Letalski promet ostaja ohromljen

Foto: Fraport Slovenija
Foto: Fraport Slovenija
Konec tedna so tudi na ljubljanskem letališču prešli na zimski vozni red. Zaradi razvoja epidemije sta napovedana ponudba in obseg letov z ljubljanskega letališča tudi v tem času močno omejena. Z Brnika bo v zimski sezoni po trenutnih napovedih deset letalskih povezav v devet evropskih držav ponujalo devet prevoznikov, a je trenutno zaradi vseh ukrepov možno leteti le s štirimi letalskimi prevozniki .
Oglej si celoten članek

Če se bo v prihodnjih mesecih evropskim državam uspelo učinkovito spopasti s pandemijo, V Fraportu Slovenija pričakujejo, da bodo letalski prevozniki tekom zimskega voznega reda povezave okrepili. Z Lufthanso bodo leti v Frankfurt na voljo dvakrat na dan. Prevoznik Air France bo Slovenijo s Parizom sprva povezoval trikrat tedensko, postopoma pa naj bi ponovno prešel na dnevno letenje. V Istanbul bodo potniki s Turkish Airlines v prvem delu zimske sezone lahko poleteli trikrat tedensko, od januarja naprej pa načrtujejo dodatne frekvence, če bodo to razmere dovoljevale. Air Serbia bo v Beograd sprva ponujala štiri lete tedensko, v začetku naslednjega leta pa predvideva prehod na dnevno letenje. EasyJet se bo z leti na londonski Gatwick po novembrski prekinitvi vrnil decembra z dvema frekvencama tedensko, kasneje pa ponudil štiri lete na teden. Po napovedih bo v začetku prihodnjega leta dodal še povezavo na London Luton, sprva z dvemi leti na teden. V Podgorico bo Montenegro Airlines od konca novembra ponujal štiri lete tedensko. Z decembrom naj bi se vrnila še LOT Polish Airlines s štirimi leti na teden v Varšavo in Transavia z dvema tedenskima letoma v Amsterdam, Brussels Airlines pa ponovno vzpostavitev letov predvideva za februar, ko naj bi v Bruselj ponudil pet letov na teden.

Omejitve veljajo tudi za potovanja

V teh dneh je sicer z brniškega leteališča možno leteti le s štirimi prevozniki, ob tem pa je potrebno upoštevati vse veljavne ukrepe. "Potovanja v tujino so še dovoljena, svetujemo pa vsem, ki prihajajo na letališče iz drugih statističnih regij oziroma od jutri iz drugih občin, da imajo pri sebi letalsko vozovnico ali pa druga dokazila, s katerimi bodo izkazali nujnost in upravičenost potovanja. Pri tem mora namreč izpolnjevati eno od izjem, ki jih opredeljuje Odlok o začasni delni omejitvi gibanja," pojasnjuje vodja korporativnega komuniciranja v Fraportu Slovenija Brigita Zorec. Ob tem še izpostavljajo, da letenje ostaja ena najbolj varnih oblik potovanja tudi med pandemijo. Pri tem se naslanjajo na raziskavo pod okriljem Mednarodnega združenja letalskih prevoznikov, ki kaže, da je tveganje za okužbo s covid-19 med letom zelo nizko. Izmed 1,2 milijarde potnikov, ki so letos potovali z letalom, je bilo identificiranih le 44 potencialnih primerov prenosa okužbe na letalu. Da je prenos okužbe na letalu zelo malo verjeten, potrjuje tudi skupna raziskava izdelovalcev letal Airbus, Boeing in Embraer, kjer ugotavljajo, da v kabinah letala sistem kroženja zraka od zgoraj navzdol omejuje prenos okužbe na sopotnike, dodatno varnost pa predstavljajo še izjemno učinkoviti zračni filtri, ki vsake dve do tri minute izločijo 99,9 odstotka delcev v zraku, vključno z virusi.

Porazno leto za Fraport Slovenija

Potniški letalski promet po Evropi že osmi mesec zapored beleži drastičen upad. Tudi na ljubljanskem letališču tako beležijo velik upad. "Sredi marca je bilo letališče za potniški promet dva meseca praktično popolnoma zaprto, nato so se leti postopoma počasi začeli vzpostavljati, seveda v veliko manjšem obsegu kot bi bilo to sicer brez epidemije. Po trenutnih podatkih, ki jih imamo, je preko ljubljanskega letališča do konca septembra potovalo nekja manj kot 20 odstotkov potnikov kot pa smo jih pričakovali v začetku leta. Tudi do konca leta ni pričakovati nekega bistvenega izboljšanja, tako da mi pričakujemo, da bomo ob koncu leta dosegli približno 300.000 potnikov, morda nekoliko manj, od načrtovanega 1,5 milijona, kakršne so bile ob začetku leta napovedi," pravi Brigita Zorec. V Fraportu Slovenija ob tem upamj, da se bodo ob uspešnem obvladovanju epidemije ponovno vzpostavili ustreznejši pogoji za bolj pogumen nastop letalskih prevoznikov na slovenskem trgu in se bodo čim prej vrnili še ostali. Verjamejo v dolgoročno okrevanje panoge, saj svet potrebuje delujoč letalski potniški promet. "Ta bo tudi v prihodnosti povezoval ljudi in bo pomemben del našega gospodarskega in družbenega življenja. Še naprej bo gonilna sila globalnega razvoja in tehnoloških inovacij, a na bolj trajnosten in odgovoren način," še izpostavljajo v Fraportu Slovenija.

Novih odpuščanj (zaenkrat) ne predvidevajo

V Fraportu Slovenija so bili zaradi razmer in velikega upada prometa prisiljeni v odpuščanja. Od sprva napovedanih 120 presežnih delavcev, je na koncu odpovedi o zaposlitvi dobilo 82 zaposlenih, pet oseb pa se je upokojilo. Kot pravi Zorčeva, se je do konca septembra zaključil program razreševanja presežnih delavcev, ki so ga začeli izvajati julija, in dodaja: "Že takrat je bilo jasno, da, na žalost, na dolgi rok ne moremo zagotavljati več dela za vse zaposlene. Upamo, da se bodo razmere okrog novega leta oziroma po njem začele umirjati  in takrat bomo pravzaprav šele lahko povedali, ali je bil ta ukrep racionalizacije stroškov dela zadosten ali pa ga bo treba nadaljevati. V kakšni obliki pa je o tem sedaj še nekoliko prezgodaj špekulirati oziroma zaključevati."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.