri Hyundaiu in BMW se je zataknilo

Vsi ostali testirani modeli so prejeli pet zvezdic, pa čeprav tudi v tej skupini ni šlo vse gladko. Novi hyundai santa fe ima defekt, saj se je v primeru, ko je bil avto opremljen s strešnim panoramskim oknom, stranska zračna zavesa ob aktivaciji predrla. Hyundai je že najavil vpoklic in popravek že prodanih santa fejev, vsi tisti, ki jih bodo kupci dobili v prihodnosti, pa bodo že posodobljeni. Pri novem BMW X5 pa se kolenska zračna blazina ni pravilno napolnila, kar je identična težava, kot v primeru lanskega testa tehnično sorodne serije 5. 

Audi Q3, električni jaguar i-pace, peugeot 508 in dvojec volvo V60/S60 so test varnosti opravili z odliko. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.