Zdi se, da se je Huawei na evropskem tržišču povsem osredotočil na prodajo nosljivih naprav. Ste z rezultati zadovoljni?
Ves čas smo osredotočeni na inovacije, zato res veliko vlagamo v raziskave in razvoj. V preteklih desetih letih smo za ta namen namenili 160 milijard dolarjev. Lani smo tako v razvoj vložili več kot petino vseh prihodkov. Te številke kažejo na naša zagotovila končnim uporabnikom, da bodo v naših izdelkih vedno našli najnovejše tehnologije.
Kupci se tega zavedajo, zato posledično tudi naša družba raste, ne le na Kitajskem, tudi na mednarodnem tržišču. Samo en podatek vam bom povedal za prvo letošnje četrtletje: Prodaja naših nosljivih naprav je v primerjavi s prvim četrtletjem 2024 zrasla za 42 odstotkov, svetovni tržni delež znaša kar 21,9 odstotka, kar pomeni, da smo v tem segmentu vodilni proizvajalec. Lani smo prodali več kot 200 milijonov pametnih ur. Verjamemo torej v konstantne inovacije, le to prinaša dobre izdelke, ki so odgovor na zahteve potrošnikov.
Vsako leto predstavite celo vrsto ročnih ur. Kje so meje razvoja? Nam lahko poveste, v katero smer je vaš oddelek za raziskave in razvoj najbolj osredotočen. Kakšne bodo recimo pametne ure čez pet let?
Ja, res imamo kopico izdelkov, od tistih najbolj osnovnih za res mlade, pa takih, ki so namenjene predvsem merjenju zdravstvenih karakteristik ali pa športnim aktivnostim, do takih, ki so bolj elegantne in so narejene iz ekskluzivnih materialov.
Včasih so bile ročne ure bolj kot modni dodatek, zdaj se vedno bolj prilagajajo potrebam uporabnikov. Vse te potrebe poskušamo na različne načine vključiti v svoje ure. Seveda je treba slediti trendom tudi, ko gre za videz. Ure so bolj personalizirane, uporabniki imajo različne naprave, ko gredo, denimo, na sestanek ali pa v telovadnico oziroma na zabavo.
Kaj pa tehnološki razvoj? Razumem, seveda, da je veliko tega poslovna skrivnost, pa nam lahko vseeno poveste, na kaj se osredotočate? Se razvijajo nove funkcije, boste le nadgrajevali obstoječe?
Vam bom povedal primer. Sodeč po anketah, ki smo jih naredili med uporabniki, je bila največja kritika življenjska doba baterije z enim polnjenjem. Zato je oddelek za raziskave in razvoj pri razvoju najnovejših ur veliko pozornosti posvetil prav temu. Razvili smo nove tehnologije, pri uri GT 6 bo tako baterija zdržala kar tri tedne.
Še eno področje, ki mu posvečamo veliko pozornosti, je zdravje uporabnikov. Maja letos smo tako predstavili uro Watch 5, ki smo jo opremili s posebno tehnologijo X-Tap. Z dotikom na gumb lahko v treh sekundah bo ura zaznala vse vaše ključne zdravstvene parametre.
Vsaka nova generacija ur je torej opremljena z našimi najnovejšimi tehnologijami in mislim, da se uporabniki tega zavedajo. To bomo počeli tudi v prihodnje.
Je po vašem bolj pomembna strojna oprema ure ali programski del?
Oba sta pomembna. Strojna oprema nam da nekakšne trenutne omejitve, s programskim delom pa potem napravo prilagodimo uporabnikom.
Vas je kaj strah konkurence?
Zelo močno verjamemo v svoje tehnologije in izdelke. Ni nas strah, prej bi rekel, da se konkurence in njihovih izdelkov veselimo.
Če se dotakneva še pametnih telefonov. Prodaja vaših naprav je, zaradi znanih razlogov v preteklih letih strmoglavila. Kljub vsem oviram pa se z nekaterimi modeli še vedno trudite priti na evropsko tržišče. Kakšna je po vašem mnenju tukaj prihodnost Huaweia?
Na Kitajskem so naši telefoni zelo, zelo dobro sprejeti, saj so tehnološko izjemno dovršeni. Vzemimo za primer zadnjo generacijo dvakrat prepogljivega Mate XTs, ki smo ga domačemu tržišču ravno predstavili.
Pred kratkim smo predstavili tudi model Pura 80, pri izdelavi katerega smo se posebej osredotočili na možnosti fotografiranja. Predvsem s Puro 80 želimo končnim uporabnikom olajšati fotografiranje in ponuditi možnost, da s telefonom naredijo res odlične fotografije – v žepu bodo imeli tako rekoč profesionalen fotoaparat. Na evropskem trgu smo sicer še vedno omejeni, a smo prepričani, da je le vprašanje časa, kdaj bodo uporabniki spet začeli kupovati naše izdelke.
V Evropi je bil Huawei pred leti po prodaji pametnih telefonov zelo visoko na seznamu, v Sloveniji celo na samem vrhu. Mislite, da bodo takšni rezultati za vas še kdaj dosegljivi?
Najprej se moram zahvaliti uporabnikom in vsem partnerjem, ki so nas v zadnjih desetih letih podpirali, posebej na slovenskem trgu. Ta podpora nas motivira, da se poslu s pametnimi telefoni na vašem trgu ne odpovemo. Z dosežki v tem segmentu smo sicer zadovoljni, morda se bomo nekoč vrnili v takšnem obsegu kot nekoč, a je to zelo težko, če ne nadziraš sam svoje usode.