Zgodovinski dan: Stekla gradnja blejske obvoznice

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo
Foto: Ministrstvo za infrastrukturo
S simbolično zasaditvijo prve lopate je danes na Betinovem klancu na Bledu stekla gradnja prve faze blejske južne obvoznice. Gre za zgodovinski dogodek, na katerega so zlasti Blejci čakali več kot 50 let, kolikor časa že tečejo pogovori o nujnosti izgradnje ceste, ki bo območje Blejskega jezera razbremenila motornega prometa.
Oglej si celoten članek

Kot je izpostavil minister za infrastrukturo Bojan Kumer, so po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja sedaj pohiteli z začetkom del. Če bodo vremenske razmere dopuščale, bo gradnja morda končana že do konca naslednjega leta, drugače pa v drugem četrtletju leta 2024. Veliko bo pri tem odvisno od zimskih vremenskih razmer.

Gradbeno dovoljenje je bilo izdano že aprila, vendar se je zapletlo s pritožbo enega od deležnikov, oktobra pa je vendarle postalo pravnomočno. Že pred tem je bil izbran tudi izvajalec del, in sicer Gorenjska gradbena družba, ki je tako lahko ta mesec začela s pripravljalnimi deli.

Prva faza blejske obvoznice, ki bo stala 6,3 milijona evrov, obsega rekonstrukcijo krajšega odseka regionalne cest Lesce-Bled z rekonstrukcijo križišča na Betinu. V sklopu del so predvideni novogradnja spiralnega dvopasovnega krožnega križišča, premostitveni objekt z regulacijo potoka Rečica, podhod za pešce in kolesarje pod krožiščem, protihrupna zaščita ter komunalna in krajinska ureditev.

Prvi fazi bosta sledili še druga in tretja faza. Druga obsega traso od odkopa do predora Straža, tretja pa cesto čez Mlinsko polje. Kot je povedal minister Kumer, je treba tam še zaključiti določene odkupe zemljišč. "Aktivnosti potekajo zelo intenzivno," je zagotovil minister, ki verjame, da časovnica celotnega projekta ni ogrožena.

"Napnimo vse sile, pomagajmo in se veselimo tistega trenutka čez štiri leta, ko bomo stali na drugem koncu ceste," je pozval blejski župan Janez Fajfar. Vesel je, da so po več kot pol stoletja od začetka pogovorov glede južne razbremenilne ceste, sedaj vendarle prišli do točke, ko se dela začenjajo.

"Bled je glavna razpoznavna podoba vse Slovenije in nevzdržno je, da se tu vsi od domačinov do najvišjih gostov vozimo po nemogočih cestah in skozi sam center," je opozoril Fajfar. Ob tem je spomnil, kako pomembna je bila izgradnja severne obvoznice. Sedaj pa se vendarle začenja tudi gradnje južne obvoznice proti Bohinju.

Bohinjski župan Jože Sodja je izpostavil, da je po vseh letih muk pridobivanja dokumentacije in finančnih sredstev današnji dogodek res zgodovinski tako za Bled kot za Bohinj.

Bled se bo rešil prometne gneče skozi center, razbremenila se bo jezerska skleda in lahko se bo uredil mirujoč promet. Prav tako se bo lahko uredilo komunalno omrežje, saj pod obstoječo cesto teče glavni mešani kanal.

Bohinjci pa bodo z južno blejsko obvoznico dobili lažjo in hitrejšo pot do svojih krajev. To je predvsem pomembno za vse, ki se iz Bohinja vozijo na delo v druge kraje in ki ob poletni gneči včasih potrebujejo celo eno uro, da se prebijejo čez Bled. Tudi to je razlog, da se mladi izseljujejo iz Bohinja.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.